Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Hemkommen efter en toppendag!
Matningen funka bra, vi la på ett kål o åkte en halvtimma innan o mata han i bilen innan vi gick bort till "utspringet" Alla barn skötte sig toppenbra. Algot sov massor o va glad hela tiden när han var vaken! Han sover mkt bättre med stoj o stim omkring sig, ja får börja ha hög volym på tvn eller nåt när vi är ensamma.
Nu är ja trött, pyjamas på o soffläge!
Skriver inget men loggar då och då och läser. Hinner ingenting nu eftersom storasyster har fått springmask så jag tvättar, städar HELA tiden. Någon som har haft det? Är det svårt att bli av med det? Hur rent ska det vara och hur länge ska man hålla på så här? Hela familjen har behandlats (inte Edvin eftersom han är bara 8 veckor) men sen har jag läst att man ska byta lakan, handdukar och kläder varje dag och städa hela tiden och tvätta händerna hela tiden. Stämmer det? Hur länge då? Vi behandlades i söndags (första omgången).
Skriver inget men loggar då och då och läser. Hinner ingenting nu eftersom storasyster har fått springmask så jag tvättar, städar HELA tiden. Någon som har haft det? Är det svårt att bli av med det? Hur rent ska det vara och hur länge ska man hålla på så här? Hela familjen har behandlats (inte Edvin eftersom han är bara 8 veckor) men sen har jag läst att man ska byta lakan, handdukar och kläder varje dag och städa hela tiden och tvätta händerna hela tiden. Stämmer det? Hur länge då? Vi behandlades i söndags (första omgången).
håller med helene!
visst, de är väldigt smittsamt, men de är för barn kliar sig i rumpan o de är då de smittar!
vissa spritar ju hela huset vid maginfluensa, vi äger ingen handsprit o vi smittar nästan aldrig varandra när någon åker på det!
Lite smuts i hörnen ger nog mer nytta än skada ibland
movieprincess: så skönt att det blivit bättre, precis som det var för oss då
.
JR: Linn nyser väldigt ofta fastän hon inte är förkyld..
Madde: minns att Noah kom in i olika faser då o då så jag tror samma är med alla barn. Linn vill bäras runt väldit mycket vissa dagar i sträck, men helt plötsligt vill hon helst ligga själv..
helene: va bra att han skippade golfen då
. jag tyckte det lät riktigt smart med smörgåsbord, nästan så man blev sugen själv fast jag vill såklart ha massor av tårta o då kan det väl kanske se lite fjuttigt ut med smörgåsbord först..jaja, är ett tag kvar
.
omidvar: usch, lät jobbigt med springmask
.
har varit vaken från klockan 4 igen, är så less på att sonen vaknar så tidigt nu så nu ska middagsvilan skippas här. får se om det går
. vi funderar iaf ha dopet på vår bröllopsdag 3:e oktober och jag har hittat en del bra tips på dopguiden.se. funderar just nu på smörgåsbord, kallskuret eller att ha knytis för att slippa så mycket jobb eftersom jag vill göra några egna tårtor och bakverk..
Lb nyser ofta han också. Är rätt vanligt när dom är så små.
Jag börjar få lite panik över dopet nu. Har döpt dom andra när dom varit 2-2,5 månader och det lär det väl knappast bli med Lb. Hade gärna velat ha släktdopklänningen.
Ska försöka få exet att prata namn ikväll så det kan bli klart med det.
Här blåser det rätt hårt idag. Tråkigt, hade tänkt ta en långpromenad, men det har jag ingen lust med när det blåser så här.
am zandra: tack för tipset om amningsinlägg. Nu äntligen verkar såren på väg bort så jag avvaktar lite till. Men ska ha dom i minne