Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

O så var de det där med o packa!
    Kläder o diverse till 3 ungar i fem dagar, hmm,jag tar alltid med fel saker!
    Min väska blir nog enklast,då jag har några kläder ja kommer iSkrattande
    Frågan är dock var vi ska få plats med väskorna. dubbelvagnen tar ju upp stort sett hela bagageutrymmet.

• Annamamma 83

Så, nu TROR jag att de är färdigpackat. Om inte annat lär ja märka vad ja glömt när ja kommer fram.
    Orka inte packa in blöjpaket och välling paket till två ungar. Så de köper jag när ja kommer ner, både willys o Ica maxi låg precis vid hotellet.
    helene, takbox vore perfekt idag känner jag. Vi äger dock varken fästen eller box, de är rätt stor kostnad va?

margaux
    Är de inte när de är väldig små de inte ska ha feber? eller var går "gränsen"?
    tråkigt att ni fick ställa in resan o hoppas den går bra nu! Kul!

Måste nog stanna på vägen o köpa mig ett par capribyxor i typ mjukistyg med mudd.
    Att gå hela dan på liseberg i supertajta byxor som man knappt kan andas i känns inte lockande. Men dessa dagar tänker ja strunta i vikten! Jag ska känna att de är semester o äta de som faller mig in. Banta kan ja göra när ja kommer hemSkrattande

Ha en trevlig midsommar allihop! Vi hörs nog redan ikväll igen , för givetvis tar vi med en laptop, HIHI!

• Annamamma 83

Hej allihop!

Välkommen Luma!
    Här är en till som är totalt kass på engelska. Jag förstår de du skriver, men kommer inte ge mig in på att svara på engelska,då skrattar nog alla mer än vad de förstår!
    Jag har 3 barn och har inte kunnat amma någon av dom. Har fått ge tillägg efter amning för att de ska kunna bli mätta och öka in vikt, 2 är födda vaginalt och en med snitt.
    Varför vet jag inte. Men jag tror de beror på att det helt enkelt är trögt o få ur mjölken hos mig,så de har helt enkelt varit för jobbigt för dom att äta sig mätta. Alla tre har bara somnat vid bröstet....

Igår hade vi verkligen en heldag på Liseberg. Vi kom dit 11.30 och stannade enda tills de stängde kl 23. Lite öm i fötterna var man på hemvägen.
    Barnen va helnöjda. Men ja kan säga att nu fick man känna på hur de var med 3 barn. 2 barn ä'r exemplariskt, när man är 2 föräldrar, då hade den ena kunnat åkt småkarusellerna med Vilhelm och en de stora med Jonathan. Men nu var en av oss stanna vid barnvagnen med Algot hela tiden och då fick barnen helt enkelt åka i omgångar.
    Nästa år är ju Algot fortfarande lite liten för att åka de små karusellerna, förutom vissa då. Då tror jag vi försöker åka med några kompisar,som har jämnårigt barn som Jonathan, så han kan åka med kompisen. Jag önskar ja hade haft mer tid för honom igår, men han verka inte lida av det, skönt det!

Idag ska vi bege oss till Slottskogen och se vad de har att erbjuda.
    Sol har vi iaf, alldeles lagom soligt med lite moln här o där!

• Annamamma 83

Rosanapp
    Haha, häftigt att vi var där båda två, vi har säkert kanske t om stått brevid varann, synd att ja inte visste de innan, då skulle ja kikat efter dig!

Helene
    Gud vad rund o go hon ser ut!
    Algot ser mkt mer bebisaktig ut. vilken storlek har hon ?
    Algot kör 56 än, men har köpt upp ett lager 62 , alla sommarkläder är i 62, så ja får plocka fram det idag!

De va sista veckan på fritids o dagis idag, men Vilhelm e så förkyld. dock verka de bara som snuva igårkväll,för han va lika pigg som vanligt får se under dagen om de kan gå en sväng imorgon.
    Hunden är också "sjuk". Har fått nåt sår av nåt slag i bak o är väldigt påverkad. inte alls sig lik. så de blir vetrinären idag! Så ingen strand för oss inte o lika glad för de är jag!

• Annamamma 83

Vägde mig nu och ja har gått upp 1,7kg sen vi åkte.
    Ändå har vi gått stort sett hela dagarna. Så nu fick ja bevisat att motion inte funkar på mig. de är kosten de hänger på! Åh,så träääääligt, de e ju så gott o ätaTungan ute

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-06-29 09:20:27 följande:
    Madde: Jag var tvungen att kolla, D-droppar är det Det hette AD-droppar när David var liten

Annamamma: Motion är inte grejen för att gå ner i vikt, motion är för att kroppen mår braa v att röra på sig Tänk även på att man svullnar något förbaskat i värmen! Jag var rejält svullen igår och är det idag också ...
    Ja, hon är rund och go Nu har hon strl 62 men vissa byxor i strl 56 passar fortfarande medans vissa byxor i strl 62 inte passar. Bodysar i strl 56 la jag undan för kanske 1½ vecka sen, de gick på övertid
    Vad är det med storlekar egentligen?? Vi fick t. ex. leggings i strl 62 när hon var nyfödd och de har vi inte kunnat använda, hon är för tjock om magen så de sitter åt som bara den. Synd, för de var söta och nu är det för sent att byta. Tjurtanterna på Lindex här i stan byter man gärna inte kläder hos ...

Skönt att höra att jag inte är ensam om att glömma droppar och att lägga på mage

Fan vad jag hatar att svettas så förbannat
    ok!
    Känns som Algot är mer lång smal. tvärtemot  vad de andra grabbarna varit. ja har ett par bruna byxor från lindex o de är nog egentligen leggings i 56. de sitter perfekt på han. blir inte tajta utan ser mer ut som en tunn byxa.
    Testa nu en suit från lindex i 62 med korta ärmar o ben o den passa perfekt. just suit får han ta lite större storlek då 56 sparkbyxor börjar strena!

har nu fyllt poolen med luft med handpump, ont i varenda kroppsdel, önskar ibland att gubben köpte krompessor lr va de heter, svettig blev ja medFlört
  • Annamamma 83
    EowynAurora
    algot har gått upp 300 på en vecka flera grr.
    de andra grabbarna gick ibland upp 500 på en vecka o bvc sa aldrig att de gick upp för mkt!
    minst 20 per dag sa de på neo, när de va nyfödda iaf, under 20 så va de för lite. Gärna 30 om dagen. o då gällde detta prematurbarn.
    Så 140 på en vecka anser jag ganska lite om ja jämnför med mina grabbar vill säga!
  • Annamamma 83

God morgon!
    Igår åt ja mkt bättre kost. O ja har redan tappat ett kg. Eftersom man förmodligen inte går upp o ner så snabbt i rent fett så drar ja slutsatsen att ja lägger på mig massa vätska när ja äter massa kolhydrater. Ja vakna upp idag o t om kände mig smalare än igår, förodligen för ja inte var lika svullen. Så nu ska ja försöka ge tusan i dessa jäkla kolhydrater, iaf på veckornaSkrattande

Jag har dessvärre blivit tokförkyld. Mellangrabben har smittat mig. Ja e helt igentäppt i näsan o de värker i ansikte o kropp, svettas som en tok så fort ja rör mig, inte passande när j är ensam med tre ungar o en sjuk hund, men men bara o bita ihop!

sista dagen på dagis imorgon o mellangrabben har blivit 2,5 år. Så då var de dags att träna bort blöjan. SUCK! de kändes så långt borta för ett tag sen. Är bortskämd då de gick så enkelt med första grabben, tror de blir mkt mer arbete denna gång. Vilhelm älskar o ha kalsonger o springer på toa stup i kvarten då. Men de kommer inte när han sitter på toa, de kommer sen i kalsongerna. Han har liksom inte förstått de där " hur man gör när man kissar", kan liksom inte styra de än. Visst ja kan vänta tills han kan de av sig själv, men ja tror ändå man får hjälpa till o "lära" dom, så länge de vill själva o han vill ju!

Helene
    bikini, suck! de väntar ja med till nästa år kan ja säga, ingen ide o testa ens. de bikinis ja har passa när ja vägde typ 12 kg mindre, så de sitter nog inte så jäkla snyggt nu haha

• Annamamma 83

Algot har under senaste tiden börjat med riktiga skrikattacker.
    Förra veckan trodde vi de var att han behövde mer mat nu, så vi höjde vällingmängden. Men de har varit precis likadant sen dess.
    Han kan ligga o sova och så plötsligt bara börja gallaskrika,helt hysteriskt.
    Förmodligen är de att han sväljer så mkt luft. För han skriker kanske hysteriskt en halvtimma,sen kommer en rap. Vi låter han rapa ca 3-4ggr under matningen. Han äter (165ml nu). Men sen kan de liksom komma rap när de är dags för o äta igen, alltså 3-4 tim efter förra målet.
    Vet inte riktigt hur ja ska gå tillväga med detta? Har ju även testat drbrown flaskan,men han behöver rapa lika mkt av den.
    Behöver era bebisar också rapa så mkt?

Svar på tråden Aprilmammor 2010