Åh jag är grymt kluven!! Men jag ahr bestämt mej att lägga studierna på is detta året coh försöka komma fram till hur jag ska göra. För antingen så läser jag på komvux ett år och har de snålt eller så försöker jag komma in på en skola där är de e två år, mkt bätte utbildning kommer ha de bättre ekonomiskt men måste flytta.
Men känns inte kul att gå hemma, vill verkligen inte göra de och jobb växer inte på träd för tillfället =(
Wicke skrev 2010-06-09 09:16:10 följande:
Oh vad spännande att plugga till det. Det har funnits med i mina tankar också
Jag jobbar ju bara kvällar eftersom det är då fritidsgårdarna har öppet. Jag har också försökt få in O på sen kväll/nattbarnomsorgen men det är toklånga köer och jag verkar inte kunna få plats inom det snaraste tyvärr. Jag löser det med en bekant till min mamma samt försöker kolla med vänner om de kan. Det är ett jäkla trixande men det funkar.
Du kan söka soc eller kolla med pensionärsjouren (tror jag det heter). Här i GBG finns Fryshuset som har volontärbarnvakter. Man blir ihoppassad med en volontär och kan få barnpassning ca. 5 timmar i veckan. Det kanske finns något sådant i Linköping också. Annars kanske man kan kolla på kursen om det finns fler som har behov av barnvakt så man kan fixa en barnvaktspool, lite som ett kooperativ.
Hmm...hoppas du kommer på en bra lösning.
Hmm de va faktiskt rätt smart, har jag aldrig hört talas om innan! Ska börja leta och se om jag hittar nåttt liknande! :D
nycsthlm skrev 2010-06-09 14:33:10 följande:
Attans vad jobbigt. Själv behöver jag också snåla in än mer på CSN under höstterminen 2011 för annars förlorar jag den SGI jag jobbade ihop förrut. Chigitita, har du sökt några stipendier? Det finns ju endel att söka som både ensamstående och studerande. Själv ska jag söka som bara den nästa termin!
Fyll i vart du bor och ändamål här
www.stiftelser.lst.se/StiftWeb/SSearch.aspxJa de hade ju faktiskt vart ett alternativ... åh nu blev jag ännu emr kluven XD Lite extra pengar hade ju faktiskt inte suttit fel heller, plus att då slipper jag gå hemma å dröna å kakn fortsätta på komvux till hösten ändå...