Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Madde01 skrev 2010-05-17 21:44:54 följande:
    Justeja, kom på en fråga Har hört att man inte ska smörja småttingar med solskyddsfaktor, stämmer det?
    Har aldrig hört det, men jag kommer nog inte smörja Algot, för han kommer ju ändå aldrig va direkt i solen. De säger ju att solen tar i skuggan,men de har ja aldrig märkt!

jaså Armani,du känner att de kommer bli en till så småningom{#lang_emotions_wink}
    Jag känner mig kluven. Jag tycker absolut de räcker med 3, jag vill ha tid o råd med alla tre och fyra känns då som överkurs! MEN ja känner redan lite panik att de är sista gången ja har en liten bebis, att ja aldrig ska få känna de igen, den här känslan av o få en liten bebis, den är ju SÅ mäktig. Men vi är nog klara som sagt även om de känns så hemskt på nåt vis...

Är ni andra gifta? Vi är de inte. Ja drömmer om ett riktigt kyrkbröllop. Men just nu är inte de prio ett i vår ekonomi, behöver nog lägga pengar på huset o sånt först.
    Hade lite planer på och gift oss i sommar, i smyg. Men även om ja inte ska ha bröllopsfest o bjudna folk,så vill jag ha brudklänning o ta brudfoto o då vill ja gärna vara smal igen.
  • Annamamma 83
    Madde
    Ett barn blir inte bränd i skuggan alltså.  Mina barn har som små legat i skuggan, under parasoll och träd, de har varit kritvita =) Jag har beställt en uppsättning shorts o kortärmande bodys till Algot igår. Är de riktigt varmt får han ha bara ben o armar, när han är i skuggan. Varför de inte finns solkläder är nog för som sagt man har inte små bebisar i sol o i skuggan behövs inga solkyddskläder{#lang_emotions_wink}
    Du kan nog vara lugn!

Kul att höra om era bröllop!
    Men, får fundera på nästa sommar. Ska ja en gång i mitt liv ha en brudklänning ska jag va bekväm i kroppen, annars kommer brudfotot ligga längst in i en garderob{#lang_emotions_laughing}
    Men de hade varit kul o dubbelslå dop o bröllop.
    Men vet ej hur vi ska göra med dop heller, är inte alls sugen på massa folk o sånt. Funderar lite på o döpa han när vi är i göteborg vid midsommar o bara va vi familjen. Men vet inte om man får göra så? När vi tillhör kyrkan här?
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-05-18 15:00:45 följande:
    Anna: Nej, bra :) Var så orolig, vill inte att lillkillen ska behöva bränna sig.. Vet själv hur ont det gör .. Så det går att ha kortärmat i skuggan alltså utan att dom bränner sig? :)
    Håller med Helene! de är lugnt! som sagt,jag hade kortärmat på båda på sommaren, nr 1 född i April,nr2 i Dec. Ingen av dom syndes de nåt på, då skulle man sett kanter efter kläder,men icke!
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-05-18 16:20:57 följande:
    Jag har inte fått någon bekräftelse på flerbarnstillägg. Jag fick hem en lapp om att jag får barnbidraget insatt på mitt konto om vi inte meddelar annat. Jag räknade kallt med att få barnbidrag för båda denna månad, så fattade jag att man skulle få, månaden efter. Om man inte får det denna månad, får man denna månad retroaktivt då?  
    Verkar ju skumt att du inte får denna månad. Algot är ju född 22/2 och vi fick den den 20/3 för han... pappret om vem som skulle få bb fick vi häromdagen. varför vi fick pappret så sent är eftersom vi inte är gifta,så kom de nu när faderintyget är registrerat. Kanske är skillnad då när man är gifta o pappret skickas ut atomatiskt direkt???
  • Annamamma 83

Tack för era erfarnheter av dop.. Ska gesast kolla upp om vi kan få tid i en kyrka när vi åker dit då. nu är de bara val av kyrka, göteborg har ju några stycken!

• Annamamma 83
    Armani skrev 2010-05-19 10:05:37 följande:
    Ja inte behöver jag oroa mig för Noel's kräkningar iaf! Var och vägde honom igår och då hade han gått upp 300 g på en vecka Så skönt! Sen måste jag fråga er, är det nån av er som haft piercing i bröstvårtan? Jag hade en tidigare som jag tog ut då jag väntade dottern -08 och märker nu att det inte alls är samma flöde i det bröstet, visst kommer det mjölk i det men det är långt ifrån det tryck som det är i det andra bröstet där det sprutar oordentliga strålar då han säpper bröstet. Tänkte om det beror på piercingen eller om det kanske bara produceras mindre mjölk där..
    Jag hade mkt mindre mjölk i de vänstra bröstet. De var inte alls samma flöde o kom inte lika mkt när ja pumpa, oftast bara hälften av de som kom ur de högra.
    De på neo sa att de är jätte vanligt o ha mer i de högra,bröstet närmast hjärtat.
    Vilket bröst är det?
  • Annamamma 83

Hej allihop!

Det var nog bara en engångsgrej igår när Algot log mot mig,men han gjorde de flera ggr på raken o hade inte ont i magen! Ja skulle ju visa sambon när han kom hem,men de gick inte =)

Jag tycker ju Algot blivit en bamseklump nu! Jag har tänkt,att nu har nog kommit ikapp de flesta. Träffa dock en annan mamma på dagis häromdagen,som fick sin tös en vecka efter oss. Hoppsan, de va lite skillna{#lang_emotions_surprised}. Vi har nog en liten bebis trots allt, men men så småningom växer han nog om de där töserna!

Skönt med barnb idag, de va efterlängtat här kan ja säga =)
    Passa på o fyllde upp frys o kyl lite.
    behöver köpa nya dojor till stora grabben men vete sjutton vad ja ska ta för några.
    Han har redan lyckats slita ut 2 par gympadojor denna säsong, alltså sen vi sluta med vinterskor. Hmm,hur ska detta sluta???
    Visserligen billiga skitskor från skopunken a 199kr. Men ska inte ett kardborrband hålla längre än 2 veckor kanske? Blir inget mer köpt därifrån kan ja säga!
    Men sen vill ja inte lägga ut för mkt heller,när han sliter dom så fort.
    Spelar fotboll på grus i skolan varje dag osv... svårt,svårt!

Kan meddela att de är bra priser på sommarkläder på Lindex.se just nu. Fick MASSOR för en tusenlapp. 7 par shorts, 4 bodies,1 suit,1 par byxor, 3 tshirts!
    Hitta en sååå söt body med kanelbullar på!,så gulligt så ja smälte, kanske till tjej egentligen,men den är ju brun o vit så den ska väl en grabb kunna ha med!

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-05-22 13:43:15 följande:
    måste fråga er om ni har testat den där nässugen? Isåfall var den bra? Tar emot lite för mig, vet inte om jag ska köpa en sådan elr inte, sonen har en snorkråka som ligger högt upp i näsan som inte vill åka ut, försökt med bröstmjölk o koksalt o pillat med tops, fast med topsen tog jag ju lite längre ner så klart :) För då visste jag inte att snorkråkan satt så högt upp... Vet inte hur vi ska få ut den? :S han besväras av den när han äter.. Men när han sover så tar han så små andetag så då kommer den lixom inte åt..
    Vi hade näsfrida förut. nu har vi köpt en ny på apoteket, den är TOPPEN!
  • Annamamma 83

Hej hopp!
    Idag vaknade jag sur! och ja kommer förmodligen somna lika tvär{#lang_emotions_laughing}
    Blir så trött på att vara den enda som tänker i detta hus SUCK!
    Idag bet hunden min sambo, rätt åt han. Ne fy, va ja hemsk.
    MEN att skaffa hunden var ett gemensamt beslut. Jag tror inte sambon har läst en enda rad om hur man ska träna hunden mentalt, medan jag verkligen försökt satt mig in i det. Jag gör då övningar med hunden ständigt i samband med vardagliga saker.
    tex, ska hunden alltid "be mig om lov". Går vi ut,så går hunden ut sist, han ska titta på mig innan han kliver över tröskeln för att kolla att de är ok.
    Samma sak innan han får äta något osv.
    Detta vet sambon att ja gör, men ändå skiter han i o göra likadant. Han går bara ut genom dörren o hunden går först o drar i kopplet.
    Blev även totalt trött på sonen på 8 år. Man kan väl inte begära så mkt av ett barn, men jag använder bara ordet NEJ till hunden, vilket ja säger VARJE dag att alla andra ska göra. Men de säger lägg av ,sluta,ge dig osv.
    tro sjutton han inte lyssnar tillslut.
    Idag hade jycken snott en pommes frites från köket. vilket min sambo bara ryckte ur munnen på han, då bet han honom i handen.
    Läskigt absolut, ja vill inte ha en farlig hund, speciellt inte när ja har barn.
    På mig skulle han aldrig göra så, för han vet att han inte får ha den,så han släpper saker så fort han ser mig titta på han.
    Va sjutton gör ja nu? vågar ja behålla hunden ens? Tänk om någon av barnen tar en matsak från hunden.
    När ja förklara för sambon att de bror på att han aldrig tränat kontaktövningar med hunden, visste han inte ens va ja mena. ÅÅÅÅÅÅÅ

Ursäkta blev långt o väldigt OT i vår bebistråd!{#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Aprilmammor 2010