Chigitita skrev 2010-05-15 02:11:49 följande:
Hallå alla! :D Här kommer jag :PFast jag verkar inte ha kommit lika långt som er i pluggandet, för jag e kvar på komvux :( Usch börjar nästan tröttna på att läsa samma skit som jag redan läst innan!Men ser fram emot nästa termin, ska läsa nya ämnen då, kommer nog bli skit kul! :DIaf äs så klart ocå singel, med ett monster på 4 år :D (han har kommit på de nya smeknamnet :P)
Välkommen! Här verkar vi vara en skön blandad kompott; alltifrån komvuxstuderande till högskolestudenter

. Jag började också på komvux, och precis som du var jag så trött på att traggla samma gamla ämnen bara för att samla ihop tillräckligt m poäng för att komma in på universitet. Jag fick faktiskt dispans på CSN från att ta alla poäng. Jag hade tagit alla kärnämnen men sen så tjaffsade jag och överklagade en massa avslag att få studiemedel för högskolestudier för att jag saknade poäng. Jag hade kommit in på ett community college i USA och påpekade att jag tyckte det var slöseri att läsa en massa extraämnen bara för att komma upp i de poängen som behövdes. Men detta var typ i tidernas begynnelse (1997) så nu råder helt andra regler.
jagodu skrev 2010-05-16 16:05:37 följande:
Hej på er enastående!Jag vill också vara med!Jag är 100% ensamstående med mina små, en som fyller 3 om en månad och den andra är 4½. Pluggar heltid, till polis. Är klar till våren så jag har en termin kvar efter sommaren.Jobbar också varannan helg, fredagar på SATS som instruktör och i butik lör-sönd. Har en fantastisk pappa som hjälper mej då.Är gärna med i er grupp och pratar om tentor som gått skit och tentor som gått bra, sjuka barn och friska barn....Kul att hitta hit!Ha en bra söndag Frida
Välkommen Frida! Jädrars vad duktigt att ha 2, jobba och hinna med studierna! Måste nog hitta litet extra jobb nästa termin, men måste nog bli under veckorna för mormor verkar inte vara så het på att steppa in på helgerna, även om hon ofta hjälper till m att hämta en eller 2 ggr i veckan så att man kan plugga några timmar extra. Har en kompis som går på polishögskolan, verkar vara kul! Min son hade blivit impad om jag hade valt den banan. Poliser är ngt han avgudar! Just nu går boken "Halvan kör polisbil" på repeat här varje läggdags

! Hur ser din sommar ut? Ledig eller några kurser?
aren lade ut med lite "orättvis" deadline! Vi skulle skriva klart inlämningsuppgift som jag kämpade m halva förra veckan. Den emailades till dem som skulle läsa och göra kommentarer på den onsdag natt. Så torsdag var röd dag och man ska kommentera imorgon! Dvs jag hade bara fredag att läsa de 16 sidorna och skriva 2 sidor utvärdering. Blev just klar. Utan barn hade man ju haft 4 hela dagar av disponibel tid! Nu hade jag ju bara fredag 8-16 när sonen var på dagis, ja och så sena kvällar som jag helst undviker att studera på.