• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • lunaria

helene: nä EPDS är det formuläret man får fylla i för att de ska upptäcka förlossningsdepressioner o liknande...ang det här att sova lite så är Linn precis likadan. småäter hela tiden o slumrar till nån minut innan hon vaknar igen. dock så sover hon bra på nätterna så man får va glad över det iaf

• helene306
    lunaria skrev 2010-06-14 15:43:41 följande:
    helene: nä EPDS är det formuläret man får fylla i för att de ska upptäcka förlossningsdepressioner o liknande...ang det här att sova lite så är Linn precis likadan. småäter hela tiden o slumrar till nån minut innan hon vaknar igen. dock så sover hon bra på nätterna så man får va glad över det iaf
    Jaha. Sånt fotmulär har inte jag fått fylla i, men det kanske inet alla bvc gör?

Jo, man får vara glad över sömnen på natten
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01
    helene306 skrev 2010-06-14 16:58:49 följande:
    Jaha. Sånt fotmulär har inte jag fått fylla i, men det kanske inet alla bvc gör?

(¯`°•.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.•°´¯)
    Här får man fylla i det, fick mitt på 2månaderskontrollen jag ..
  • lunaria
    helene306 skrev 2010-06-14 16:58:49 följande:

jag tror de flesta bvc gör det, men kanske inte alla då. bvc-sköterskan sa att dessa frågor används mycket i psykiatrin också så..

tyvärr fick jag skyhöga poäng, men så beror det ju mestadels pga sköldkörteln..hon skickade ett meddelande till min läkare som då får ringa upp. hon tycker att jag borde må bättre efter dosändringen, men det gör jag ju inte. skakade så kraftigt om händerna att jag lyckades inte stryka under rätt svarsalternativ på formuläret, fick sätta punkt framför istället fastän det var svårt det med. tackar gudarna för datorer just nu, lätta att skriva på o går att radera om man träffar fel tangent
  • Annamamma 83
    lunaria skrev 2010-06-15 09:55:46 följande:
    jag tror de flesta bvc gör det, men kanske inte alla då. bvc-sköterskan sa att dessa frågor används mycket i psykiatrin också så..

tyvärr fick jag skyhöga poäng, men så beror det ju mestadels pga sköldkörteln..hon skickade ett meddelande till min läkare som då får ringa upp. hon tycker att jag borde må bättre efter dosändringen, men det gör jag ju inte. skakade så kraftigt om händerna att jag lyckades inte stryka under rätt svarsalternativ på formuläret, fick sätta punkt framför istället fastän det var svårt det med. tackar gudarna för datorer just nu, lätta att skriva på o går att radera om man träffar fel tangent
    stackars dig!
    låter som hur ja blir av koffein. max en liten kopp , helst innan kl 11. annars är ja skakig, speedad ,deprimerad o okoncentrerad hela dagen.
    måste ju va nån överkänslighet ja har mot koffein
  • lunaria
    Annamamma 83 skrev 2010-06-15 09:58:36 följande:
    stackars dig!
    låter som hur ja blir av koffein. max en liten kopp , helst innan kl 11. annars är ja skakig, speedad ,deprimerad o okoncentrerad hela dagen.
    måste ju va nån överkänslighet ja har mot koffein
    oj det låter ju inte alls bra att du blir sån av koffein, men tur att du vet om det, annars hade man ju böjat undra kan jag tänka mig!! jag fick så här med giftstruman så jag gick nästan ett år o var så dålig, fattar inte hur man står ut med nå't så länge . uppskattar just nu att man har billigt porslin också för jag tappar allt pga mina stela leder .
  • helene306

am zandra: Men fy vad jobbigt du har det Hoppas läkaren kontaktar dig snart och att det blir ordning på din medicinering för så där kan du inte må! Kram till dig!

• Annamamma 83
    lunaria skrev 2010-06-15 10:10:13 följande:
    oj det låter ju inte alls bra att du blir sån av koffein, men tur att du vet om det, annars hade man ju böjat undra kan jag tänka mig!! jag fick så här med giftstruman så jag gick nästan ett år o var så dålig, fattar inte hur man står ut med nå't så länge . uppskattar just nu att man har billigt porslin också för jag tappar allt pga mina stela leder .
    Tror dock ja är ganska stel oxå. uppfattar mig själv som klumpig, fumlig. tappar saker, vissa röresler i fingrar gör ont,de låser sig även vid vissa rörelser. även ett "ben" i ljumsken, typ de benet mellan bäcken o insidan av höften, precis i troskanten, sidan av trosan, e du med? om ja typ sitter på huk eller liknande, så får ja stå stil ett tag när ja reser mig, för de känns precis som ett ben fastnat, ja måste röra mig jätteförsiktigt, så svårt o förklara.
    Men tror detta beror på att ja är överrörlig i alla leder.kan röra armar, ben o fingrar alldeles för långt mot vad man ska göra...
  • helene306
    lunaria skrev 2010-06-15 09:58:10 följande:
    ååh jag glömde fråga..Linn har fått blöjeksem vid ljumskarna där blöjan sitter åt. har använt zinksalva, men det hjälper ingenting..har ni något tips på bra salva som kan hjälpa??
    Jag har aldrig använt några salvor på Alva utan vi kör enbart med potatismjöl och hon är fin i i rumpedelen
Svar på tråden Aprilmammor 2010