Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

bäbä
    kul med smakisar! Jag prata med neo häromdagen och ett prematurbarn kan följa "matschema" som en normalfödd. just för tarmen har hunnit utvecklas som ett normalfött barn, så mat o vaccination kan man köra på med som vanligt.

Jag kommer dock vänta tills Algot är 6 mån med smakisar. Just för han är som en 2 mån bebis.tarmen klarar säkert smakisen,men ja tror inte han själv är redo för det. han är fortfarande så "bebis"...
    Imorgon blir han 4 mån, skönt att han passera 5kg innan dess!
    Undra vad "vanliga" 4 mån brukar kunna nu, man glömmer så snabbt.
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-06-21 08:21:52 följande:

Är det flera som börjat tapp extremt mycket hår sedan ni fick barn? Känns som jag har tappat halva håret typ :(

Sitter här nu o  väntar på min brorsdotter, ska vara barnvakt idag.. Hon hade ju skolavslutning för en vecka sedan, o hon vill inte vara på fritids när man har sommarlov Tungan ute Då ringer man tilll sin faster, hehe..

Min 8 åring får ju va hemma hela sommaren om han vill,men har valt själv o gå på fritids iställetSkrattande så de går 9-14 tis-tor på fritids o dagis nu två veckor till.
    Men stora grabben är ju så fruktansvärt sällskapssjuk. Måste hända nåt hela tiden o han måste leka med någon varje minut,o eftersom de flesta andra föräldrar jobbar,så är de andra barnen på fritids. Så han fick som han ville, skönt att dom trivs..

Tappa hår
    Jo, tack!
    Ja har högt hårfäste innnan, nu sitter de fan mitt på huvudet. fruktansvärt.
    Min mor har väldigt tunnt hår, o de har tunnats ut för varje barn hon fått...
    har dock sett en reklam om ett kosttilsskott mot just detta som finns på Apoteket, tänkte testa o köpa de. Kostar dock 399kr, så ja hoppas de funkar
  • Annamamma 83
    7 michelingodingar skrev 2010-06-21 09:18:09 följande:
    am zandra dopet flöt på kanonbra dock en incident med freya, lexan o ett elstängsel som kunnat sluta illa men jag tar det i den andra tråden känner att i den här tråden får man inget som helst gensvar längre så jag hoppar denna tråd tack o hej!!!!
    Känner du så?
    De va ju tråkigt!
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-06-21 17:41:12 följande:
    Så då var den dagen avklarad :) ojoj, vad kul man kan ha åt 7åringar alltså, brorsdottern är ju helt galen.. Blir barnvakt i morgon med, hon ville inte åka hem idag. Då tyckte jag att hon kunde få vara här imorgon med, då blev hon super glad Skrattande

Så gick vi ju o skulle köpa en sån där jäkla flaska, fanns varken på Ica elr konsum hade men dom hade bara rosa.. O jag vill inte ha en rosa flaska till min lillegrabb ju Skrattande Så jag får väl leta någon annnastans någon annan dag då jag orkar ta mig längre bort .. tråkigt o pendla för en liten flaska,,
    Apoteket har mam flaskor. Iaf endel apotek. Vi har köpt Algots där, men de va på de Apoteket på sjukhuset. Babyproffsen är ett alternativ,men de har du kanske inte i närheten?
    Konsum här i byn har,men där hade du ju kikat, willys har också. vi har dock 5 mil till närmsta stormarknad, så som willys,babyproffsen o maxi..
  • Annamamma 83
    Dalia skrev 2010-06-22 08:58:21 följande:
    Acne: Jag åt Roaccutan under 1 år för några år sedan och då blev hyn jättefin. Men nu har blemmorna börjat komma tillbaka. Inga receptfria salvor har hjälpt. Nån som har nåt husmorstips?
    Tror inte nåt hjälper som andvänds på utsidan.
    Ja har själv kass hud, fick antibiotika utskrivet efter förra grav. Hjälpte lite för stunden. Läkaren skulle sen skriva ut rouctan,men eftersom vi planera o bli gravida rätt snart,så hoppa ja det. dock blev min hud mkt bättre under denna grav o den är mkt bättre nu än efter förra.
    Men som sagt, ja tror de endast hjälper om man äter nåt om man har större bekymmer.
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-06-22 13:12:44 följande:
    Tack för tipset :) Dom hade flaskorna på apoteket.. Men tänkte bara höra vilka delar man ska koka?
    För det stod att man skulle ta i sär flaskan o koka delarna.. Men kan man verkligen koka alla delar?
    ja de kan man, men den vita "gummigrejen" som sitter längst ner i botten tror ja ej ska diskas i masin... men ja diskar alltid för hand.
    Köpte du stor eller liten flaska, till de små är de med napp nr 1, de har Algot till ersättning.
    till stora tror ja de är 2an.
    mellangrabben har 3an till fullkornsvälling.
  • Annamamma 83

Jag svarar på allt ja känner att jag kan svara på.
    O vissa saker ja skriver själv går helt enkelt inte o svara på. Tycker bara de är så skönt ibland o få skriva vissa saker man kanske tex är irriterad på.
    Känns genast bättre efter ja knappat in de på datornSkrattande
    Sen tycker inte alla som ja själv och de respekterar jag,men bara o få vräka ur sig de känns som en lättnad!

• Annamamma 83
    7 michelingodingar skrev 2010-06-22 16:43:43 följande:
    Annamamma 83 skrev 2010-06-22 16:26:56 följande:
    Jag svarar på allt ja känner att jag kan svara på.
    O vissa saker ja skriver själv går helt enkelt inte o svara på. Tycker bara de är så skönt ibland o få skriva vissa saker man kanske tex är irriterad på.
    Känns genast bättre efter ja knappat in de på datornSkrattande
    Sen tycker inte alla som ja själv och de respekterar jag,men bara o få vräka ur sig de känns som en lättnad!
    det är ju just det jag känner att enda gången man kanske kan få respons är om man frågar nått specifikt, att man skriver om t ex vilket framsteg barnet gjort eller vad man hittat på som nu hade vi dop i helgen osv osv får man aldrig någon som helst respons på utan för att få just nån respons så måste det vara en specifik fråga man ställer o då men bara kanske då att man kan få någon som svara eller ger respons.

eller som annamamma skrev o frågade om nån som hade magkatarr o jag gav respons men jaha mer än så var det tydligen inte för inte ett ord sas mer om det från dig sen?!!

jag vet inte är väl bara jag som är känslig kanske men det är så jag känner i alla fall och jag låter då hellre bli o skriva i en tråd som inte ger mig nånting tillbaka kunde ju lika gärna skriva dagbok då för då får man ju bara oxå ur sig saker o ting

men som sagt ha det så bra och vill ni följa mig o min familj så bloggar jag eller vill ni nått annat så är det bara o inboxa el skriva i min GB
    Ne, ja kanske skulle skrivit nåt mer eller tackat för svaret, de kan ja erkänna.
    Fast ska ja va ärlig så har ja nog känt tvärtom, har jag skrivit nåt utan att de är en fråga, så brukar du va den som aldrig kommenterat det.
    Tycker iaf det är tråkigt att du känner så och vill lämna oss...
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-06-22 18:27:11 följande:
    Ska alla hoppa tråden nu ? Obestämd
    Ne, ja e kvar iaf. Jag känner inte så. Jag tycker att jag får respons på de mesta, o ja försöker att svara på de ja kommer på nåt o skriva om typ.
    Har inte menat o va "dryg" mot någon absolut inte.
    Tycker de e tråkigt att du också känner så am zandra.

eowyn
    den dräkten e jättesöt, lindex bi =)

Madde,
    förresten vrf han sätter i halsen kanske e av ovana, Algot gjorde de när han skulle lära sig äta ur flaskan. Efter ett tag gick de bra, så håll ut!

Jag undrar var Armani  tagit vägen???
  • Annamamma 83

Ofta går ja in o läser, så tänker jag, det ska ja skriva,så avbryts jag o glömmer sen o skriva detSkrattande Men jag läser ju alla inlägg o tycker de e superkul när folk har skrivit. o ja bryr mig inte om ni skriver egoinlägg, för ja tycker de är jättekul o läsa va ni gör osv trots att ja inte alltid kommenterar de!
    Tycker det är skönt när vi kan acceptera det, att vi inte svarar på allt, utan att vi alla vet att de är ok att vi bara läser ibland, då blir ingen pressad o sitta o kommentera allt som skrivs.
    Sånt kan nog också göra att folk inte orkar helt enkelt.
    Så ja fortsätter som ja gjort innan o är nöjd mer er andras skrivande.
    Men de är alltid lika kul när man går in o kikar o de hunnit komma en hel del inlägg!

Helene
    min mens är igång nu, men ja ammar ju inte! men nu glömde ja helt o skriva upp när den kom,så ja har ingen aning om när ja ska förvänta mig den igen!

Svar på tråden Aprilmammor 2010