Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

midsommar
    Vi gör en favorit i repris som förra året. Firar midsommarafton på liseberg!
    Åker ner den 24.e o sover 3 nätter på hotell, ska bli underbart o komma iväg!
    Stora grabben gillar inte dans kring stången o sånt o vill nu mellangrabben dansa så har de även de på Liseberg! Så skönt att slippa planera nåt o bara dra iväg!
    hitta ett hotell vi inte testat förut, ska bli intressant. ca 1,5 km från liseberg.
    Stora rum som hade både utrustad pentry med kyl,spis mm, köksbord med 4 stolar,dubbelsäng o bäddsoffa. kosta bara 800 någonting per natt. Inkl frukostbuffe.
    Ska bli skönt o kunna göra en snabblunch på rummet, så man slipper äta ute flera ggr om dagen. Blir så trött på o betala massa pengar o så äter inte ungarna ändå!
  • Annamamma 83

Algot har inte sovit nåt sen vi lämna på dagis vid nio. Men NU somna han som en stock, o då måste vi snart åka o hämta grabbarna, ska sen vidare till bvc o väga Algot med de andra två i släptåg, detta varnar för KAOS!
    I helgen sov han toppenbra, ja tror han tycker de är för tyst o lugnt när vi är ensamma, eftersom han är så van vid liv o rörelse. Men ja kan inte hojto o hoppa o leva bus som de andra två o tvn verkar inte ge effekt. Skumt de där.
    Ja som hade tänkt o hunnit måla, har bara suttit på arslet i soffan o vaggat bebis =)
    Får väl lägga på ett kål ikväll när sambon kommit hem från jobbet!

• Annamamma 83

hemma igen o Algot har passerat 5kg HURRA! 5170 "tung"!
    Besöket gick perfekt! Stora gebben släppte vi av hemma, han ville va ensam. mellangrabben va nyvaken o satt stilla o tyst o lekte med ett dockskåp. Vad onödigt att man oroar sig innan man vet hur de blir!
    Bvc sköterskan börja ställa frågor vad Algot kunde osv. Men efter några frågor stängde hon ner. Han kunde inte de saker än, så jag tror de typ 3 mån frågor. Men han skulle ju bara varit 2 mån nu om han fötts när de va tänkt.

• Annamamma 83

Så, nu är ja utmattad o svettig!
    Kom på igårkväll att min altan kändes trång o instängd. Så idag rev jag en vägg!
    Den är ändå inte inglasad utan "öppna fönster". Så nu har vi en stor öppning istället för en trög smal grind. Altanen ser nu mkt större ut o ja får in dubbelvagnen, perfekt!
    Algot har legat o knorrat i vagnen brevid, så ja har agit bort en bräda, tatt upp bebis, lagt ner han, bänt bort en bräda, tatt upp bebis, osv osv. Nu när ja va klar somna han dock som en stock, vilken retsticka!

Nu återstår bara att slänga ut de klumpiga trädgårdsmöblerna och bygga en hörnsoffa istället. Dock lämnar ja över bygget till sambon o nöjer mig med o designa istället.
    Önskar han kunde va ledig hela sommaren och fixa med mig!

O så har man givetvis glömt bort att äta, o ingen vidare lunch har ja hemma, får väl slänga i mig ett par mackor, mkt bra för viktenFlört
    Nu börjas de knorra igen, så de blir o äta på gående fot med en hand!
    hej hopp!

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-06-16 14:12:23 följande:
    Annamamma: vad duktig du är! Typiskt när lilleman inte behagar samarbeta just då När jag inte har vettig lunch (läs, är lat ) steker jag 2 ägg alternativt gör äggröra och steker bacon. Smidigt och mättande
    Smart! Behöver storhandla, men flyttar de framåt varje dag då ja inte orkar tänka på vad ja ska handla, där kan man snacka om latSkrattande
    En burk tonfisk o keso är också väldigt smidigt o så slipper man dessa kolhydrater.

Någon här som haft magkatarr eller magsår?
    Fick igår djävulskt ont i magen, mest övre delen av magen. Kunde knappt röra mig.
    Var enklast o ligga raklång, sitta o ligga med böjda knän va uteslutet. Att gå gjorde att ja trodde ja skulle smälla av.
    Efter några timmar börja de smärta ut även i ryggen, som en brännande känsla i ryggen.
    Någon som känner igen detta?
    Läste om katarr o sår, men står att man ofta mår illa, vilket ja inte gjorde.
    Imorse var de ok, ömma bara lite, hoppas de inte kommer tillbaka.
  • Annamamma 83

Måste avreagera mig!
    Sambons syster var här i byn. Hon bor 12 timmars bilfärd bort o kommer 2 ggr om året.
    Hon kom i mån. Hade inte tid o träffa han förän idag, för hennes schema va så fullsatt.
    Hon undra om hon kunde komma kl 6 då vi inte var hemma.
    Hon sa att hon då skulle kika förbi senare o iaf säga hej.
    Hon dök aldrig upp, skrev ett mess att de skulle äta nu o pojken höll på o somna.
    Hon har aldrig träffat yngsta sonen.
    De är han enda syster o han hade sett fram emot o träffa henne o visa upp sina barn.
    Vilket bakslag.
    Samtidigt är han så blåögd o vill liksom hitta på ursäkter. tycker riktigt synd om han.
    Hon bor hos föräldrarna ca 1 km bort, hennes son pappa var med, så hade hon så gärna velat hade hon nog t om kunnat ta bilen i 2 min o säga hej.
    Tycker så synd om min sambo som är väldigt känslig o aldrig vågar säga ifrån!

• Annamamma 83

Helene
    förstår din frustation. du har inte bara 2 barn, utan 3!
    Jag har de väldigt bra tror jag på just den punkten. Min sambo är hemma med oss all sin lediga tid o de är ja verkligen jätteglad för! Jag älskar när vi är hemma hela familjen!
    Sen är väl inte allt på topp, barnen somnar ju alltid sent, så vi har ju ingen tid för varann.
    Har varken kysst varann eller nåt annat på ca 6 mån. en snabb puss i farten är de enda.
    Men lider inte av de, tänker inte ens på det, men ja tror de är jobbigare för min sambo!

Nu har ja inte tänkt på vikten på ett tag, ätit som vanligt o knappt hunnit med nåra promenader o då har ja gått ner 2kg, hmmm
    hoppas de e kroppen som ställt om sig nu, mensen har ju kommit tillbaka o bröstmjölken är puts väck! håller tummarna för detta!

• Annamamma 83

Å så vackert!
    Jag vill också gifta mig! Hjärta
    Dock tror jag det blir lite mindre form av bröllop då!

• Annamamma 83

Upptäckte att Ifk göteborg spelar match på söndag.
    Stora grabben o sambon är ju sportfantaster,så de vill ju givetvis gå.
    De va på en match i vår o grabben älskar sånt.
    Så mamma var snäll o boka en hotellnatt till.
    Så på torsdag drar vi iväg på minisemester,som plötsligt blev lite längre än tänkt.
    tors-mån blir vi borta , ska bli underbart o komma bort!

• Annamamma 83

Funderade på att boka danmark över dagen också, familjepris på 520kr turo retur.
    men då gick färjan kl 9. o ja känner inte för o stressa iväg o passa massa tider.
    Skönt o ha en dag när inget är bokat.
    tänkte vi kanske skulle besöka slottsskogen, de verkar helt underbart o vi har aldrig varit där, trots vi brukar besöka gbg ett par ggr per år.
    någon annan som varit där

Svar på tråden Aprilmammor 2010