Love family skrev 2010-05-15 12:50:50 följande:
att träffa någon som redan har barn så tycker jag man får respektera dom små individerna. Men det kan vara svårt om bio föräldern tex har galna rutiner och ungarna får göra som dom vill...det kan förstöra ett förhållande. Men att bara inte tycka om barn är inte skäl nog, då får man nog backa för om bio föräldern är vettig så kommer alltid barnen i första hand..
Ja, det är självklart, men t ex när jag är ledsen över att vara styvmamma så är det ju för att t ex jag ej tillfrågas om något annat heller pga min roll som bara styvmamma och DET är påfrestande att inte kunna vara med och bestämma över sitt eget liv pga att t ex folk är dåliga på att planera. Då är man ju ledsen över att inte bli respekterad i sitt hem, inte pga att barnet finns för barnet vill jag aldrig vara utan.
När t ex mannens familj ser en som en slags reservfru som inte är värd något, det tar och det måste man finna en lösning på. Har inte med barnet att göra utan saker omkring. Folks fördomar. T ex sådant som man läser i denna tråd:(
Tycker att det är lite elakt av en person som har kärnfamilj att starta en sådan här tråd. Så tänkte väl jag också innan jag blev styvmamma, att det var så enkelt att älska ett barn som inte tillhör en. Alltid är det inte det pga saker omkring.
Sedan finns det ju hemska styvmammor som inte bör finnas runt barn öht. Såklart.