nycsthlm skrev 2010-05-07 11:34:49 följande:
Håller tummarna att det blir ett dagis i närheten! Och lycka till på nya dagiset! Vilket slags invänjning kör de? å sonens första dagis hade de 2 veckor (som blev 4), när vi flyttade och bytte dagis körde de 3 dagarsmetoden. Jag var först skeptisk till den med tanken på hur struligt det var att vänja in m 2 veckor. Men det gick kanon med 3 dagar! Vet du vilket ämne du vill fördjupa dig i än? 2 pers grupparbete brukar funka ok. Men mer än 2 är jag allergisk mot . Speciellt om man hamnar m ngn slackertyp.
De kör 3-dagars inskolningen, tredje gången gillt så jag är glad att jag slipper långa två veckors varianten haha

Det blir tydligen ett dagis en bit härifrån som man inte kan promenera till så jag måste nog ha honom hemma i 4 veckor

går inte att åka buss fram o tillbax länge med ett åksjukt barn mitt på sommaren! Lr jag vägrar iaf
Hur gick det med 5-årspresenten? Blev det bakugan lr ngt annat?
hahaha... jag är lite csn skadad tyvärr.
Om man studerar heltid med ett barn får man ut ca. 8700 kr med vanliga lånet. Om man kan ta ut tilläggslån så får man ut 10324 kr per månad
Jag har haft det högre lånet ända sen jag började plugga och jag har haft det riktigt bra ekonomiskt. Förlorar dock tilläggslånet när jag börjar andra terminen på högskola men är helt säker på att jag kommer klara det bra med 8700 i månaden, man får ju prioritera vad man väljer att lägga pengar på o vara ekonomisk
Jag jobbar inget alls eftersom jag inte har någon regelbunden barnvakt men jag både köper o säljer beg barnkläder så jag får en extra slant i kassan varje månad och det hjälper
Precis som lotten08 säger, man anpassar sig efter situationen och lär sig snabbt hur man ska använda pengarna. Tycker inte man ska låta pengar situationen skrämma en från att börja plugga. Jag känner såhär att skulle ngt hända och jag känner under utbildningen att jag inte klarar av det ekonomiskt då får jag helt enkelt hoppa av då men jag fortsätter så länge det går och jag mår bra!