Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Vilka söta killar ni lagt ut bilder på!!!!!!!!

Vi har haft en riktig myskväll. Köpte jordgubbar och cider, så tog vi med de ner till stranden. Där va de folktomt, grabbarna badade och sambon o ja satt i solnedgången på en filt med lillgrabben!
    Hjärta

Helene
    Motivera gärna mig med. Ja vet ju att de är just de som krävs på mig, att plocka bort de där jäkla kolhydraterna, o de gör ja ju, i ca två dagar, sen ger ja upp o vräker i mig chips =)
    Så ja kommer väl stå här o traggla med två kg ner, två kg upp.
    Samtidigt som man avskyr o gå med de här gamla trasorna.
    SUCK SUCK!
    Jag testade o göra sesambröd med fiberhusk i, de ligger kvar i frysen, kändes som att tugga på grus!
    Känner mig så inspirationslös ibland, vad ja ska byta ut just pastan o de mot. Blir typ samma sak hela tiden, sallad,morötter eller kidneybönor, då ja inte är så mkt för kokta grönsaker

• Annamamma 83

Ännu en söt bebis =)

Kolla Katrins blogg, gav absolut en kick.
    Men alltså, nu är de ju helg, o man kan ju inte börja på en helg va?
    O imorgon ska vi på kalas o där vet ja att de serveras smörgåstårta, så va säger ni?
    Jag kan väl börja på Måndag?Flört
    Men OK denna gång menar jag det, på Måndag tar ja tag i problemet!!!!

Helene
    Du har rätt!
    En "gubbe" på jobbet börja med lchf och alla hans problem blev bättre. Som blodtryck, kol o mkt mer!

• Annamamma 83

ÅÅÅ va gulligt när de suger på tummen!
    är de bara en engångsgrej, eller gör han de?

Sluta med blöjan går väldigt bra tror jag! Vilhelm vill nu inte ha blöja alls, efter 2 dagar, vilket är toppen!
    Skönt när de vill själva!
    Visst kommer de i kalsongerna då och då, men annat har ja ju inte räknat med. Ibland kommer de i toan när han försöker o ibland inte. Igår när han bada, behövde han bajsa, tyvärr hann vi bara till hallgolvet , men just att han sa till var ju toppen. Han sa även att han behövde kissa när han bada i poolen, han klev ur o kissa i gräset!
    Dock får han ha blöjan på natten än, men han fick ha kalsongen utanpå. Imorse sa han så till, att jag kissar i blöjan nu mamma?
    Ska som sagt på kalas nu, så ja får ta med en hög med kalsonger dit, då är de nog lätt att glömma bort när man är mitt uppe i nåt annat!

• Annamamma 83
    Ain

Ang lchf.
    Ja, de kan låta lite konstigt att man äter massa fett. Men om ja fattat de hela rätt är det just fett i kombination med kolhydrater som gör att man lägger på sig. Kroppen förbränner tex kolhydraterna först, har du inga kokhydrater o bränna, så går den direkt på fettet. Ja är inte påläst, men tror de är nåt i den stilen, Helene kan nog de där mer exakt. De funkar jättebra iaf. (om man sköter de vill sägaSkrattande). 

Algot har också sina händer i munnen, men tror mer på "snuttbehovet". Han vill nog ha tutten, men den kan han inte ta själv. Dreglar gör han inte så mkt än...

Algot sover på rygg, vi har ej märkt att han är mer platt på nån sida. Han har huvudet åt olika håll tror jag, sen har han en liten kudde när han sover.

2 kalsongbyten blev de på kalaset, eller egentligen 4, men 2 badade han i =)
    Men en gång kom de när han försökte kissa på toan.
    Satt o fundera på en sak, är de just i början de kissar så ofta? att de liksom är vana vid o "skvätta" i blöjan. För lyckas han kissa på toan, så kan han råka kissa i kalsongerna en halvtimma senare.
    ( de va 6 år sen ja gjorde detta sist, så ja har glömt de mesta, även hur stressande de är o ständigt tänka på att Vilhelm ska kissa) ändå försöker ja o inte tjata hela tiden, då kan han nog bli trött på de o vilja ha blöja igen. Pju, o detta ska man gå igenom ännu en gång Förvånad
  • Annamamma 83
    hipphipphurra skrev 2010-07-04 20:51:38 följande:
    Var på 3 mån kontroll i veckan
    Sprutorna gick bra, han gallskrek 30 sek sen var det lugnt igen.
    Vikten ligger på 7750g och han är 63cm lång

Nu blir det film med mannen
    De var en riktigt stor grabb ni har dåGlad
  • Annamamma 83

Idag är de måndag o ja är taggad!
    Ställde mig på vågen o den visa 76kg. Jag var nere på 73 för ett tag sen. snacka om o förstöra för sig själv!
    Ne nu blir de hårda tag, förmodligen kommer ja vilja unna mig nåt på sem v.30 o då måste ja hunnit gå ner endel innan dess!

• Annamamma 83
    hipphipphurra skrev 2010-07-05 09:04:39 följande:
    Ja han växer så de  knakar =) Växte 6cm och la på sig 1,1 kg på 1 månad.
    Man ska inte jämföra men han väger 1 kg mer än vad stora killen gjorde + är en
    1 cm längre.
    Vår mellangrabb vägde 7300g o var 63 lång vid 4 mån och han var stor dåSkrattande
    Kolla i boken o Algot vägde 5170g och 57 lång en vecka innan 4 mån.
    Men som sagt,räknar man bak 8 v så är han ganska stor för åldern.. eller "lagom iaf".

Tråkigt med din farfar, ibland blir de ändå en chock när de väl går bort. Jag själv är så "härdad" när de gamla går bort. Har jobbat på äldreboende och suttit vak och hållt många i handen när de somnar in.
    Men självklart blir ja ju ändå ledsen när en nära går bort, har dock bara upplevt farfar o morfar i vuxen ålder.
  • Annamamma 83

Idag blev det en trip till doktorn!
    Vilhelm hoppa i soffan o de resulterade i ett spräckt ögonbryn. Men ibland har man tur, så vi slapp stygn och nöjde oss med tejp.
    Inget bad på två dagar, hmm, de blir nog dessvärre lite svårare, får bli o få han o hålla huvudet högt!

• Annamamma 83

Godmorgon!
    Algot sov till 8. o de andra sover än, sovmorgon!Skrattande

Vågen visa 74.9 (igår 76). Så nu ska jag banne mig låta bli dessa kollisar!
    Gick bra igår.men de är dock helgen som kommer bli jobbig, när barnen vill ha chips som är min största passionGlad

Vilhelms öga funkar bra. De är en aning blått nu, men han klagar inget. sover som sagt än.

Ain
    Äter jag kolhydrater blir jag sockerberoende. Har jag tex ätit en middag med strips som tillbehör, så måste ja ha nåt sött efter. hoppar ja kolhydrater så är jag mätt o nöjd.
    Jag äter mkt mer på en dag om ja haft kollisar till lunch o middag, de gör mig mer hungrig.
    konstigt men sant!

• Annamamma 83
    hipphipphurra skrev 2010-07-06 08:48:22 följande:
    Tack så mycket allihop.
    Jag tillåter mig att vara ledsen och elias märker på mig att något inte stämmer. Han är 3.5år och ska vara hos mig hela tiden. frågar hur jag mår osv så man kan inte dölja något för honom. Jag svarar ärligt att jag är ledsen men att jag snart blir glad igen. att vuxna också blir ledsna osv. Gör jag rätt i att ha han så delaktig?
    tycker jag absolut!
    Värre om han märker att de är nåt o du inte säger vad det är.
    Att förlora sin mor i tonåren är nog bland de värsta som kan drabba en.Hjärta
Svar på tråden Aprilmammor 2010