Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Shit va trött jag är idag.
Känns som de var jag som firade student hela natten. Nu påminns jag om baksmälla och kan säga att de lär dröja lääääänge innan jag utätter mig för det!
Köpte visserligen 2 flaskor öl på bolaget häromdagen när ja skulle köpa godsaker o hänga om lillebrors hals. Men de står kvar än. Tänkte jag o sambon skulle avnjuta varsin någon kväll.
Vilhelm sover förtfarande middag. han är snart 2,5. Egentligen borde han sluta då han är makalös o få i säng på kvällen. Men sover han inte middag så är de ett himla jobb o hålla han vaken på eftermiddagen. Åka bil eller vagn är uteslutet o sätter han sig i soffan får man passa. Jonathan sluta sova middag redan vid 1,5 års ålder.
Algot sover bra nattetid. Vi somnar väl runt 12 tiden på kvällen o han sover till 5-6 någon gång. Får va glad att han sover den tiden i sträck. men oftast är de ingen ide o somna om på morgonen sen eftersom stora grabben ska till skolan eller mellangrabben vaknar någon timma senare..
Hej hej! Hoppas ni inte glömt mig, har haft fullt upp med bebis och annat - har inte varit här på länge.
Vår tjej heter Majken, la precis in oss i listan :)
Ska läsa in mig lite på det senaste...
RosaNapp: oj då förstår jag att du är lite jäktad över dopet
. hoppas ni får till det!! ja de amningsinläggen är riktigt populära o jag fick bra pris på de på tradera
.
helene: tyckte ditt lät lagom, men vi har ju många som bor lite längre bort och då funderar man ju lite kring det här med mat o fika..men vi kommer nog inte bli så många fler än er, tyvärr kommer inga släktingar...
Noah älskar ju sin säng o vill gärna sova middag. på dagis skulle han nog kunna sova i flera timmar så därför har vi sagt att de ska korta ner till 1,5 timme, men det kanske behövs mer nu för han är nog redo att skippa vilan egentligen när han vaknar såpass tidigt. noah har varit rätt duktig på att sova mycket, sov hela nätter från han var 2 månader, men det är sen Linn föddes som han vaknar tidigt..
jag är så trött, skulle gärna vilja lägga mig. räknar ner timmarna till läggdags
.
am zandra: Hur dags har ni dopet då? När vi döpte David var dopet kl 11 och då bjöd vi på smörgåstårta efter. Nu med Alva är det kl 13 så då resonerar jag som så att folk kan tänka själva och äta lite innan
Det känns som det blir för sent med mat runt kl 14.30 (som klockan säkert kommer bli innan dopet är överstökat, vi har hunnit hem hit och plocka fram allting). Och så mycket fika är inte min grej, det är närmare mellanmålsdags och då tycker jag det blir lagom med smörgåsbord.
Svårt med sömnen men hoppas att det funkar för er nu när ni testar! Med David har alla saker som ska ske gått så bra och smärtfritt (typ sluta med blöja, vila, välling, napp osv)
RosaNapp: Hoppas ni kommer överens om ett namn, förstår att det är stressande! Annars får väl syskonen bestämma ![]()
helene: skulle syskonen bestämma skulle det bli Aske-Pask, -lillefot, Lambert eller något liknande
Blir inget pratande ikväll. Jag mår inte så bra, allt är skit...
Känner nästan för att skita i dop, är ändå bara jag som är engagerad, men vet ju att jag kommer ångra mig i efterhand...
RosaNapp: Stor kram till dig! Det är inte lätt när du inte mår bra men eftersom ni inte kommer överens så borde du sätta ner foten och bestämma själv vad han ska heta, om inget annat kanske det sätter press på ditt ex. Hur har allt gått, har du hunnit flytta? Kram igen!!
Igår hade vi en tvärförbannad tjej här! Vid 21.30 skulle vi i säng men det ville inte Alva. Hon vrålade hysteriskt. Sen sultade hon på sin hand och ville ha mat men så fort hon kom till mig skrek hon igen. Hon ville definitivt inte ligga ner, nä, hon skulle sitta i famnen och kika. Efter 00.30 fick jag henne att amma, sittandes i soffan och hon somnade som klubbad så jag gick upp och la henne. Då, för en gångs skull, funkade det! Sen vaknade hon kl 7 så nu är det grinigt värre här och jag är lika grinig jag. Maken cyklar Halvvättern så det blir nog en rolig dag detta ![]()

Annamamma: Hon ammade lite emellan också men i vanliga fall sover hon till 9-10 så 7 var i minsta laget eftersom hon sov 40 minuter på hela dagen igår *suck*
Ja, maken har mycket för sig vilket jag kan bli irriterad på men han ser det självklart inte så. Jag har ju inga intressen direkt mer än hem och trädgård medans maken vill träna, spela golf, ut och cykla osv. Jag känner mig rätt låst och kan nog bättre tituleras som bitterfitta
Maken kan ju bara "dra" jag har alltid Alva och kommer inte iväg som han kan. Maken ser liksom inte problemet heller, varför hinner jag inte saker/kan göra saker? Det är inte så lätt längre när Alva vägrar sova och inte vill ligga bredvid eller i vagnen. Jag vill också känna mig fri och bara dra iväg och göra sånt jag älskar men dt får jag väl vänta med i några år?
Så, då var lekstugan klar! Här kan ni kika om ni vill!
www.anna-nyberg.com/2010/06/lekstugan.html