nycsthlm skrev 2011-01-24 21:01:30 följande:
Vad kul att vi är ett steg närmare studentförening nu

. Nu behövs bara 2 pers till så är vi 5!
Jag läser sociologisk demografi på masternivå. Master är det man läsar efter kandidatexamen och de är ytterligare 120p (ja för de som känner sig hugade dvs

). Vart ligger din institution? Jag vet att det var en tjej som läste en master i kriminologi som tog kurser på min institution. Bla så finns den där sociology of crime and punishment som sommarkurs på grundnivå vilket är ett bra tips för att fixa sommaren med lite csn.
Jag är svensk, född och uppväxen här, men min pappa var amerikan och jag bodde i USA i ca 10 år. 3 år i LA och 7 NY (därav mitt nick

). Jag har syrran och mamma här i Sthlm. Mamma har jag jätte mkt hjälp av. Hur är det själv? Har du mkt hjälp av släkt?
vad fint namn dottern din har. Är pappan nigerian? Nigerians brukar gilla sådana namn. Och så amerikaner så klart

.
Appropå att plugga när sonen är hemma så är det stört omöjligt. Trots att han är 4. Så jag försöker plugga så mkt som möjligt om dagarna. Och runt tenta-tajm så blir det ju så klart endel kvällsplugg.
Vi har gx imorgon så då kan jag ju kolla om det finns nån annan förälder i min grupp:) Kan ju inte bara vara vi som tycker att det saknas haha.
Oj, vad duktig du är/har varit! Själv har jag bara läst etnologi A, ett halvår på lhs och en
dag på socionomprogrammet. Men det var lääängesen, då var jag fortfarande ung och visste inte vad jag höll på med haha. Min institution ligger i det "stora blåa huset". My god jag måste uppdatera mina universitetskunskaper. Alltså i det huset där biblioteket ligger. Vart ligger din? Ja just det med hur jag ska få det att gå ihop i sommar är nåt jag tänkt lite på. Men det löser sig förhoppningvis sen:) Vad är det du vill jobba med när du är färdig med din master?
Nja, jag var dum o flyttade ifrån min släkt som bor i eskilstuna.. Inte ett smart drag av mig. Men funderar på att flytta tillbaka dit så mamma kan hjälpa mig haha. Nej inte bara av den anledningen haha.
Tack så mycket:) Pappan är från Gambia, men vi hade ingen kontakt när Lovely föddes så det är helt o hållet mitt påfund. Hade han fått bestämma hade det nog blivit nåt typiskt gambiskt namn.
Vart i sthlm bor du? Haha ja det var det jag kom på typ. Tänker ju inte vänta till Lovely är tio bast så jag kan plugga haha.