nycsthlm skrev 2010-05-06 19:57:20 följande:
Wow. Jobba heltid och studera. Hatten av för dig . Duktigt! I början av denna termin försökte jag ta en extra kurs på distans förrutom de heltidspoängen jag tar på mitt program (demografi). Men jag fick tillslut krypa till korset och inse att jag inte klarade det. YAY! Welcome .Jag kommer ta en distanskurs på heltid öve sommaren så det blir sommardagis för min son, ja förrutom 2 veckor då vi ska ha semester eller snarare "hemester" då man blir hemmavid. Sonens ordinarie dagis kommer vara stängt men det lär bli ngt annat dagis i närheten (hoppas jag). Jag valde att ta vår lilla hemester de 2 veckor då ingen av personalen från hans dagis ska arbeta. Hur ska du göra? Kommunen måste väl erbjuda sommardagis för de som behöver? Ja morförädrar är guld värda! Min mamma brukar också ställa upp mkt. Jag tycker det går över förväntningar att studera som ensamstående, ibland har det dock känts stressigt speciellt då man måste vabba och det är grupparbeten. Jag HATAR de där grupparbetena och i min sista klass vägrade jag med motivationen att jag är singelförälder. Det är jobbigt att alltid vara den som de andra i gruppen får anpassa sig efter tidsmässigt. Jag har också 2 terminer kvar. Känns riktigt bra att man börjar se "mållinjen" nu . Hur fungerar det när man blir sjukskjöterska? Hela sista terminen är praktik eller?
Jag hade oxå tänkt att klämma in en kort semester men vi åker ut till landet och där får jag avlastning o kan plugga samtidigt. Eftersom kommunen jag bor i e så jäkla stor kan det hända att sommardagiset ligger en timmes resa härifrån och då väljer jag nog att skita i det. Att åka fram o tillbax medflera bussar dagligen med en åksjuk unge som får panik i värmen? neeeej tack! Då blir jag hellre sjukskriven för ett utmattningssyndrom! Vi ska till nya dagiset idag o hälsa på så jag får passa på att fråga dem vart dagiset ligger. Om det ligger någonlunda nära så får sonen gå i ett par veckor!
Eftersom jag läser heltid på distans (komvux) så har jag inte upplevt dessa underbara grupparbetena än. Ska läsa vidare VT 11 och ser inte fram emot dem. Jag har aldrig barnvakt under veckodagarna och min son är hemma sjuk ca 1 vecka var 3;e vecka under hösten/vintern p.g.a. förkylningsastma så grupparbeterna kommer skapa mkt problem för mig...
Brukar folk nånsin vilja komma hem till en o plugga? tänkte om man kan locka dit folk när man vabbar

chrissy skrev 2010-05-06 20:59:36 följande:
Hej på er, jag är ensam med min son som snart fyller ett och om allt går som planerat ska jag börja plugga till hösten. Har en fast anställning sen innan men eftersom jag jobbat oregelbunda arbetstider är det inget jag kan komma tillbaka till efter föräldraledigheten. Men det känns super att äntligen få arslet ur vagnen och börja plugga! Tänker att ni kanske kan ge mig massa bra tips och råd :) Det här med att barn faktiskt blir sjuka rätt ofta och att man måste vabba har jag liksom inte ens tänkt på. Lika lite att man kanske måste ha en sysselsättning på sommaren... Hehe, men allt går om man bara vill, eller hur?! Hur många timmar i veckan har ni era barn på dagis?
Att börja plugga va d bästa val jag nånsin gjort tror jag! Både för min och min sons skull. Vissa barn blir ju aldrig sjuka så man kan ha tur på den fronten

Jag har dock haft riktigt mkt otur men som tur är har jag endast pluggat på gymnasienivå och har fått ligga efter jätte mkt utan att betygen påverkats. Hoppas nästa vinter ser bättre ut på sjukfronten för sonen annars får jag hoppa av utbildningen i värsta fall om jag inte klarar det. Men inget ska hindra mig från att försöka
Sonen har gått ca 35-40h/ vecka på dagis men det är för att jag alltid ligger efter som sagt. Nu läser jag oxå nästan dubbla poäng så han kommer behöva gå ca 45 h i veckan sista tiden. Känns ju inte så kul men jag har inget val.
Det bästa m att plugga är att man kan va flexibel, behöver inte ha dåligt samvete när jag vabbar, går på lucia firande m.m. den tiden kan jag alltid ta in senare! Vart ska du söka in nånstans?