Phoebe skrev 2010-05-20 11:56:22 följande:
Ja herregud vad det hade sparat mig under de SJU år jag studerat. Nu känner jag mig som en idiot som sitter här med två ganska stora (och alltså inte längre maratonsjuka) ungar och bara fyra terminer år kvar! Det är väldigt roligt att plugga psyk, men jo tempot är högt ibland. Vår instutionen är dock mer barnvänlig än andra, vi har tex aldrig tentor på kvällar och helger! I min klass på ca 45 är vi nog en fem stycken som har barn men av dem bor bara en i Uppsala. Hon är dock singelförälder hon med, vilket är RYSLIGT ovanligt. Vad sa du att du pluggade?
Oj, tentor på kvällstid? Det har jag som tur var aldrig varit med om. Jag studerar på ett master program i demografi, så vi har inga salstentor alls, utan bara hemtentor. Börjar faktiskt sakna sådana där rejäla salstentor med multiple choice svarskategorier ibland. Ni får ursäkta min svengelska. Jag undrar ibland hur det ska gå när jag ska ut i arbetslivet och inte kan kontrollera akademisk svenska ordenligt. Jag pluggade först i USA och tog en BA i sociologi, och på min nuvarande utbildning är undervisningen också på engelska, så alla facktermer och dyl har jag bankat in på engelska. Jag skulle en gång skriva en kort rapport på svenska och fick typ sitta med en uppslagsbok på mitt modersmål. Kände mig lagom dum då, som ngn wanna be Victoria Silverstedt

.
Än så länge har jag bara sprungit på 1 singelmamma här på universitetet, och hon doktorerar. Alla andra föräldrar jag stött på är i parförhållanden. Så skönt att höra av er alla i tråden.