• puss

ni är så jäääävla pinsamma!!!

fy fan va pinsamma ni är, alla patetiska styvmammor!!
    hela KR är fullt av biomammor som: är bittra, är psykfall, vill hämnas, lever på soc, lever för att jävlas, är manipulativa, luras och ljuger, försöker bara komma åt pengarna, bryr sig inte om barnen, fifflar, lever för hämnd, snackar skit och lögner, sprider rykten, är lösaktiga, beter sig illa på fb, och så vidare i ALL JÄVLA OÄNDLIGHET.

tydligen har din kille smak för såna brudar.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Svar på tråden ni är så jäääävla pinsamma!!!
  • Emmel

Fast TS... handen på hjärtat... det finns en djävla massa rötägg till biomammor också... och pappor.

I många trådar jag läst, där bonusmammor varit frustrerade och haft synpunkter på barnet/barnen, har det tillslut kommit fram att det inte är barnen som är det igentliga problemet. Många gånger är barnens pappa en flat idiot som inte tar ansvar för sina barn. Bonusmamman går in i relationen med goda förutsatser - att de ska bli en familj och tillslut står hon där med en massa ansvar men inget att säga till om. I en del fall finns det biomammor som djävlas och i en del fall kan det vara tonåringar som är jobbiga. Men i de flesta fallen varkar det vara en flat man som inte sätter gränser mot biomammor/barn eller, för all del, mot bonusmamman.

Jag tror att många kvinnor tar stort ansvar för barn och familj. Vid en separation gör pappan det men sedan när han träffar en ny så tar hon/får hon ansvaret och en vacker dag vaknar hon upp och känner att "detta var inte vad jag ville/jag orkar inte detta" etc. Och då står hon kanske där med ett barn tillsammans med mannen och en obefintlig ork. Dessutom granskas bonusmammor mer än andra i familjen, av någon anledning.

Vad jag vill säga är att det finns idioter inom alla konstilationer gällande styvfamiljer och att jag tror att de flesta fungerar ok.

• Stinky

Haha! Tipsade faktiskt min arbetskollega att aldrig gå in i ett förhållande med småbarnsföräldrar, då de väldigt ofta inte är klara med sina ex på alla plan, och att det därför är bättre att satsa på singlar utan barn.  Då spar han både tid och energi.

TS, är du en av dessa bio-mammor som inte är klar med ditt ex?
  • Lanloun
    Stinky skrev 2010-05-16 00:05:27 följande:
    Haha! Tipsade faktiskt min arbetskollega att aldrig gå in i ett förhållande med småbarnsföräldrar, då de väldigt ofta inte är klara med sina ex på alla plan, och att det därför är bättre att satsa på singlar utan barn.  Då spar han både tid och energi. TS, är du en av dessa bio-mammor som inte är klar med ditt ex?
    Man blir aldrig riktigt klar med sitt ex som man har barn med. Det finns alltid något där.
  • puss
    Lanloun skrev 2010-05-16 09:47:23 följande:
    Man blir aldrig riktigt klar med sitt ex som man har barn med. Det finns alltid något där.
    nej, jag har inte barn med nåt av mina ex. inte maken heller.
  • puss

alltså nåt av SINA ex, inte mina
    bäst att förtydliga det..... knowing fl.

• Anakha
    Schnauser skrev 2010-05-15 01:22:29 följande:
    Äh, jag tycker det verkar finns lika goda kålsupare på "båda sidorna". 
    Tack Schnauser, för det absolut vettigaste inlägget i denna tråd.
  • puss
    kalin skrev 2010-05-15 12:30:28 följande:
    Jag behandlar dom inte illa. Jag haller mig borta for det mesta. Jag har alltid varit valdigt saker pa att jag inte vill ha barn, jag har forsokt att tycka om dom men jag kan helt eneklt inte. Dessuotm har barnen gjort nagot som i mina ogon ar oforlatligt, oavsett om mna ar barn eller vuxen Enligt dig ar det alltsa helt i sin ordning att kvinnor lurar man till att bli pappa?
    vad är värre oförlåtligt än att svika sina barn?
  • kalin

Det ar ingen som sviker nagra ungar. Men det finns massor med saker som ar varre. Jag kanner ingen sympati mot barn, barn ar idioter...

• Jazza
    kalin skrev 2010-05-16 18:39:20 följande:
    Det ar ingen som sviker nagra ungar. Men det finns massor med saker som ar varre. Jag kanner ingen sympati mot barn, barn ar idioter...
    Mm, det är jobbigt när varken arv eller miljö vill göra rätt.
    Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • susannemalmö
    kalin skrev 2010-05-16 18:39:20 följande:
    Aha, och sen slutar de var idioter när de växer upp då?
    Ja, förutom du och din sambo då förstås.
Svar på tråden ni är så jäääävla pinsamma!!!