• nycsthlm

Studerande singelföräldrar

Hejsan, jag tänkte kolla om det finns fler singelföräldrar som balanserar studier och föräldrarlivet? Skulle vara kul att kunna chitchatta lite om allt ifrån CSN och studentekonomin till det knep-och-knåpiga med sjuka barn precis innan viktigt inlämningsdatum (min son är fenomenal på att pricka in de datumena ). Ja vi kan ju även dela med oss av det lite mera roliga som när man lyckas naila ett prov och få bra betyg efter 2 nätter av idogt studerande .

Själv är jag en singelmamma på heltid med 3 årig son som bor i Stockholmsområdet och pluggar heltid på ett masterprogram.

Några fler? Vad pluggar ni? Hur långt har ni kvar?

• Svar på tråden Studerande singelföräldrar
  • nycsthlm
    Wry skrev 2011-02-11 20:49:54 följande:
    Hej!

Kombinerar också studier med singelföräldralivet. Har en liten en på 1,5 år och går en påbyggnadsutbildning till lärare på Södertörns Högskola. Läser så mycket jag hinner mellan hämtning och lämning...
    Hej Hej Wry!

Jag behöver lite cash så jag ska sälja en bok eller 2. Är det någon som har tips på bra ställe där man kan annonsera gratis där studerande brukar köpa böcker?
  • summertime123
    nycsthlm skrev 2011-02-13 18:27:39 följande:
    Hej Hej Wry!

Jag behöver lite cash så jag ska sälja en bok eller 2. Är det någon som har tips på bra ställe där man kan annonsera gratis där studerande brukar köpa böcker?
    innan jag svarar så vill jag be om ursäkt för mitt dåliga deltagande i denna tråd!!!!! Det har blivit en dålig vana att logga in, kolla tr¨ådar o inte svara haha jag ska skärpa till mig. Den förtjänar att vara mer aktiv

Det kostar bara 10 kr att lägga ut på blocket, testa det! Har du kvar den där boken du nämde till mig? Jag kan skriva ett inlägg på FB i vår PAO grupp om nån e intresserad. Vi ska ju läsa den kursen om en vecka!
  • nycsthlm
    nycsthlm skrev 2011-02-13 18:27:39 följande:
    Hej Hej Wry!

Ja fy på sig nu får hotta upp tråden

Jag hittade denna sida: http://www.kurslitteratur.se/ 
    Boken jag nu ska sälja är en annan en den ni ska ha. Det är en bok som vi hade för en sociology of ethnic relations. Tyckte först att den prydde min bokhylla så fint (made it look intellectual ), men insett att jag varken gillade den eller kommer läsa den igen.

Appropå den som ni ska ha nästa vecka; har du köpt den redan eller fixat på bibliotek? Den gick loss på en 400 och är som sagt splirrans. Vad är ett själigt pris då? Ibland blir jag helt förskräckt vad folk vill ha för begagnade böcker! Typ ny kostar 300 på Adlibris eller Bokus och så vill man ha 275!?
  • summertime123
    nycsthlm skrev 2011-02-13 19:03:11 följande:

Jag hittade denna sida: www.kurslitteratur.se/ 
    Boken jag nu ska sälja är en annan en den ni ska ha. Det är en bok som vi hade för en sociology of ethnic relations. Tyckte först att den prydde min bokhylla så fint (made it look intellectual ), men insett att jag varken gillade den eller kommer läsa den igen.

Appropå den som ni ska ha nästa vecka; har du köpt den redan eller fixat på bibliotek? Den gick loss på en 400 och är som sagt splirrans. Vad är ett själigt pris då? Ibland blir jag helt förskräckt vad folk vill ha för begagnade böcker! Typ ny kostar 300 på Adlibris eller Bokus och så vill man ha 275!?
    testa den sidan! Har dock sålt en massa på blocket och de brukar gå ganska snabbt, beror väl på om man har is i magen lr inte!!

Jag fixade den på bibblan. Visst va det grundläggande metoder? Jag brukar alltid sänka med en hundring för att det ska löna sig åt båda hållen, är det understrykningar osv sänker jag ännu mer. Säg till om du vill att jag ska göra ett inlägg. kan du möta köparen på SU nästa vecka? alt måndag innan kl 13?
  • nycsthlm
    nycsthlm skrev 2011-02-13 19:03:11 följande:

Jag hittade denna sida: www.kurslitteratur.se/ 

Nice. 300 då. Den är splirrans. Jag droppade ju den kursen. Jag kan ses på SU lite när som. Tror ons, tors eller fre. Och så nästa mån så klart.

Redo för första tentan 170607?
  • summertime123
    nycsthlm skrev 2011-02-13 21:30:49 följande:
    Nice. 300 då. Den är splirrans. Jag droppade ju den kursen. Jag kan ses på SU lite när som. Tror ons, tors eller fre. Och så nästa mån så klart.

Redo för första tentan 170607?
    vilket år är upplagan utgiven? Jag ber köparen maila dig på facebook om d e ok? (förutsatt att det blir ngn köpare)

jag trooooor jag e redo. Ligger redan minus en massa. Läser ut o antecknar de sista 30 sidorna AS WE SPEAK (WRITE). o imorgon kl 9 börjar skrivandet! Liiite nervös är jag ju att det ska ta längre tid än vad jag vill men det löser sig har ju 4 dagar som dion går på dagis o sen några timmar på fre, hela lördagen o några timmar på sön. det borde räcka!! Hur går det för dig? 
  • kristinah

sitter med första feber-VAB-dagen imorrn, - vad är det man ska komma ihåg att göra nu? Ska man anmäla att man är hemma till csn/fk - eller är det bara när man själv blir sjuk?

• nycsthlm
    kristinah skrev 2011-02-13 22:29:25 följande:
    sitter med första feber-VAB-dagen imorrn, - vad är det man ska komma ihåg att göra nu? Ska man anmäla att man är hemma till csn/fk - eller är det bara när man själv blir sjuk?
    Jag fattar aldrig vilken blankett på CSNs hemsida man ska skriva ut så jag brukar alltid ringa och anmäla VAB så skickar de hem relevanta papper.

Krya på er nu!
  • Cajsa 01

Hej!

Jag ska ha barn i slutet av april och blev nyss lämnad av min pojkvän.

Jag hade precis börjat min drömutbildning när jag blev gravid och jag ska verkligen gå klart! (hoppas jag) Jag å pappan är inte osams....än och han får ta sin del av pappaledigheten som planerat, hur det nu ska fungera....

Men skulle vara intressant å höra era historier....
    Ngra peppande ord eller hjälp på vägen, hur gamla är era barn?
    Bor i sthlms området.

Ha de bra

• MrC
    Cajsa 01 skrev 2011-02-15 09:49:05 följande:
    Hej!

Jag ska ha barn i slutet av april och blev nyss lämnad av min pojkvän.

Jag hade precis börjat min drömutbildning när jag blev gravid och jag ska verkligen gå klart! (hoppas jag) Jag å pappan är inte osams....än och han får ta sin del av pappaledigheten som planerat, hur det nu ska fungera....

Men skulle vara intressant å höra era historier....
    Ngra peppande ord eller hjälp på vägen, hur gamla är era barn?
    Bor i sthlms området.

Ha de bra
    Min dotter är 5 år och det har egentligen inte varit några problem att ha henne med på föreläsningar och även seminarium och gruppövningar. Hon har sysselsatt  sig med en miniPC med barnfilmer och målarbok+pennor/kritor. Jag studerar på Stockholms Universitet.
Svar på tråden Studerande singelföräldrar