Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Jag vet och det är de som knäcker mig. Hade vi bara varit två vuxna hade de inte varit nåt snack. Då skulle sambon bara helt enkelt få lära sig. Men nu känns de som ja knappt vågar. Hunden har ju aldrig varit på barnen osv. han leker med dom o älskar dom. MEN tanken finns ju där, att han bet ju faktiskt sambon nu. I handen var de , inget hugg, men han bet!
    Känns helt förkrossande för mig, hunden är ju min ögonsten, men barnen är ju givetvis mest värt i hela världen,men hunden är liksom en del av mig o barnen, alltid med oss,va vi än gör typ och inte tala om hur mkt han betyder för äldsta grabben,han skulle bli förkrossad.
    Oj,oj ingen rolig kväll detta.
    Sambon verkar helt oberörd o verkar inte fatta va som hänt, han kollar på fotboll.
    Ja vill samtidigt heller inte ta upp diskutionen nu, när äldsta sonen är vaken.

• Annamamma 83

Har suttit och läst o läst hela kvällen....
    Tydligen väldigt vanligt beteende att hundar vaktar nåt, deras byte liksom.
    Nu hade han ju snott ett strips, i hans ögon är de hans.
    Han morra när sambon skulle ta det, han varna alltså o de ska man se positivt.
    Sambon ignorera dock detta o tog de ändå, vilket han inte ska, man måste träna bort de, hunden måste inse att han får nåt bättre om han lyder o släpper föremålet.
    Tvinga nu upp sambon i soffan o skulle lära han träningen, men hunden e för trött.
    Får försöka imorgon...

Jag litar aldrig på hundar, är själv hundrädd egentligen. Låter aldrig Vilhelm hålla på med han själv.

• Annamamma 83
    Helene
    Ja, jag ka försöka få sambon o inse ett o annat här!
    Jag har ju suttit o funderat och de som gör roliga saker med hunden är ju jag och barnen, jag gör ju både tråkiga (som borstning,bad,klippa klor osv) och roliga saker.
    Men sambon gör bara tråkiga förutom promenader, men promenaderna består endast av promenad,rasting o motion helt enkelt.
    Även om sambon nu skapar ett annat förhållande till hunden kommer inte detta ta bort vaktandet av snodd mat, men ja kanske får sambon o inse mer hur hunden tänker så han kan hjälpa mig.
    Vissa hundar går säkert o fostra genom o va hårda. Men de funkar ej på vår.
    Ropar jag argt Kom hit, så kommer inte hunden. Ropar ja istället kom hit då gubben,men mjuk och skojig röst så kommer han direkt. Rätt logiskt egentligen, vem vill man komma till en arg matte eller en glad o rolig?
    Ja,ja jag kan skriva hur mkt som helst här, men ja har allefall letat ut bra sidor som sambon ska få läsa o tänkte skicka ut han o lägga spår i skogen med hunden.
    Hoppas han ser allt på ett annat vis snart.
    Jag känner mig ju så överkörd när ja tragglar vissa saker med hunden o så gör andra tvärtemot mig.
    Samma när vi låg på sjukhuset o min mor o far bodde här med barnen.
    Vi har från start lärt hunden att han INTE får vara under bordet när vi äter, de tog superlång tid att få detta att funka. O mina föräldrar vet att vi gör så, de har ätit o fikat hos oss hundratals ggr.
    Men stora grabben berätta att när mormor o morfar bodde här, fick Theodor (hunden) ligga under bordet när vi åt.
    ÅÅÅ ja blir så arg{#lang_emotions_demon}
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-05-25 00:50:24 följande:
    Nej, nu är jag trött på detta.. Köpte en nässug idag, det hjälpte inte ett dugg :( O hör ju hur jobbigt det är för han speciellt när han äter .. Tur man ska på mammagruppen på Torsdag, tänkte ändå mäta o väga han efteråt .. Så då tänker jag fråga dom på bvc vad man kan göra .. Tycker så synd om lillen just nu :(
    Men har du sugit ur massa snor o sen gett nezeril? finns droppar från 1 månad.
    de enda ja kan säga är, de går över såsmåningom.
    Algot var genomtäppt över en månad, e fortfarande inte helt bra.
    Sover han dåligt, testa o ha han i bilstolen,så han kommer upp i högläge.
  • Annamamma 83

Algot sover jättedåligt dagtid. tar bara en smålur då o då. vakna 7 imorse o va vaken till 12. sov liten stund, men vaknar hela tiden o vill bli buren. Natten sover han bra,inatt i 5 timmar. tappar nappen ofta dock, men somnar om når han får tillbaka den!

vikten e kaos för mig, har kört jättesträng gi men gick bara ner några hg på några veckor. unna mig lite chips i helgen, en 300g delat på 4 pers. gått upp 7 hg idag av de.
    väger man alltid på morgonen på tom mage för o få rätt resultat.
    blir tokig!
    jag fick ju tillbaka min mens snabbt, men sen har ja inte sett röken av den,vetesjutton var den håller hus.ja brukar alltid ha regelbunden o fick regelbunden direkt efter förra gången. sexat har vi inte gjort.
    Funderar på de där med sköldkörteln,ska nog ta ett prov när jag ska till bm den 31.5

• Annamamma 83
    Helene
    har allt gått bra med tösen?
    Just ryckningarna låter som liknande Algot får. Ibland i sömnen o ibland om han väcks av någonting.. De stora grabbarna gjorde likadant.

Bäbä
    Haha vilken klump! Ska väga Algot imorgon, förra måndagen vägde han 4200g. Men nu har han säkert gått upp rejält för vi har höjt maten till från 100 till 135, så vågen tickar nog uppåt. Hur mkt ersättning dricker Emil? Algot äter 6 mål per dygn.

Hur mkt äter era bebisar, (som äter endast på flaska)?
    Enligt neo ska de äta 15-200ml per kg per dygn. 135*6=810 så de borde gott o väl räcka!

Madde
    Var de typ bytesmarknad med beg kläder? eller vad var de för slags party? Kul med kläder.

Själv kom mitt paket med massa sommarkläder idag, superkul!
    Sen beställde jag 8 par skor till grabbarna. 5 till stora o 3 till mellan, så nu hoppas jag att jag slipper köpa mer denna sommaren, köpte äve 2 ar gummistövlar häromdagen! Shit va skor de går åt när man har grabbar som spelar fotboll i grus på rasten!
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-05-27 09:41:06 följande:
    Välkommen hit Jag fick en Alva för 7 veckor sen och har även David som är 5 år. Annamamma: Igår var hon precis som vanligt och hon ammade ju nästintill hela dagen. Igår satt jag bokstavligen i soffan hela tiden! När vi skulle gå iväg för att hämta David blev hon tvärförbannad och vrålade som en stucken gris i vagnen, vi hade kommit 5 meter utanför hustomten så det blev hem igen, stuva ner henne i bilstolen och ta bilen. Sen satt hon som en surmule och glodde Väl hemma igen sov hon, jag la henne i vagnen men hon vaknade efter 10 minuter. Sammanlagt igår sov on säkert 3 timmar mellan 7.30-22. En liten övertrött fröken men hon var precis som vanligt. Idag märkte jag att hon var trött men det kan vara sviter från igår, jag ska ändå ha lite mer koll på henne. Uliise och elina: Alla barn skriker mer eller mindre. Alva satte igång i mataffären sist så det blev snabba puckar, skaka lite på vagnen och ut i bilen. Nu lugnade hon ner sig men hade illvrålet kommit så är det bara att sätta sig i bilen och amma Vikt: Ett litet tröstande ord till oss som inte blir av med våra kilon. Jag såg en tråd igår där någon kommenterade att vikten stod still efter förlossningen. Hon fick många svar och de flesta svaren var att många hade gått ner alla gravkilo när de slutat amma, ungefär som om kroppen behöver extra. Så, hoppet är inte ute än (säger hon som har gått upp ännu mer nu )
    ok! Tack, du ger mig hopp!
    Kan mkt väl stämma på mig, ja skrev om de för ett tag sen i tråden...
    Har nu inte ammat nåt på några veckor, o ja tror de börjar hända nåt nu, saaaaakta men kanske säkert, men då kör ja ju gi med. 74,5 idag, 79,1 när ja  vägde mig innan ja la om kosten. MEN jag gick ju ner till 76 när jag levde på kålsoppa en vecka, men jag började ju amma sen igen när soppveckan va slut!
    Har dock fortfarande mjölk kvar, men tror inte de e mkt!
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-05-27 10:55:28 följande:
    Jag hoppas också att det stämmer men för mig lär det isf dröja med viktnedgång eftersom jag tänkt amma så längde det går, eller ja, max 1 år . Jag var nere på 70,5 för 2 veckor sen men idag visade vågen 72,1 Jag känner mig därefter också: svullen! Jag har inte jättemånga kläder jag kommer i och jag tänker banne mig inte köpa större. Efter David hade jag gått ner alla gravkilon på 3 månader. Jag får ta det som det är, kroppen behöver säkert extra energi nu *intalar mig det* Jag som hade hoppats på att vara smal och snygg i sommar och ev. våga mig på en tur till stranden. Det blir att bunkra hemikring och bada balja
    Jo tack! sommaren får man nog lägga ner hoppet för. behöver nog gå ner till 63 om jag ska kunna få mig mina jeans igen. hmm 11,5 kg. ja, ja känns bättre än o tänka 15 i allafall. 10kg skulle nog göra stor skillnad, kanske får på mig några jeans då, om jag lägger mig på sängen o knäpper dom{#lang_emotions_laughing}
    Bada struntar jag nog i, pga bristningar blir inte min mage vackrare när jag går ner ,tvärtom, den blir skrynklig. Så det blir nog balja eller vassen för min del alternativt baddräkt, men då behöver ja nog ha bh under o gördel för handtagen...
    Snygg kropp får man aldrig uppleva igen, de  vet jag säkert, så ja siktar bara på att kunna ha jeans o en tshirt o kunna känna mig någorlunda bekväm
  • Annamamma 83

Har vägt Algot idag 4600g oj,oj,nu går de undan!
    Nästa fre ska han på läkarkontroll. han är då 7,5 v reducerad tid 15,5 v sen han föddes. och ska få göra 2 mån kontrollen.
    första gången efter att vi åkt hem från neo som han träffar läkare, kan de stämma att de ska va så? trodde ett prematurbarn borde ha läkarkontroll tidigare än en normalfödd.
    Vi var visserligen inne på återkontroll på neo när han var 2 mån, men de var bara en barnssk som mätte,vägde o kolla huvudomfång, precis som de gör på bvc. Kändes t om onödigt o åka 5 mil för o göra de, när vi gjort de ett par dagar innan på bvc.

• Annamamma 83

Nu har jag inget internet heller!
    Vilhelm tog ett tag i modemet igår o ryckte till...
    de små tunna fiberkablarna gick givetvis av o nu måste elbolaget komma o byta grejer, tack! de tar 800kr timman tror, jag. hoppas de svetsar ihop fibern innan de kommer till oss... vissa kanske undrar vad nu fiber är, men de e nån form av uppkoppling som ska va toppen, om nu inte en unge rycker sönder det! som tur är sitter kablarna fassvetsade i de små kontakterna, så de var ingen fara med ström.
    men de innebär också att de inte går o fixa utan o ta hem en tjänsteman!
    e hemma hos mor o lånar datorn lite!
    hej hopp över helgen iaf!

Svar på tråden Aprilmammor 2010