nycsthlm skrev 2011-03-31 10:20:32 följande:
Ogräset: hade du ngn hookup på kommunen eller ringde du dem själv och erbjöd dig att vara voluntär? Låter ju ett jättebra drag! Hur ofta/hur många timmar lägger du på voluntär jobb?
170707: Har för mig att ingen av de 2 kompisar jag har som gått PAO har praktiserat. Jag vet att en av tjejerna just pratae om det. Hur hon hade önskat att hon hade gjort det! Båda tjejerna har bra jobb i dagsläget, så du behöver nog inte oroa dig alls! Jag tycker du under sista eller näst sista terminen ska satsa på en bra praktikplats. Och då verkligen leta reda på någon praktik som du verkligen kommer ha nytta av, alt ett företag/organisation du vill få in en fot i!
Vad var det för klass du tog som var så jobbig? Metodkursen? Täckte den både kvant och kval metod? Jag vill ta en kurs i kvalitativa metoder. Tycker jag ser en massa jobb som efterfrågar på kunskaper i båda metoderna.
Hu, jag ryser av tanken på att få ett strikt 8.30-17.00 jobb
!! Nu när jag filar på mastersuppsatsen och är drotting över min tid så har jag börjat att få ett väldigt avslappnat förhållande till klockan
. Idag missade tyvärr sonen utflykten till biblioteket pga mig. Man skulle lämna klockan 8.45 på dagis, men jag den studentflummarn tror vi är i god tid, tittar på klockan och inser att den är 8.55 när vi slänger oss iväg. Känner mig lite skyldig, för sonen har sett framemot detta besök! Gotta make it up to him nu!
joo du har rätt, verkar som de flesta som gått programmet har fått jobb ganska snabbt... men så är det detta med att vilja vara först och bäst

hahaha jag skulle drop dead om vissa fick jobb före mig. Jag måste vara effektiv mao när det kommer till praktik så min självkänsla inte knäcks!!
Jag har ett drömföretag och nu när jag tänker efter så skulle jag kunna utnyttja min kunskap om företaget (och ta reda på mer) för att få en fot in med praktik!! Smart. Jag ska suga på den karamellen!!
Ja metodkursen. THANK GOD IT'S OVER!!!! den va sjukt jobbig, men det värsta va ju att det va en gruppuppsats och när inte samtliga har alla hästar i stallet får jag panik och stressar... så den är kanske lättare för andra

Den täckte ju både kvamtitativa och kvalitativa metoder men fokus låg ju på kvant eftersom vi fick göra en mindre kvant undersökning så det är ju den man lär sig bäst. Kom inte så mycket om kval på tentan heller och nu i efterhand kan jag ju bara basic stuff om kval när det kommer till analys osv eftersom vi inte fick testa det själva. Vilken av dem kan du?
hahaha stackars J!! Men ni ska ju åka tåg på lördag så jag tror han förlåter dig