kristinah skrev 2011-03-13 12:09:11 följande:
när jag ringde csn så sa de att man ska ha 30 vab-dagar elelr mer, då gör de en prövning på om man får de dagarna tillbaka.
Men ring och hör med dem, jag kan inte riktigt hur det funkar.
Vad menar du med sista suck? Är det för lite röröelse här inne?
Jag vill gärna att den fortsätter en stund till denna tråd. eller blir jag ensam i den då?
Nej det skulle ju vara trist om tråden dog helt

. Vi får lämpa på här kristinah.
De har gett så olika besked på CSN om VAB-dagarna. En gång när jag skulle vabba och ringde in sa dom att jag bara skulle skicka in papper om man vabbade mer än 1 vecka. En annan gång sa de att man ska anmäla VAB varje gång man man är hemma med sjukt barn. Det är ju rätt viktigt för oss studerande singelföräldrar! Om man har en riktigt dålig höst men avbytar snuvor finns ju risken att man kommer efter i ngn kurs eller inte hinner ta alla poäng som man behöver. Ska nog skriva ett brev till dom om det, att man bör få räkna bort alla VAB-dagar! Jag känner redan att man har det mkt marigare ställt än barnlösa studerande! De har ju liksom 2 hela dagar till dessutom att studera på-helgen. På onsdag är det planeringsdag på sonens förskola, ska test anmäla VAB då. Eller hur funkar det nu igen med de där planeringsdgarna, får man VAB:a om man jobbar då förskolan är stängd? Eller var det semesterdag som gällde då? Kommer inte håg.