• nycsthlm

Studerande singelföräldrar

Hejsan, jag tänkte kolla om det finns fler singelföräldrar som balanserar studier och föräldrarlivet? Skulle vara kul att kunna chitchatta lite om allt ifrån CSN och studentekonomin till det knep-och-knåpiga med sjuka barn precis innan viktigt inlämningsdatum (min son är fenomenal på att pricka in de datumena ). Ja vi kan ju även dela med oss av det lite mera roliga som när man lyckas naila ett prov och få bra betyg efter 2 nätter av idogt studerande .

Själv är jag en singelmamma på heltid med 3 årig son som bor i Stockholmsområdet och pluggar heltid på ett masterprogram.

Några fler? Vad pluggar ni? Hur långt har ni kvar?

• Svar på tråden Studerande singelföräldrar
  • Tryfflan

Jag jobbar heltid och studerar på distans, så jag kanske inte kan bistå med så mycket svar.

Jag är också ensam mamma med fullt ansvar, dottern är 7 år fyllda.

Jag pluggar halvfart distans till vårdadministratör, så det blir mycket kvällstid och någon gång på helgen om jag kan få lite avlastning.

• summertime123

Vilken bra tråd
    jag är ensamstående med en 3-åring. Ha läst heltid på komvux de senaste 1,5 åren och har 6 mån kvar tills jag tar studenten känns så jääääkla skönt att bli klar snart!!
    De senaste veckorna har funkat bättre än vanligt, sonen har varit frisk och jag har varit sjukt effektiv så jag har för första ggn på länge inget att gnälla över!!
    Läser nästan dubbla poäng nu fram tills jag blir klar så det är mer att göra än vanligt tyvärr. Ska ni plugga på sommaren eller hur ser det ut för er? Hur löser ni barnomsorgen om de har stängt? Sätter ni barnen på sommardagis?
    Själv så läser jag vidare under sommaren och är osäker över om det blir sommardagis eller inte eftersom sonen börjar nytt dagis om ett par veckor. Annars hoppas jag på barnvakt så mkt som möjligt under den månaden!

• mmo