• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • 7 michelingodingar

nu har vi bestämt vad vi ska ha för mat på dopet,det blir färskpotatis,matjesill,sallad o lite bröd o jordgubbstårta till efterätt

här ska jag testa på zumba i morgon nån av er som provat det? har börjat gå långa promenader med om helgerna så på en vecka gick jag ner 2 kg nu,känns superbra o ha börjat röra på sig jag som avskyr allt vad röra på sig heter

• helene306
    7 michelingodingar skrev 2010-06-13 19:01:54 följande:
    nu har vi bestämt vad vi ska ha för mat på dopet,det blir färskpotatis,matjesill,sallad o lite bröd o jordgubbstårta till efterätt

här ska jag testa på zumba i morgon nån av er som provat det? har börjat gå långa promenader med om helgerna så på en vecka gick jag ner 2 kg nu,känns superbra o ha börjat röra på sig jag som avskyr allt vad röra på sig heter
    Jag visste inet vad zumba var förän jag såg det på tv häromdagen. Det skulle vara rätt kul att prova, skaka på höfterna liksom Fast jag kan bli irriterad att de bara visar vältränade, pinnsmala människor på såna videor.
    Skönt att du tycker det är skönt att röra på dig! Jag rör inte på mig i onödan och borde väl röra på mig mer för välmåendet? Jag tror inte på motion för att gå ner i vikt eftersom jag gick ner i vikt med lchf utan att röra en fena. Jag måste skärpa mig med maten, det har blivit alldeles för mycket godis nu
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83

Jag har zumba fitness på dvd.
    Har bara kört basic än så länge, fan de e skitsvårt!
    ser jättelätt ut, o ja trodde ja hade rytm i kroppen, men jäklar va svårt de va o göra allt samtidig som man ska ha rätta känslan i höfterna.
    Blir inte bättre när man är rultig som ja, de ser förjävligt ut när ja kolla i spegelnSkrattande
    Men visst va de rolig, men förmodligen mkt roligare o gå o träna på annat ställe, här hemma var de på tok för trångt o ja tvinga hela familjen o testa i vardags rummet en kväll.
    Så kom min storebror o störde o fråga om vi dansa folkdans? De syndes tydligen jätteväl när man gick utanför!

• 7 michelingodingar
    helene306 skrev 2010-06-13 20:41:20 följande:
    Jag visste inet vad zumba var förän jag såg det på tv häromdagen. Det skulle vara rätt kul att prova, skaka på höfterna liksom Fast jag kan bli irriterad att de bara visar vältränade, pinnsmala människor på såna videor.
    Skönt att du tycker det är skönt att röra på dig! Jag rör inte på mig i onödan och borde väl röra på mig mer för välmåendet? Jag tror inte på motion för att gå ner i vikt eftersom jag gick ner i vikt med lchf utan att röra en fena. Jag måste skärpa mig med maten, det har blivit alldeles för mycket godis nu
    ja det kan  irritera mig oxå och det är det som gör att jag liksom drar mig för o prova på nån form av gympapass o nu ska jag ha med min syrra o även ena dottern ska med o zumba men jag är lite nervös sa till syrran att jag lär väl va den största av dom största där o då sa syrran att nää det lär jag inte vara o det finns t  o m gamla tanter som är runt 65-70 bast som tydligen är med oxå, inte dåligt!!!!
    nää man kan gå ner i vikt av o bara äta rätt oxå jag har med gjort det men nu äter jag det jag vill o sen har jag bara kännt att jag vill börja ut o gå och även testa ett zumbapass o se om det kanske vore nått men jag gör att inte alls för o gå ner i vikt men det gör ju inget om man förlorar ett par kg på kuppen
    Annamamma 83 skrev 2010-06-13 23:29:53 följande:
    Jag har zumba fitness på dvd.
    Har bara kört basic än så länge, fan de e skitsvårt!
    ser jättelätt ut, o ja trodde ja hade rytm i kroppen, men jäklar va svårt de va o göra allt samtidig som man ska ha rätta känslan i höfterna.
    Blir inte bättre när man är rultig som ja, de ser förjävligt ut när ja kolla i spegelnSkrattande
    Men visst va de rolig, men förmodligen mkt roligare o gå o träna på annat ställe, här hemma var de på tok för trångt o ja tvinga hela familjen o testa i vardags rummet en kväll.
    Så kom min storebror o störde o fråga om vi dansa folkdans? De syndes tydligen jätteväl när man gick utanför!
    ja det ser skitlätt ut men jag tror knappast att det är så lätt o kombinera alla rörelser jisses jag kan se mig själv redan nu o det kommer bli k.a.t.a.s.t.r.o.f
  • helene306
    Barbamamma: Alla är nybörjare i början Jag minns än idag när jag tränade som mest och på ett aerobicspass kom en lite kraftigare kvinna in i skitsnygga träningskläder, ställde sig längst fram och körde sen järnet efter bästa förmåga. Hon gick in rak i ryggen och det tyckte jag var så häftigt! Ingen såg ner på henne för att hon var kraftig. Sen får man tänka som så att alla har vi olika kroppsform och förutsättning. Vissa blir stora av att titta på en bulle och andra rasar i vikt för absolut ingenting. Huvudsaken är att man tycker det är skönt att röra på sig.

Själv ska jag roa mig med att slänga bort allt jädra godis jag köpt hem, vad gör jag det för? Det är ju bara jag som vräker i mig allt. Sen gillar jag inte vad jag ser. Min syrra har nu gått ner 10 kilo sen nyår genom att bara tänka på vad hon äter och promenera lite nu och då och hon får fanken inte bli lättare än mig

Igår var jag så irriterad på allt. Maken, för att han gör vad han vill och jag sitter "låst", Alva var skitgrinig och trött och jag ville bara sätta mig och böla. Efter 13 fick jag sms om att maken beräknades gå i mål vid 14 så jag ammade grinig Alva, slängde henne i vagnen, satte fart på David och så gav vi oss ner mot stan. Alva somnade som en gris bara jag studsade vagnen nerför trappan (inte konstigt kanske när hon varit vaken sen 7?) och David lyssnade på mig. När jag fick se maken i mål och hur glad han var att se oss släpptde jag garden. Nu blir han säkert hemma mer och nästa år vet han inte om han vill cykla ens. David fick leka i lekparken, farmor passade honom lite, Alva sov gott hela tiden och vi gick tillsammans hem. Jag behövde verkligen komma ut en sväng
  • 7 michelingodingar

helene:ja man får väl stålsätta sig o bara ge sig fanken på att man ska dit o träna även om man är ensam tjock o alla atleter nää men jag avskyr o ha foölks blickar på mig det är verkligen pest o pina så jag lär nog ställa mig allra längst bak ikväll!!

haha du får ge tusan i o köpa hem godis då men gott är det allt

jobbigt när man ska känna att man liksom sitter "fast" men det är lite av samma sak här,maken kan bara dra iväg o göra det han vill typ medans en annan ska helst boka honom som "barnvakt" en vecka eller mer innan o man kan inte alls bara få dra iväg men som igår så lämnade jag agathon till maken o drog iväg med 4 av dom andra barnen till syrran för o kika på hennes häst som fått ett föl o fika lite o maken tog agathon utan o knussla likså ikväll så får han bara ta barnen så jag o dottern kan åka på zumba sen skiter jag i vad han planerat nu är det MIN kväll så det så

vi har haft en dispyt här ett tag nu då jag velat klippa mig t ex o det går ju liksom inte med 7 barn och han kan ju lägga sina arbetstider som han själv vill o för en vecka sen så lovade han att jag skulle få åka på drop in tiden hos frissan men när den dagen väl kom så vart det sånt jävla gnäll på honom så jag struntade i o åka bara för att få det lungt orkade liksom inte tjaffsa om en sån jäkla sak och jag har fortf inte varit o klippt mig o har allltså inte klippt mig sen aug förra året(gissa hur fasen jag ser ut i huvvet) men han tjatar var o varannan dag om jag beställt tid för klippning men jag bara fräser nej åt honom då hur ska det gå med 7 barn hemma det funkar liksom inte!!
    senast i helgen nu fråga han om jag inte skulle klippa mig snart o färga det mrökt brunt men jag bara muttra jaha o när ska jag få tid till det då så var den disskutionen slut  

• Annamamma 83

Blir TOKIG på f-kassan!
    Plats 257 i kön
    Ne, men vi ha inte kollat på era papper än, vi gör de nu då!
    Tidigast nästa vecka får ni pengar....
    {#emotions_dlg.djavulsk}{#emotions_dlg.djavulsk}{#emotions_dlg.djavulsk}
    Nog för att man blir fattig när man försöker spara föräldradagar, o ännu fattigare blir man när de inte ens betalar ut dom!
    Önskar så man slapp ha med f-kassan o göra!

• lunaria

RosaNapp: känner som du angående dop, men jag vet också att jag kommer ångra mig i såna fall..

helene: förstår att du känner dig låst då, om du lixom aldrig får hitta på något ..men kan du inte pumpa ur lite mjölk och låta honom ta Alva så du kan gå iväg lite själv??
    ja usch detta godis, hade önskat att jag kunde låta bli att köpa för jag äter det ju bara som tröst just nu också..

barbamamma: älskar ju sill o potatis så det lät ju som jättegod mat . å så jordgubbstårta på det, smaskens

annamamma:men herrejisses, det är ju inte klokt va många som var före i kö..o att ni inte får pengar som ni ska, så typiskt .

idag var jag på bvc, Linn väger 5520g och är 59,5cm lång. jag fyllde i EPDS-formläret och det blev skyhöga poäng som förväntat .

• helene306

Barbamamma: ja det är ju det här med att "be" om barnvakt från maken. Egentligen ska jag inte klaga så värst, maken tar Alva utan att gnälla ofta men ibland skulle jag vilja ha det som honom. Maken tycker det är lite trist också, att han inte kan göra mer så han ser fram mot när hon börjar äta och om vi ska ge välling. Klippning ja. Jag gick ner på stan för att kolla drop-in när grabbarna var i Kolmården. Jag hade tur och stötte på mamma och pappa så de tog Alva i vagnen när jag hade tur igen att hitta en frisör Nu funderar jag på mer klippning, lugg. Jag har ju bara tofs hela tiden eftersom jag inte gillar mitt tjocka hår i ansiktet ... men jag har aldrig trivts med lugg så jag vet inte.

am zandra: EPDS- formulär? Är det för sköldkörteln? Jag har pumpat ibland så maken kan ge på kvällen när jag lägger David men hon vill inte gärna ta flaskan. Vi får henne inte att ta napp heller. Sist testade maken att koppmata men får bara i henne hälften, hon vill ha bröstet. Det blir ju bättre med tiden så jag får försöka lugna ner mig i det jag vill göra, det finns ju kvar Nu är det värst med att hon inte vill sova ... 45 minuter idag. 

Svar på tråden Aprilmammor 2010