• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • elinakarlsson
    Am Sandra: Till blöjeksem har vi använt oss av inotyol salva, effektiv och bra! Finns att köpa på apoteket.

Tuwa var extremt täppt i näsan i förrgår natt så vi testade nässugen för första gången och snacka om att den är effektiv, tack och lov! Men det märktes att hon inte var i full form igår, för hon sov sig igenom hela dagen i stort sett, hon vaknade enbart upp för att få mat och blöjan bytt. Jag blev riktigt förvånad och till slut blev jag nästan rastlös Flört
  • Movieprincess

am zandra: vi använder bepanten (tror jag det heter) det funkar jättebra för våra barnrumpor

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • Annamamma 83

Så, nu är ja utmattad o svettig!
    Kom på igårkväll att min altan kändes trång o instängd. Så idag rev jag en vägg!
    Den är ändå inte inglasad utan "öppna fönster". Så nu har vi en stor öppning istället för en trög smal grind. Altanen ser nu mkt större ut o ja får in dubbelvagnen, perfekt!
    Algot har legat o knorrat i vagnen brevid, så ja har agit bort en bräda, tatt upp bebis, lagt ner han, bänt bort en bräda, tatt upp bebis, osv osv. Nu när ja va klar somna han dock som en stock, vilken retsticka!

Nu återstår bara att slänga ut de klumpiga trädgårdsmöblerna och bygga en hörnsoffa istället. Dock lämnar ja över bygget till sambon o nöjer mig med o designa istället.
    Önskar han kunde va ledig hela sommaren och fixa med mig!

O så har man givetvis glömt bort att äta, o ingen vidare lunch har ja hemma, får väl slänga i mig ett par mackor, mkt bra för viktenFlört
    Nu börjas de knorra igen, så de blir o äta på gående fot med en hand!
    hej hopp!

• helene306

Annamamma: vad duktig du är! Typiskt när lilleman inte behagar samarbeta just då När jag inte har vettig lunch (läs, är lat ) steker jag 2 ägg alternativt gör äggröra och steker bacon. Smidigt och mättande

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-06-16 14:12:23 följande:
    Annamamma: vad duktig du är! Typiskt när lilleman inte behagar samarbeta just då När jag inte har vettig lunch (läs, är lat ) steker jag 2 ägg alternativt gör äggröra och steker bacon. Smidigt och mättande
    Smart! Behöver storhandla, men flyttar de framåt varje dag då ja inte orkar tänka på vad ja ska handla, där kan man snacka om latSkrattande
    En burk tonfisk o keso är också väldigt smidigt o så slipper man dessa kolhydrater.

Någon här som haft magkatarr eller magsår?
    Fick igår djävulskt ont i magen, mest övre delen av magen. Kunde knappt röra mig.
    Var enklast o ligga raklång, sitta o ligga med böjda knän va uteslutet. Att gå gjorde att ja trodde ja skulle smälla av.
    Efter några timmar börja de smärta ut även i ryggen, som en brännande känsla i ryggen.
    Någon som känner igen detta?
    Läste om katarr o sår, men står att man ofta mår illa, vilket ja inte gjorde.
    Imorse var de ok, ömma bara lite, hoppas de inte kommer tillbaka.
  • 7 michelingodingar
    Annamamma 83 skrev 2010-06-16 14:50:01 följande:
    Smart! Behöver storhandla, men flyttar de framåt varje dag då ja inte orkar tänka på vad ja ska handla, där kan man snacka om latSkrattande
    En burk tonfisk o keso är också väldigt smidigt o så slipper man dessa kolhydrater.

Någon här som haft magkatarr eller magsår?
    Fick igår djävulskt ont i magen, mest övre delen av magen. Kunde knappt röra mig.
    Var enklast o ligga raklång, sitta o ligga med böjda knän va uteslutet. Att gå gjorde att ja trodde ja skulle smälla av.
    Efter några timmar börja de smärta ut även i ryggen, som en brännande känsla i ryggen.
    Någon som känner igen detta?
    Läste om katarr o sår, men står att man ofta mår illa, vilket ja inte gjorde.
    Imorse var de ok, ömma bara lite, hoppas de inte kommer tillbaka.
    ja jag har magkatarr och jag får djävulska smärtor just i övre delen av magsäcken,halsbränna, även såna smärtor som påminner om hjärtattack där jag får såå ont så varje andetag är smärtsamma och smärtar i bröstet så man tror det ska explodera kan inte stå upprätt när dom attackerna kommer dessutom får jag sån oro o ångest känsla i kroppen och jag får en hemsk diarre o rapar även hemska rapar som luktar ruttna ägg o det finns inget som hjälper mer än o äta medicin åt Lanzo förut men fick prova omeprazol nu då jag väntade agathon o skiten blossade upp när jag vart inlagd så fortsätter dina problem testa med omeprazol, magkatarr kan ju visa sig på lite olika sätt!!
  • Annamamma 83

Måste avreagera mig!
    Sambons syster var här i byn. Hon bor 12 timmars bilfärd bort o kommer 2 ggr om året.
    Hon kom i mån. Hade inte tid o träffa han förän idag, för hennes schema va så fullsatt.
    Hon undra om hon kunde komma kl 6 då vi inte var hemma.
    Hon sa att hon då skulle kika förbi senare o iaf säga hej.
    Hon dök aldrig upp, skrev ett mess att de skulle äta nu o pojken höll på o somna.
    Hon har aldrig träffat yngsta sonen.
    De är han enda syster o han hade sett fram emot o träffa henne o visa upp sina barn.
    Vilket bakslag.
    Samtidigt är han så blåögd o vill liksom hitta på ursäkter. tycker riktigt synd om han.
    Hon bor hos föräldrarna ca 1 km bort, hennes son pappa var med, så hade hon så gärna velat hade hon nog t om kunnat ta bilen i 2 min o säga hej.
    Tycker så synd om min sambo som är väldigt känslig o aldrig vågar säga ifrån!

• helene306

Annamamma: Men vad nonchalant av hans syster! Beter man sig så verkligen?! Och hur kan man bry sig så lite om brorsbarn/kusinen?? Herregud, hon kunde faktiskt tagit sig tid som du skriver! Illa, väldigt illa gjort av systern, det verkar som om hon vill ha all uppmärksamhet själv. Har hon alltid varit sån här?

Idag har Alva sovit 1 timme. 1timme!! På eftermiddagen var jag så trött så jag började gråta och höll på att dra härifrån men vem skulle ta dom? Maken var på golfbanan i jobbet och jag ville bara bort, tårarna sprutade och jag var så trött, arg och irriterad. Ok om Alva är vaken men hon skriker så fort hon inte är i famnen, max 5 minuter sitter hon i babysittern sen är hon igång och skriker för full hals. Jag skulle sy vimplar idag tänkte jag. På fm gick allt bra hon satt nöjt bredvid men innan lunch vände allt (tröttheten slog väl in) och världens grinigaste bebis uppenbarade sig. Jag tänkte att hon somnar när jag ska hämta David. Visst somnade hon på hemvägen för att vakna 10 minuter senare ... sen vägrade hon lämna famnen och här bröt jag ihop, fullständigt. Sen packade jag ihop allt och skulle hämta ut ett paket. Tänkte att hon somnar i bilstolen. Inte då ... David ramlar på parkeringen och skrapar upp knät: ILLVRÅL! Vi åker till mina föräldrar och mamma får henne att sova 30 min. Fy, jag har inte tålamod för såna här dagar och så retar jag ihjäl mig på att maken kläckte en kommentar när vi kom ihop oss om att han inet förstår varför jag inte hinner göra/kan göra saker

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01

Fick låna en bärsele idag av en kompis, är så trött på att man inte hinner göra nått hemma när Julius nu vill att jag bär runt på han hela tiden Tungan ute
    Tänkte bara om man behöver vänja in dom i bärselen innan dom trivs i den ?

Svar på tråden Aprilmammor 2010