Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Hemkommen efter en toppendag!
    Matningen funka bra, vi la på ett kål o åkte en halvtimma innan o mata han i bilen innan vi gick bort till "utspringet" Alla barn skötte sig toppenbra. Algot sov massor o va glad hela tiden när han var vaken! Han sover mkt bättre med stoj o stim omkring sig, ja får börja ha hög volym på tvn eller nåt när vi är ensamma.
    Nu är ja trött, pyjamas på o soffläge!

• Annamamma 83

håller med helene!
    visst, de är väldigt smittsamt, men de är för barn kliar sig i rumpan o de är då de smittar!
    vissa spritar ju hela huset vid maginfluensa, vi äger ingen handsprit o vi smittar nästan aldrig varandra när någon åker på det!
    Lite smuts i hörnen ger nog mer nytta än skada iblandFlört

• Annamamma 83

Shit va trött jag är idag.
    Känns som de var jag som firade student hela natten. Nu påminns jag om baksmälla och kan säga att de lär dröja lääääänge innan jag utätter mig för det!
    Köpte visserligen 2 flaskor öl på bolaget häromdagen när ja skulle köpa godsaker o hänga om lillebrors hals. Men de står kvar än. Tänkte jag o sambon skulle avnjuta varsin någon kväll.

Vilhelm sover förtfarande middag. han är snart 2,5. Egentligen borde han sluta då han är makalös o få i säng på kvällen. Men sover han inte middag så är de ett himla jobb o hålla han vaken på eftermiddagen. Åka bil eller vagn är uteslutet o sätter han sig i soffan får man passa. Jonathan sluta sova middag redan vid 1,5 års ålder.

Algot sover bra nattetid. Vi somnar väl runt 12 tiden på kvällen o han sover till 5-6 någon gång. Får va glad att han sover den tiden i sträck. men oftast är de ingen ide o somna om på morgonen sen eftersom stora grabben ska till skolan eller mellangrabben vaknar någon timma senare..

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-06-13 09:51:14 följande:
    RosaNapp: Stor kram till dig! Det är inte lätt när du inte mår bra men eftersom ni inte kommer överens så borde du sätta ner foten och bestämma själv vad han ska heta, om inget annat kanske det sätter press på ditt ex. Hur har allt gått, har du hunnit flytta? Kram igen!!

Igår hade vi en tvärförbannad tjej här! Vid 21.30 skulle vi i säng men det ville inte Alva. Hon vrålade hysteriskt. Sen sultade hon på sin hand och ville ha mat men så fort hon kom till mig skrek hon igen. Hon ville definitivt inte ligga ner, nä, hon skulle sitta i famnen och kika. Efter 00.30 fick jag henne att amma, sittandes i soffan och hon somnade som klubbad så jag gick upp och la henne. Då, för en gångs skull, funkade det! Sen vaknade hon kl 7 så nu är det grinigt värre här och jag är lika grinig jag. Maken cyklar Halvvättern så det blir nog en rolig dag detta
    En bestämd damGlad
    Men va skönt att hon sov enda till kl 7.
    Vad mkt din man verkar ha för sig, hur hinner man sånt? varken ja eller min sambo gör något själva, vi har liksom insett att de inte är prio ett nu o vi hinner inte det!
    När han kommer från jobbet är de middag o städning som gäller, för på dagen får ja inget gjort, så han tar barnen när han kommer hem så ja hinner ordna lite.
    på helgen försöker vi få lite gjort med huset. igår hann vi måla knutarna o dörren en sista gång på lekstugan, så idag ska den invigas.
    jag tvätta även halva verandan, så förhoppningsvis hinner den få ett lager färg idag!
    Helgerna är dyrbara för mig, då vill jag ha familjen samlad o vi har lyx som även har måndagar tillsammans nu!
    Hoppas barnen är lugna idag helene när du är ensam!
  • Annamamma 83

Jag har zumba fitness på dvd.
    Har bara kört basic än så länge, fan de e skitsvårt!
    ser jättelätt ut, o ja trodde ja hade rytm i kroppen, men jäklar va svårt de va o göra allt samtidig som man ska ha rätta känslan i höfterna.
    Blir inte bättre när man är rultig som ja, de ser förjävligt ut när ja kolla i spegelnSkrattande
    Men visst va de rolig, men förmodligen mkt roligare o gå o träna på annat ställe, här hemma var de på tok för trångt o ja tvinga hela familjen o testa i vardags rummet en kväll.
    Så kom min storebror o störde o fråga om vi dansa folkdans? De syndes tydligen jätteväl när man gick utanför!

• Annamamma 83

Blir TOKIG på f-kassan!
    Plats 257 i kön
    Ne, men vi ha inte kollat på era papper än, vi gör de nu då!
    Tidigast nästa vecka får ni pengar....
    {#emotions_dlg.djavulsk}{#emotions_dlg.djavulsk}{#emotions_dlg.djavulsk}
    Nog för att man blir fattig när man försöker spara föräldradagar, o ännu fattigare blir man när de inte ens betalar ut dom!
    Önskar så man slapp ha med f-kassan o göra!

• Annamamma 83
    lunaria skrev 2010-06-15 09:55:46 följande:
    jag tror de flesta bvc gör det, men kanske inte alla då. bvc-sköterskan sa att dessa frågor används mycket i psykiatrin också så..

tyvärr fick jag skyhöga poäng, men så beror det ju mestadels pga sköldkörteln..hon skickade ett meddelande till min läkare som då får ringa upp. hon tycker att jag borde må bättre efter dosändringen, men det gör jag ju inte. skakade så kraftigt om händerna att jag lyckades inte stryka under rätt svarsalternativ på formuläret, fick sätta punkt framför istället fastän det var svårt det med. tackar gudarna för datorer just nu, lätta att skriva på o går att radera om man träffar fel tangent
    stackars dig!
    låter som hur ja blir av koffein. max en liten kopp , helst innan kl 11. annars är ja skakig, speedad ,deprimerad o okoncentrerad hela dagen.
    måste ju va nån överkänslighet ja har mot koffein
  • Annamamma 83
    lunaria skrev 2010-06-15 10:10:13 följande:
    oj det låter ju inte alls bra att du blir sån av koffein, men tur att du vet om det, annars hade man ju böjat undra kan jag tänka mig!! jag fick så här med giftstruman så jag gick nästan ett år o var så dålig, fattar inte hur man står ut med nå't så länge . uppskattar just nu att man har billigt porslin också för jag tappar allt pga mina stela leder .
    Tror dock ja är ganska stel oxå. uppfattar mig själv som klumpig, fumlig. tappar saker, vissa röresler i fingrar gör ont,de låser sig även vid vissa rörelser. även ett "ben" i ljumsken, typ de benet mellan bäcken o insidan av höften, precis i troskanten, sidan av trosan, e du med? om ja typ sitter på huk eller liknande, så får ja stå stil ett tag när ja reser mig, för de känns precis som ett ben fastnat, ja måste röra mig jätteförsiktigt, så svårt o förklara.
    Men tror detta beror på att ja är överrörlig i alla leder.kan röra armar, ben o fingrar alldeles för långt mot vad man ska göra...
  • Annamamma 83
    lunaria skrev 2010-06-15 12:08:48 följande:
    annamamma: jag har också problem på ena sidan av ljumsken, precis som du beskriver det, kanske jag också är överrörlig på sätt o vis då . blev sån sen jag fick giftstruman så det verkar ju vara nå't..fingrarna låser sig också väldigt mycket o sån't hade jag aldrig innan..

helene: tack . jaha potatismjöl säger du, det får jag leta upp i bakskåpet då : men jag har läst på o är lite orolig att hon har fått svamp, hjälper det också då tro??

vad ska ni alla göra på midsommar då? börjar närma sig alltmer..vi ska nog gå ner på firandet här i byn o sen skulle vi ha knytis med våra nya grannar. var så glad över att de frågade, hade ju annars suttit ensamma..sen bor vi i ett kartongrike så det ska bli skönt att slippa sitta här, kan knappast säga att vår lägenhet har nån mysig känsla just nu
    de e bara o se efter. kolla tex på dina ben. om du står avslappnat, så du tycker e bekvämt, hur ser benen ut då? man ska stå med lätt böjda knän om man e normal. mina ben e som en båge bakåt. fruktansvärt fult. samma med fingrarna, håll handen framför dig o kolle på handen i profil. är handen rak e den normal, mina fingara är lika fula som benen, fingrarnas insida/handflata går som en lätt båge åt fel håll.
    kolla om denna länk funkar, se på benet o förstå hur ja menar
    www.ehlers-danlos.se/bilder/dbj.gif

jag kan stå normalt med alltså, men då måste ja "göra mig till". dessvärre har stora pojken ärvt detta, min ena bror o mamma har likadant.
Svar på tråden Aprilmammor 2010