Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Märkligt att vissa måsta rapa o andra inte. Algot behöver ju dock aldrig rapa på natten heller. Då sover han som en stock. märkligt.

Imorse blev ja glad. Tog av Vilhelm nattblöjan o den va stort sett torrSkrattande
    Då fick ja verkligen upp motivationen!
    Dock är han lite sur på morgonen så de tog en stund innan ja kunde övertala han o gå på toa. Fick fjanta till mig rejält för o göra de så kul som möjligt. Tillslut gick de, när ja skicka in storebror o kissa =)
    Men han sitter på toa o får liksom inte till det, de kommer inget. Sen ropar han snabbt igen att han är kissnödig, sätter sig på toa o inget kommer. Så höll vi nog på 5 ggr o sista gången kom det. O va vi hurrade o klappa händer och sjöng HAHA. o Vilhelm gapskratta!
    Igår bajsa han även lite på toa.
    Så de ska nog gå de med! Men som sagt än så länge har han svårt o känna när de ska komma, ofta kommer de bara i kalsongerna.

Idag gör de sista dagen på fritids o dagis. Nu återstår 2 v ensam med barnen medan sambon jobbar. Bäst o bunkra upp med huvudvärkstabletter Skrattande
    Ne, ska nog gå bra. Önkar bara att ja inte bränt så mkt pengar i göteborg, mkt mer än ja räknat på innan. Känns som de ja har kvar får går till endast mat. Hade varit kul o kunna hitta på en del nu, men är man fattig så är man!

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-01 08:22:51 följande:
    Rapa- Julius rapar bara efter varje måltid 1gång o vissa gånger rapar han ingenting Tungan ute helt olika från dag till dag..

Måste bara frååga, hur  är det med vaccinationen vid förkyldmimg på barnen? får dom tapruta fast dom är jätte förkylda?
    Vi ska nämligen ta idag..
    Har han feber får han inte, o förmodligen inte vid kraftig förkylning heller. Du får nog en ny tid för sprutan så kör de bara vägning o sånt idag.
    Ja ska också ner o väga klumpen i eftermiddag
  • Annamamma 83
    Mullinuffan skrev 2010-07-01 13:31:42 följande:

Här har kurvan planat ut Min mjölk räcker inte till e så ledsen när han ligger och gnyr på natten e han antaglingen  vrålhungrig Så ersättning på kvällen (sist måltiden innan läggdax) och 1-2 gånger på natten efter amningen, känns sådär men jag vill ju att han ska vara mätt och belåten han vägde 6140 och var 64 lång han hade gått upp 315 g på 1 månad lite lite...

Hur menar du då? Ligger han fortfarande o gnyr eller var det innan du började ge ersättning?
  • Annamamma 83

Har nu vägt Algot och han vägde 5890Förvånad
    Om ja inte minns fel så var de väl 5200 sist, eller var de 5100 tro? måste kolla i boken sen!
    Vi kanske inte hade behövt höjt maten riktigt än. Fast de e klart, nu går ja ju varannan vecka, då blir de ju 300 i veckan, som han brukar. De lät så mkt bara..

Vid TS så står de att man kan klicka "rekomendera" till facebook. Va menas det? Syns denna tråd på Fb då?
    de känns ju lite sådär.

• Annamamma 83
    Mullinuffan
    Ok. Hoppas han tar ersättning snart då om han nu behöver det. De är de som är så smidigt med flaskan när man vet vad de får i sig. Men ja förstår hur du känner. Denna gång kämpa ja verkligen o kunna amma, men de gick inte denna gång heller. tråkigt!

Madde
    Vad bra att han fick sprutan då!
    Men har inte ni Julius i knän när de sticker?, lägger de honom liksom på skötbordet eller?
    På vårt bvc så håller man själv sitt barn i famnen medan dom sticker och givetvis tröstar man själv barnet.
    Skönt att de gick bättre denna gång då, för sist var de ju bedrövligt!
  • Annamamma 83
    Hamyes skrev 2010-07-01 22:34:55 följande:
    Usch sitter här med skitdåligt samvete han fick ersättning och blev fruktansvärt upprörd han som alltid e så go blev helt uppriven och jag med så han fick äta ur bägge mina bröst och somna nu gott och nu kommer jag ha ont i magen inför nästa matning!!! Ska jag gå på min magkänsla att han mår bra? Eller ska jag ringa BVC eller ska jag traggla mer ska maken ge? Han prova men jag kanske ska gå ut så jag inte hör han?
    Magkänslan brukar vara bra! Men om du märkt att han är hungrig på natten o han ökat för dåligt i vikt så borde du kanske fortsätta o traggla. Du ska inte behöva ha dåligt samvete, du kan ju ge han både och,så gjorde jag under hela tiden jag ammade. Amma först, så får han sitt gos o mys, den matar du till med flaksan efteråt.
    Då får han ju både snuttandet plus blir mätt!
    De kommer kanske ta ett tag innan han vänjer sig vid flaskan, men att börja lägga till efter bröstet är ju en jättebra metod, då du inte utesluter snuttandet.
    Så tycker jag du ska göra,men de är som sagt hur ja själv skulle gjort.
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-07-01 20:36:35 följande:
    Madde: Att han äter oftare kan vara en tillväxtfas också, då tuttar de oftare för att öka produktionen.

Annamamma: Jag har för mig att du skrev sist att han passerat 5000 gram, men mitt minne är ju som det är

Syrran fyller idag, David följde med mormor hem till kusinen efter dagis kl 13.30. När vi kommer dit vid 17 möts vi av att David kräks på toa. Inte ätit något eller druckit sen 11.30 och isglassen han åt var den som kom upp. Sen piggnade han till, käkade lite tekaka och drack saft. En stund senare började han bli blev, saften kom upp och sen även tekakan Nu har han druckit lite avslagen cola, får se om det stannar ... Jag hoppas allt är pga att han käkade isglass på tom mage.

Fan ... nu kom colan ...
    Urk! Magsjuka alltsåGuld i mun
    Stackars er, hoppas de vänder snabbt o att ni andra slipper smittas,speciellt Alva.
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-02 09:57:55 följande:
    Anna - Jodå, man har han i knät. Men förra gången var hon så snabb att hon bara slet han ur knät på mig, därför sa jag till sambon o stå framför o ta han direkt i stället så vi skulle slippa samma sak igen Tungan ute Men nu har han iaf fått båda sprutorna o nu är det bara vänta till 24 Augusti så är det dags för dom 2 nästa..

Helene - Okej, så då är det kanske därför han snuttar så himlans mycket nu då.. Äter väl varannan timma kan bli oftare ibland till o med .. Vissa dagar känns det inte som om man gör nått annat än att amma faktiskt..
    Hoppas det har gett med sig nu då o att det inte blir nå mera kräk..
    öööö ok!
    så hon tyckte de va bättra att en okänd tant trösta ditt barn än att han skulle få ligga kvar i mammas trygga famn. vilken människaDemon
    Själva krämen bedövar väl bara för sticket. de reagera inte ens Algot på. De är väl själva insprutningen som svider o spänner o de går väl inte o komma ifrån?
  • Annamamma 83
    J R skrev 2010-07-02 14:30:21 följande:
    Då har man varit på efterkontrollen idag.
    Fick insatt kopparspiral idag.
    Var väl inte jätteskönt. Nu molar det lite i magen men det skulle vara normalt.
    Duktiga du!
    ja ska ju själv sätta in en, men har inte bokat ny tid...än... ja, ja hon har säkert semester nu ändå =)

Skulle beställa en ny mössa på Polarn förut. De kosta bara 60kr nu på rean. Men man var ju tvungen och beställa för minst 240kr o frakten kosta 65kr. Ja hitta inget annat på rean och just nu är ja lite snål som trebarnsmor o tycker deras  kläder är lite för dyra. Så de blev 4 olika mössor i olika storlekar istället. Någon passar väl någon gång och mellangrabben kan nog ha en av dom!Skrattande

Började med sempers magdroppar igår och peppar peppar så tror jag Algot blivit lite bättre än innan med sin magknip!
Svar på tråden Aprilmammor 2010