Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
am zandra: det låter inte bra. Hoppas det blir ordning på dosen snart.
Jag brukar använda Idomin.
Jag blir trött, såren på brösten försvinner inte. Varken jag eller lillebror är så förtjusta i dom här skydden och han börjar krångla mer och mer vid bröstet nu pga det. Varje gång jag tar bort dom för att prova och jag tänker att nu går det bra så är det stora sår sen igen. Han har bra tag så det beror inte på det. Även om han nu börjat slarva lite pga skydden, men det ser jag till att han tar bra tag.
Jag vet inte vad jag ska göra längre. har aldrig haft såna här problem när det gäller amning tidigare.
annamamma: jag har också problem på ena sidan av ljumsken, precis som du beskriver det, kanske jag också är överrörlig på sätt o vis då
. blev sån sen jag fick giftstruman så det verkar ju vara nå't..fingrarna låser sig också väldigt mycket o sån't hade jag aldrig innan..
helene: tack
. jaha potatismjöl säger du, det får jag leta upp i bakskåpet då
: men jag har läst på o är lite orolig att hon har fått svamp, hjälper det också då tro??
vad ska ni alla göra på midsommar då? börjar närma sig alltmer..vi ska nog gå ner på firandet här i byn o sen skulle vi ha knytis med våra nya grannar. var så glad över att de frågade, hade ju annars suttit ensamma..sen bor vi i ett kartongrike så det ska bli skönt att slippa sitta här, kan knappast säga att vår lägenhet har nån mysig känsla just nu ![]()
am zandra: Bäst är ju att förebygga innan så det inte hinner utvecklas svamp. Isf hjälper inte salva eller potatismjöl då måste det till något svampmedel.
Midsommar: Vi ska äta lunch hos mina föräldrar (standard
) och på kvällen ska vi till ett par komisar för knytis. Vi brukar annars åka till ett par kompisar i Stockholm men i år vill jag vara hemma.
Nu har jag rotat fram alla rabattkuponger Ellos spottar ut i brevlådan och ska beställa kläder till Alva
Hon har vuxit ur 50/56, några 62 också (små i strl) och allt efter David är blått eller ljusblått. Jag vill ha annat så nu ska jag roa mig på Ellos seeeeeega hemsida
Algot har inte sovit nåt sen vi lämna på dagis vid nio. Men NU somna han som en stock, o då måste vi snart åka o hämta grabbarna, ska sen vidare till bvc o väga Algot med de andra två i släptåg, detta varnar för KAOS!
I helgen sov han toppenbra, ja tror han tycker de är för tyst o lugnt när vi är ensamma, eftersom han är så van vid liv o rörelse. Men ja kan inte hojto o hoppa o leva bus som de andra två o tvn verkar inte ge effekt. Skumt de där.
Ja som hade tänkt o hunnit måla, har bara suttit på arslet i soffan o vaggat bebis =)
Får väl lägga på ett kål ikväll när sambon kommit hem från jobbet!
Rosa napp: Du kanske har streptococcer. Försök att få tid på VC.
annamamma:det behöver inte bli kaos utan det blir vad man gör det till
nää men vet hur det kan vara,jag brukar få ha med mig dom 4 minsta (3,2,1 och 0 år) och visst kan det bli härjigt men är bara o ta det lungt o andas emellanåt så överlever man det besöket oxå
testa o ha både tv och stereo på när han sover??!!
midsommar är vi hemma ensamma som det verkar nu iaf,rätt skönt o slippa ha en massa folk här o slippa dra med sig alla nånstans
brukar alltid sluta med att jag får vara fylleschaffis men inte iår för jag ska ta mig ett par cider tänkte jag
testade på zumba igår skitkul men oj så svårt o kordinera
o skaka höfter och tuttar var väl inte riktigt min melodi
svallvågorna gick höga av mitt fläsk
RosaNapp: missade ditt inlägg förut..men vilka problem du har med amningen, du kanske borde kontakta nån så du kan få hjälp!!
annamamma: jag tittade på alla exempel och det är enbart exemplet i mitten jag kan göra o den var inga problem alls..mina ben ser iaf helt normala ut. att kränga händerna så där funkar inte, men så är jag rätt stel i alla leder just nu. har ju skomakartumme o till o med den har jag svårt att böja så mycket som jag brukar kunna..
så underbart det lät med ert midsommarfirande
. smart det där med att ta o äta egen mat, vet ju hur dyrt det är på Liseberg o Göteborg är väl allmänt ett snurrigt ställe att försöka hitta matställe på
. ja usch, jag är inte avis på dig att du ska iväg, hehe. här är det tvärtom, båda mina ungar har alltid velat ha det lugnt o skönt o somnar inte om det är för mycket ljud. så hela helgen haar lillskruttan varit vaken, men idag sussar hon gott
.
barbamamma: det är just en bra anledning till varför man inte ska ha körkort
. härligt med cider, ska vi också köpa
.
hemma igen o Algot har passerat 5kg HURRA! 5170 "tung"!
Besöket gick perfekt! Stora gebben släppte vi av hemma, han ville va ensam. mellangrabben va nyvaken o satt stilla o tyst o lekte med ett dockskåp. Vad onödigt att man oroar sig innan man vet hur de blir!
Bvc sköterskan börja ställa frågor vad Algot kunde osv. Men efter några frågor stängde hon ner. Han kunde inte de saker än, så jag tror de typ 3 mån frågor. Men han skulle ju bara varit 2 mån nu om han fötts när de va tänkt.