Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Nu vankas de lillebrors student. jag har klätt upp mig i mammajeans o gravidtröja, känner mig HOT......NOT!
Dock öser regnet ner, perfekt för mig, tjock jacka på! dessvärre svårt med Algot.
Studenterna rusar ut kl 13. Algot ska äta 12.30. vi åker hemifrån kl 12. hur matar jag en bebis ute i spöregn medan vi ivrigt ska hitta en bra plats där vi ska se lillebror i folkvimlet Kaos!
hade kunnat ge flaskan i bilen vid 12, men Algot sitter i fram.... tusan!!!!!!!!!!
illamående,trötthet onda spända bröst,spänd i nedre delen av magen, humöret som jojjar upp o ner, konstiga bruna blödningar som kommer o går VAD skulle ni tro om ni fick såna "symtom"??????
PMS eller......
Barbamamma: det eller gravid
Lyx, jag har lite ledig tid! Äldsta (E 5 år) diskar och alla pojkarna sover
rosanapp: mmmm spänd i nedre delen av magen blir jag endast dom ggr jag varit gravid det andra kan lika gärna vara pms ja illamåendet brukar jag inte ha vid pms heller då
MEN jag är ju steriliserad så det SKA INTE vara möjligt eller..... om man inte är 1 av dessa 1% som blir det ändå
suck nää intalar mig att det är inbillning o dumma maken som slått griller i huvvet på en det är bara PMS så nu har jag bestämt det
Måste fråga, seperationsfasen kommer väl inte bebisarna i förns vid 6mån?
För Julius har blivit helt galen sedan han tog sprutan, det är knappt så jag kan lägga ned han utan att han börjar gråta?
Han vill bara sitta i knä mest hela tiden nu ...
Annamamma: Hur löste sig matningen??
Barbamamma: Låter som typiska PMS-symtom
Movieprincess: Om det inet är mjölk, kan det vara annat i kosten som hon kan reagera på? Choklad, bönor (gasbildande), kaffe, lakrits ... ja, allt egentligen.
J R: Alva nyser också mycket även när hon inte är förkyld.
Åh, vad jag hatar att vara förkyld! Maken stannade hemma från golfen idag iaf och de hann 9 hål sen fick en springa ifrån då de var tvungna att åka med sin Alva till sjukhuset för hon kaskadkräktes om och om igen så golftävlingen blir flyttad till en annan dag. Tur är väl det? Då har maken möjlighet att få vara med.
Idag träffade vi prästen för att prata om dopet. Han var väldigt bra, lugn och sansad och kom med bra förslag på psalmer. Det är ju bara kvar vad vi ska bjuda på efteråt? Jag vill absolut inte ha tårta för det gillar ingen av oss så varför bjuda på det när vi står med tårta kvar? Fika överlag är jag inet så sugen på, då blir det massa bullar, kakor och annat sött som man äter och mår därefter sen. Funderar på att bjuda på fralla/bröd och någon form av smörgåsbord istället. Det vet jag att folk äter och de får välja pålägg själva. Vad tror ni?