Weeiii skrev 2011-03-15 14:18:35 följande:
Hej!
Tar ett stort kliv in och hoppas att tråden överlever ett tag till. Läser min sista termin nu, sen blir det exjobb så fort jag hittar ett. Har en son som snart blir 2 år.
Har också fått olika svar angående VAB från CSN, vilket har gjort att jag missade alla VAB-dagar i höstas. Fick även info att man kunde anmäla halvdagar men det går inte utan man ska anmäla heldag även om man hunnit lämna barnet men får hämta det igen. Irriterande att de har folk som ger fel svar när man frågar.
Är mitt uppe i tentavecka och borde plugga dygnet runt men dagis har planeringsdag här också så vi har varit på öppna förskolan på förmiddagen och så blir det utelek i solen så fort sonen vaknar
Välkommen Weeii. Ku att du hittade hit

. Vad läser du för något?
Ja det ger en lite olika bud på CSN. Den handläggare jag först pratade med skickade mig till en handläggare som är ansvarig för för försäkringsärenden, som visste vad som gällde.
Ogräset skrev 2011-03-15 15:16:44 följande:
Underligt hur förskolorna verkar pricka in samma vecka för planeringsdagarna. Här är det nu på torsdag och på fredag. Som tur är så har jag en lugn period i studierna just nu.
Någon som har några tips på vad man kan göra en ledig dag, med en 2åring?

Om det är fint väder så har alltid min lillkille älskat en cykeltur (på min cykel).
På tal om cyklar. Igår pajjade tyvärr däcken på min cykel. Exploderade

! Hahaha. Jag är en sådan amatör! Gick till cykelverkstaden för att låna deras mekaniska pump och då drog jag till som bara den och tänkte att nu jäklar skulle det pumpas så att jag slapp göra det på ett tag. Rullade iväg på stenhårda hjul. Som tur var exploderade de när vi var framme vid vår destination och cykel stod parkerad och inte när vi var i full färd ned för en backe.