Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Internet igen =)
    Tur man har ett ex på "el bolaget" så han bjöd på arbetet{#lang_emotions_wink}
    Oj, de kanske lät dumt, få nu inga dumma tankar, min sambo är ju pappaledig på måndagar,så han  var hemma när han va här o fixa, exet alltså{#lang_emotions_laughing}

Ser dock att ja inte missat så mkt
    Har haft en hektiskt helg själv, heldag med klassfotboll i lörd.
    Inte lätt o ha med en bebis i regn o blåst utomhus en hel dag kan ja säga, i vagn är de väl helt ok, men när han inte villa ligga där va de lite krångligt. Fick bära runt han i overall o filtar o samtidigt hålla i ett paraply, hade rätt ont i ryggen när ja kom hem =)

Morsdag va fint, fick ett jättefint halsband o örhängen o en triss, måste ju va 3 paket när man har tre barn! dock en nit lott, men ja har ju redan dragit högsta vinsten, triss i prinsar{#lang_emotions_heart}

• Annamamma 83

dop...
    Känner som sagt inte alls för kalas, vill bara döpa han med oss i familjen.
    Dock har han 3 namn Algot,Ludvig,Valentin och mitt efternamn, Nyberg
    Sambon heter Johnsson o ja själv kommer inte ta Johnsson när vi så småningom gifter oss utan sambon ska ta mitt namn. Jag tycker jag redan har ett alldeles för vanligt förnamn, så Anna Johnsson är inget för mig!
    Sen hette äldsta grabben Nyberg o ja vill att syskonen ska heta samma, så vi tog mitt efternamn  på våra 2 gemensamma...

• Annamamma 83

OJ vad alla växer....
    Algot vägde 4600g i torsdags. På fre ska vi dit igen, får se om vi kommer över 5 kg ,är nog precis i så fall...
    Han ser nästan ut o väga mindre än så, han ser så näpen ut på nåt vis. men det kanske hör prematurbarn till.... De andra två har varit så grova liksom o de är inte han, men de kanske kommer.... får hoppas han klarar 2 mån kontrollen på fre.

• Annamamma 83
    barbamamma
    Jag har bjudit på smörgåstårta på våra två tidigare dop och prinsesstårta till dessert.
    Dock tycker jag de räcker med en kaka till kaffet om man bjudit på smörgåstårta.

efterkontroll
    Jag skulle varit på de i mån, men avboka. Kände att ja inte hade tid, o kände heller inte för o lägga upp benen, får väl boka en ny tid. Födde ju även med snitt, så ja känner ingen panik o kolla så allt är ok. Skulle dock satt in en spiral, men den är de ingen panik med, har fortfarande inte blivit något sådant, kan inte förstå när man har tid o ork för sånt.

träning

Hmm, har aldrig tränat o kommer nog aldrig göra de heller{#lang_emotions_laughing}
    Skulle dock behöva, men kan inte förstå när ja skulle hitta tiden till de heller????
    Får nöja mig med promenader med hund o barnvagn. De ger frisk luft, tyst bebis,motion till hund o mor och är dessutom gratis, helt i min stil!!!!

Livet som mamma
    Var ju inget nytt för mig, men livet som 3 barnsmor var mer hektiskt än ja trott.
    Är nog inte just att de är 3 barn utan de hade varit lika hektiskt med två. Grejen är just bara att de e så jädra stressigt med två år mellan de yngsta. Kanske går lättare med lugn storbror/syster vad vet jag?
    Skulle aldrig någonsin komma på tanken o skaffa tätt igen iaf, no no!
    Dock är de så annorlunda nu, när Algot kom som prematur.
    Ja ser han mkt skörare ch ynkligare på nåt vis. Trots att han är som vilken 1 mån bebis som helst. (han är ju dock 3 mån).
    Jag kommer nog vara mer överbeskyddande mot han är ja rädd för, men hoppas de inte går överstyr, för de har ja sett hur dåligt de blir för barnen i längden.
  • Annamamma 83
    MissSindra skrev 2010-06-02 08:29:48 följande:
    Anton är nu 1 mån och väger dock bara  3850g men är 56,7 cm lång.
    Han får inte ordentligt med mjölk från mig så har börjat lite med ersättning men han gillar det inte och får ont i magen :(

Har ännu inte bokat någon efterkontroll men däremot dop som blir den 11 sep så han kommer vara drygt 4 mån precis som syrran var.. :)

Ang amning och amma jämt. Han har nästan legat vid bröstet hela tiden sen han kom, men mjölken ökar ändå inte så han blir nöjd eller riktigt klarar sig.. :(  Så tråkigt när man verkligen vill amma.

Kram till alla...
    Förmodligen ligger han bara o snuttar. Han suger nog inte tillräckligt hårt för o få igång din mjölk mer.
    Hoppas de löser sig med ersättningen, märks de att han är hungrig
  • Annamamma 83

Har varit på 8 veckors kontroll med Algot.
    De gick prima!!!!!!!!
    Han vägde 4900g nu och 56 lång.
    Nu kan vi börja gå varannan vecka till bvc, de är skönt, de har blivit lite tjatigt o springa där en gång i veckan..
    Två sprutor fick han, tydligen får han följa vanliga kurvan när de gäller vaccin...
    Hoppas han slipper feber o dyl.....

Hur gör ni andra som har flera barn?
    Nu när de e så soligt är de jobbigt tycker jag, de stora killarna vill va ute o leka, o Algot sover så lite på dagarna, endast i famnen o i vagnen om man går promenad.
    Lite svårt o veta var ja ska ta vägen när vi bara har ett enda träd på gårde, ont om skugga alltså o de blir lite enformigt o gå fram o tillbaka på en plätt som e typ 1*1 meter.
    Funderar på o köpa ett partytält, så får ja väl gå där under o bära bebis...

• Annamamma 83

Godmorgon!

Algot ville ha käk kl 5 o är  fortfarande klarvaken, blir inget omsovit här för om en timma ska skolgrabben upp!

movieprincess, välkommen tebax!

hipp hipp hurra och Ain. fina bilder!

Väntar på att mina granne ska  få bebis. 2 dagar över tiden idag. nu när Algot vägde 4900g så borde han väl få va större för en gångs skull! Alla vi möter frågar  om han är alldeles färsk. Han är så liten o näpen trots vikten. De flesta blir förvånade när jag säger att han är född i februariSkrattande

• Annamamma 83

Är lite nervös idag.
    Ska ta med stora grabben till vårdcentralen kl 11.
    Han har en leverfläck i hårbotten, en bit ovanför tinningen. Det är en ljusbrun plan leverfläck med jämna kanter.
    Men i helgen upptäckte jag att det är som en stor svart prick i den. Typ en tredje del stor som fläcken. Den är precis i mitten.
    Nu kan jag inte avgöra om det är huvudet från en fästing, eller om det är färgförändring i leverfläcken eller om det är någon form av blödning för han rivit på den???
    De svarta är liksom i, så de är inte utbuktande eller liknande o ingen skorpa finns.
    Men ja hoppas innerligt att de är de sistnämnda.
    Mina barn har aldrig haft en fästing ,så vi är tyvärr inte vaccinerade.
    Håll tummarna nu att allt är som de ska!

• Annamamma 83

Verkade vara lugnt. Läkaren tror de är nån form av skorpa, men går den inte bort inom 1-2 v måste vi tillbaka...

Men han skrev ut medicin till grabbens allergier, han får utslag så ofta o reagerar så på myggor. varje myggbett svullnar upp nåt hemskt. Detta va medicin o ta var dag i förebyggande syfte. Dock envisades han med o skriva ut flytande, o ja kan lova att de får ja inte i min envisa son, så de kan ja glömma. Han sväljer tabletter jättebra, men läkaren ville inte lyssna.
    De tog ett blodprov, för o försöka få fram vad han är allergisk mot.
    De tog ett prov för inomhus o utomhus o visar de nåt,så får man gå vidare med vad de är?
    Ja förstod inte riktigt de där, hur ett prov bara kan visa för inomhus o utomhus? hmm
    någon som gjort liknande?
    Dock skulle läkaren nu gå på semster,så ja fick räkna med en månad innan han återkommer.
    Vilken pers de var, min 8 åring bestämde sig för o vägra ta blodprov, gapa o skrek o vägra ta fram armen, han är annars jätteduktig med sprutor o så, men idag hade han bestämt sig o va tvärtemot. Nu är nog han o ja osams resten av dagen, för han avskyr mig som tog med han dit, o fula skor har han tydligen också,så han gick i strumplästen hemSkrattande

• Annamamma 83

Nu har min mens kommit tillbaka, trodde de va den som kom strax efter avslaget slutat,men de var de nog inte.
    De fullständigt forsar ur mig. hade ändå en plus binda inatt som blev överfull o läckte i sängenKräks
    Men skönt att min kropp ställer om sig,så kanske även de händer nåt med vikten!
    Står fortfarande på samma ställe, går upp o ner ett kg hela tiden. några dagar gi,ner ett kg,sen kommer helgen o ja kan inte motstå gott, upp ett kg.
    Så har de hållt på många veckor nu!
    bara o inse att jag o kolhydrater inte hör ihop! suckar djupt!

Svar på tråden Aprilmammor 2010