Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Am zandra
    Ja , nu får bebisen komma ut. de var bf i lörd, men ja mötte dom imorse ,så inte än iaf.
    prata med en kompis på fb. hon fick sin tös 3 mån efter Algot.
    Så ja tänkte ju att hon hade en liten en. icke då. 5300 vägde hon nu o Algot 4900.
    Ja,ja min grabb växer nog om alla de där töserna tids nog!

• Annamamma 83

Någon som fått sina skattepengar.
    Jag väntar härSkrattande
    Vi väntar fortfarande på sex tusen från f-kassan, o igår fick ja veta vrf. vi fick ett brev att ja måste avstå dagar till sambon eftersom de är dagar innan faderskaper registrerats.
    ok att ja förstår att de inte kan bet ut innan de e reg. men nu när de finns på papper att han är far, så va han väl lika mkt pappa innan de stod i datorn, hmm, de har märkliga regler där!
    pappret skickades in direkt,men de lär väl dröja, så skattepengarna skulle sitta rätt fint just nu!

Får ni nån tid över till era hus, ja har panik!!!!!!!!!!
    vårt hus är halvmålat den förra sommaren o än har vi inte hunnit måla en enda planka!
    önskar Algot sov en stund på dagen,medan de andra va på dagis o skola. men icke, nu skrek han t om halva promenaden i vagnen. en aning stressande. kändes lite överkurs o bära barn, köra vagn o hålla i koppel, ibland vill man ha tre händer!

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-06-08 13:08:06 följande:
    Jo det finn 1till, men hon är inte lika mycket tillgänglig, det är ju det värsta.Men jag har ändå tankarna på att byta, måste bara smälta dagens händelse.. Sambon var skit förbannad när vi kom till bilen iaf.. Menar ju att Emla måste vara ett fritt val.. O jag VET att han kommer reagera på samma sätt nästa gång också o det var så irriterande att hon bara slet han ur min famn, om hon ändå inte vet hur man tröstar ett hysteriskt barn kan ju lika gärna jag göra det som gjort det så många ggr.. o sambon sa ju till henne att han brukar bli så ibland, då fräste hon bara åt han " Att så ska dom inte behöva bli!! " men vad ska vi göra åt han han blir så ibland? :S Det kan ju inte vi hjälpa direkt..
    känner bara hur de kokar inombords på mig ... Men det är flera som är irriterade på henne som en tjej i mammagruppen som har en son på 4månaderhan börjar få tänder, men sköterskan säger minsann att barn kan inte få ¨tänder förns 8månader, så det är bara fett knölar Tungan ute Det dummaste jag hört, finns ju barn som föds med tänder..
    Algot tog sina 2 sprutor utan plåster. De frågar inte ens om man vill ha de här. Han skek två sek sen va de över. de tog båda sprutorna direkt efter varann o han hann sluta skrika emellan. Så din pojk blev förmodligen inte till sig av smärta!
    vilken jävla kärring, o de e väl du som ska trösta,inte hon!Demon
  • Annamamma 83

min lillebror fick tänder vid 3 mån ålder, min egen pojk vid 6 mån, men de kanske bara va fettknölar då. vita o vassa såna isåfall!Skrattande

• Annamamma 83
    Ain
    Underbart att du känner så inför bikinisäsongen, du har ju helt rätt!
    Jag vill själv känna så, men dessvärre gör jag inte det.
    De blir nog ingen bikini för mig i år, frågan är om de blir de nåt annat år heller.
    Hatar min mage. Mina bristningar är vita, men de gör så min mage blir skrynklig när ja går ner i vikt. O så har ja en bristning precis över naveln vilket gör att de hänger som en skinnflik i naveln dåObestämd
    Efter första barnet var magen helt perfekt, inte en skråma fanns på min kropp, men då var ja också 19år när ja fick min första son. Kroppen har nog lättare o ta en graviditet då.
    Trodde ju jag helt enkelt hade flyt,men så var de ju inte märkte jag efter barn nr 2Förvånad

Helene
    Jättefint kort i tidningen!
    det låter även som ni får/har ett jättefint hus!
    Jag vill också lägga sten, men just nu har vi många fler prio ett att fixa och lägga pengarna på!
    *Avis*Flört

Am sandra
    låter ingen höjdare de där med o dra skrinda!
  • Annamamma 83
    Armani
    Bamsekramar till digHjärta

Helene
    Låter som du har en kämpig period just nu! Hoppas allt känns bättre snart. Jag förstår hur du känner dig, de är stressigt när man har två barn tätt, mkt kämpigare än ja trott!
    Vilhelm är så aktiv,så han härjar HELA tiden, allt blir bara kaos när ja är ensam hemma med båda. Algot vägrar sova hela dagarna, han sover nu endast när ja bär o vaggar han i famnen. Där är de lite smidigt med amning, o ge bröstet när de inte kan komma till ro. Men ja som ger ersättning kan ju inte tömma upp mer mat när ja vet att de egentligen inte är hunger. På bröstet kan de ju snutta sig till söms. den biten saknar jag med just amningen =)

Min sambo är väldigt snäll. tar Algot så fort han kommit innanför dörren, så ja får händerna fria. Han hjälper även till mkt med städning.
    Men jag lagar all mat och måste planera allt sånt. Ibland blir ja så trött i huvudet av o komma på middag varevig jäkla dag o sen stå o laga den.
    När vi väl satt oss till bords så rynkar stora grabben ALLTID på näsan .
    De e många gånger ja sagt åt han o lämna matbordet innan han knappt hunnit sätta sig, att påstå att maten smakar pytom innan man ens satt sig ner tänker jag inte acceptera, de har varit nära många gånger att ja kastat ut hans tallrik genom fönstret.
    Men ja har lyckats behärska mig, inte vidare pedagogiskt och grannarna skulle nog undra vad de är för fel på migSkrattande
  • Annamamma 83

Godmorgon!
    Ida är de skolavslutning o ja alla mina kläder ät för små PANIK!!!!!!!!
    Dock ser de ut o bli regn, så ja kanske kan gömma mig bakom jacka o under paraply!

• Annamamma 83

Har varit på skolavslutning! underbart!
    Algot skötte sig exemplariskt o sov hela tiden. Vilhelm var väl ok.. De gick bra, som tur är pratar han ganska otydligt, så när han börja gapa illeopp om o om igen o gapskratta så förstod nog inga fler än vi att de betyder pillesnopp Skäms
    När prästen börja prata stod han upp o ropa, titta, musse pigg... vrf vet ja inte, prästen var inte vidare lik musse pigg,men men kyrkovaktmästaren kom iad då med en låa leksaker.
    om de va för min eller prästens skull vet jag inteSkrattande

Trots min panik att inga kläder passa igår, så  vräkte ja i mig en skagen baguette på fiket imorse. då kan man fan skylla sig själv. ja,ja imorgon e de student för lillebror, så då vräker ja nog oxå i mig, ja tror ja börjar på måndag!Solig haha

• Annamamma 83
    Movieprincess skrev 2010-06-11 00:27:45 följande:
    Var på BVC idag på 2 månaders kollen och nu väger Tuva 4625g och är 55cm lång, hon börjar bli stor nu
    Ang. koliken så sa läkaren att det brukar gå över vid 3 månader och att det inte finns mycket att göra, skulle prova magdroppar + fortsätta med miniformen...hoppas att det hjälper något.
    Idag har hon sovit hela dagen, vaknat för mat bara...har nu sovit sen kl 20 (!) inget skrik alls idag
    Om de är riktig kolik ja, så går de ofta över. Men många tror så fort de har lite knip så e de kolik. Jag har haft ett mjölkallergibarn o ett kolikbarn. de sa att ettan hade kolik,men efter 9 mån gav de med sig o göra ett prov o han tålde inte mjölk!
    tvåan hade riktig kolik, dvs tarmarna är inte utvecklade. han skrek minst 6 tim i sträck varje kväll. o de kvitta om vi bar han,han va liksom otröslig de 6 timmarna. ettan tystna när man bar runt han. tvåan fick starka med utskrivet,men inget hjälpte.MEN de gick över efter 4 mån ca.
    de är så lätt för läkaren o bara säga,de är kolik,de går över. de kan va så mkt annat.
    Så testa o ta bort all mjölk i 2 v o se om de gör nån skillnad. om du inte redan gjort de....
    o stå på dig om problemen fortsätter.
  • Annamamma 83

Nu vankas de lillebrors student. jag har klätt upp mig i mammajeans o gravidtröja, känner mig HOT......NOT!
    Dock öser regnet ner, perfekt för mig,  tjock jacka på! dessvärre svårt med Algot.
    Studenterna rusar ut kl 13. Algot ska äta 12.30.  vi åker hemifrån kl 12. hur matar jag en bebis ute i spöregn medan vi ivrigt ska hitta en bra plats där vi ska se lillebror i folkvimlet Kaos!
    hade kunnat ge flaskan i bilen vid 12, men Algot sitter i fram.... tusan!!!!!!!!!!

Svar på tråden Aprilmammor 2010