summertime123 skrev 2010-05-17 20:24:38 följande:
dagis har ju börjat då igen men ni får komma hit på em o hänga på stranden om ni vill!! Vad orättvist med den deadline som ni fick. Går de inte med på att förlänga den om man frågar? Lr brukar de vara väldigt stränga?Jag ringde till csn och man kan få max halva lånet avskrivet och det räknas ut per 60 hp man läst o d görs automatiskt. WOHOO! jag kände inte till detta! Mindre lån blir man ju glad av Kul att vi är så många singelföräldrar som pluggar! Känns ibland som om man är ensam och hatar nästan studenter som kan plugga när de vill utan att behöva ta hand om barn samtidigt haha men samtidigt så är jag ju självklart glad över att plugga och föredrar definitivt detta framför heltidsjobb! chigitita: jag läser oxå på komvux Gick aldrig gymnasiet så jag började om från scratch för 1,5 år sen. har 6 mån kvar sen tar jag studenten!!! Jag läser distans via liber hermods, vart läser du? hur mkt har du kvar?
Gud va skönt att slippa lite av lånet!! De e rätt gott när de klirrar i kassan :P
Jag håller med dej om de där, ma försöker utnyttja tiden så mkt som möjligt men de e inge kul att sitta till sent å plugga heller :(
Åh va roligt att ta studenten!! De är verkligen skit kul:P Jag tog min även fast jag inte var färdig men de vara bara för att jag ville inte vara kvar på gymnasiet.
Just nu läser jag lite olika, bla matte o svenska. Har två kurser på distans oxå :)
Jätte mycket nu innan sommaren, känns som om huvvet kokar över snart :P
Jag trodde jag skulle få IG på matten för där har jag inte hunnit med men de visa sej att jag kunde fortsätta nästa termin utan att behöva göra om allt :D Känns rätt gott för då har jag mycket mer tid!
Har ni lust att hjälpa mej med en uppgift? har funderat i flera dagar men komme rinte på något bra :/
Så här är uppgiften iaf:
G Beskriv en hälsofråga i ett internationellt och kulturellt perspektiv VG Reflektera över svårigheter/möjligheter som finns då man arbetar med dessa frågor MVG Jämför och analyserar kulturella och internationella faktorers betydelse för hälsa och livskvalitet.
Hon fick förklara nogrannare för mej:P
En fråga som påverkar vår hälsa positivt - negativt. Internationellt så finns hälsoproblemet även utanför Sverige och kulturellt är när vi är styrda av vår kultur då det gäller vår hälsa. Ta exemlelvis fetma som i vissa länder är tecken på rike dom och vi här ser det som ett hot mot vår hälsa.
fetma hade vart perfekt men nu vill jag inte ta de eftersom hon sa de :P Nån som kan komma med nått tips? :D
Hoppas ni har en bra dag allihop! :)