• puss

ni är så jäääävla pinsamma!!!

fy fan va pinsamma ni är, alla patetiska styvmammor!!
    hela KR är fullt av biomammor som: är bittra, är psykfall, vill hämnas, lever på soc, lever för att jävlas, är manipulativa, luras och ljuger, försöker bara komma åt pengarna, bryr sig inte om barnen, fifflar, lever för hämnd, snackar skit och lögner, sprider rykten, är lösaktiga, beter sig illa på fb, och så vidare i ALL JÄVLA OÄNDLIGHET.

tydligen har din kille smak för såna brudar.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Svar på tråden ni är så jäääävla pinsamma!!!
  • kalin

herregud jag alskar min sambo och ser ingen anledning till varfor vi inte kunna leva ihop for att han har barn som han traffar 4 ganger om aret...forstar att era liv kretsar kring barn men for oss ar det inte sa...

• VirrigaVerna
    kalin skrev 2010-05-15 11:44:03 följande:
    Ja det gor man som man vill och kanner. Man har knappast nagra skyldigheter.
    Nej inte annat än ekonomiska så är det. Det är bara tragiskt för de barn som råkar ut för det tankesättet.
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Natosh
    kalin skrev 2010-05-15 12:01:33 följande:
    Manniskan pastog att hon kakade piller.
    Känns fånigt att hela tråden ska handla om ett och samma fall, ditt. Men jag måste bara undra då du refererar till barnen i plural. Är det tvillingar eller gick han på det flera gr?
  • kalin
    Natosh skrev 2010-05-15 14:19:27 följande:
    Känns fånigt att hela tråden ska handla om ett och samma fall, ditt. Men jag måste bara undra då du refererar till barnen i plural. Är det tvillingar eller gick han på det flera gr?
    Haller med, vet inte varfor folk gor som stor grej av natt som inte ens ar natt problem...dom ar ej tvilligar....
  • Bellsam
    kalin skrev 2010-05-15 14:50:34 följande:
    Haller med, vet inte varfor folk gor som stor grej av natt som inte ens ar natt problem...dom ar ej tvilligar....
    Fast du kan väll inte säga att du tycker synd om din sambo och att han blev lurad till sig dessa barn? Ok om hon säger en gång att hon går på p-piller och att hon lurade till sig ett barn, men andra gången hon blev gravid var första barnet fött och då måste han väll ha lärt sig läxan och använda kondom?
  • LyckligtSlut
    Lavish skrev 2010-05-15 08:56:10 följande:
    TS menar att styvmammor är patetiska när de skriver skit om barnens biomammor.
    Honesty skrev 2010-05-15 08:48:58 följande:
    Ironi ju! Ts menar tvärtom.
    Äh fattar inte riktigt:/

Men alltså det FINNS väl elaka ex som bråkar. Jag vet en som har det så. Mannen träffade  den numera styvmamman efter att han gjort slut med sin fru och i ett år har exet skickat mordhot och grejer till mannen och den nya, försöker få enskild vårdnad, hittar på att den nya knarkar osv. Barnen gillar den nya, hon dem, men exfrun kan inte ta det och är arg på den nya som knappt träffat henne.

Alltså då är väl det inte så konstigt att man är lite arg på ett forum ibland och undrar vad man ska göra t ex? Alla biomammor ÄR ju inte snälla mot styvmammorna ju.
  • Bellsam

Fast jag tycker det är värst när man pratar skit om biomamman eller styvmamman inför barnen. De ska inte behöva höra något alls, oavsett situation.

• LyckligtSlut
    Love family skrev 2010-05-15 12:50:50 följande:
    att träffa någon som redan har barn så tycker jag man får respektera dom små individerna. Men det kan vara svårt om bio föräldern tex har galna rutiner och ungarna får göra som dom vill...det kan förstöra ett förhållande. Men att bara inte tycka om barn är inte skäl nog, då får man nog backa för om bio föräldern är vettig så kommer alltid barnen i första hand..
    Ja, det är självklart, men t ex när jag är ledsen över att vara styvmamma så är det ju för att t ex jag ej tillfrågas om något annat heller pga min roll som bara styvmamma och DET är påfrestande att inte kunna vara med och bestämma över sitt eget liv pga att t ex folk är dåliga på att planera. Då är man ju ledsen över att inte bli respekterad i sitt hem, inte pga att barnet finns för barnet vill jag aldrig vara utan.

När t ex mannens familj ser en som en slags reservfru som inte är värd något, det tar och det måste man finna en lösning på. Har inte med barnet att göra utan saker omkring. Folks fördomar. T ex sådant som man läser i denna tråd:(

Tycker att det är lite elakt av en person som har kärnfamilj att starta en sådan här tråd. Så tänkte väl jag också innan jag blev styvmamma, att det var så enkelt att älska ett barn som inte tillhör en. Alltid är det inte det pga saker omkring.

Sedan finns det ju hemska styvmammor som inte bör finnas runt barn öht. Såklart.
  • LyckligtSlut
    Bellsam skrev 2010-05-15 15:18:58 följande:
    Fast jag tycker det är värst när man pratar skit om biomamman eller styvmamman inför barnen. De ska inte behöva höra något alls, oavsett situation.
    Nej, man ska absolut inte säga något elakt alls om mamman, pappan eller styvföräldern inför barnet. Barnet ska aldrig dras in i konflikterna på det sättet. Oavsett kärn- eller styvfamilj. Men särskilt styvbarnen ofta, inte alltid, en mer instabil grund att stå på och då ska ALLA vuxna tillsammans kämpa så hårt de kan för att hålla det stabilt. Tycker jag.

Som vuxen har man ansvaret att se till det bästa för barnen, oavsett om man är förälder eller inte.
  • susannemalmö
    kalin skrev 2010-05-15 14:50:34 följande:
    Haha, sjukt ball med folk som går på att mannen blivit lurad två gånger, då använder man inte många procent av hjärnan.

Men iof, blir man kär i ett pucko är man kanske inte Einstein precis.
Svar på tråden ni är så jäääävla pinsamma!!!