• puss

ni är så jäääävla pinsamma!!!

fy fan va pinsamma ni är, alla patetiska styvmammor!!
    hela KR är fullt av biomammor som: är bittra, är psykfall, vill hämnas, lever på soc, lever för att jävlas, är manipulativa, luras och ljuger, försöker bara komma åt pengarna, bryr sig inte om barnen, fifflar, lever för hämnd, snackar skit och lögner, sprider rykten, är lösaktiga, beter sig illa på fb, och så vidare i ALL JÄVLA OÄNDLIGHET.

tydligen har din kille smak för såna brudar.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Svar på tråden ni är så jäääävla pinsamma!!!
  • kalin
    Bellsam skrev 2010-05-15 15:05:23 följande:
    Fast du kan väll inte säga att du tycker synd om din sambo och att han blev lurad till sig dessa barn? Ok om hon säger en gång att hon går på p-piller och att hon lurade till sig ett barn, men andra gången hon blev gravid var första barnet fött och då måste han väll ha lärt sig läxan och använda kondom?
    susannemalmö skrev 2010-05-15 15:46:10 följande:
    Haha, sjukt ball med folk som går på att mannen blivit lurad två gånger, då använder man inte många procent av hjärnan. Men iof, blir man kär i ett pucko är man kanske inte Einstein precis.
    Alla kan gora misstag. Jag tycker man ar en idiot om man tvingar och/eller lurar nagon att bli pappa. Nej jag kan inte pasta att jag tycker synd om min sambo, han gillar sina barn....
  • Bellsam
    kalin skrev 2010-05-15 16:01:28 följande:
    susannemalmö skrev 2010-05-15 15:46:10 följande: Alla kan gora misstag. Jag tycker man ar en idiot om man tvingar och/eller lurar nagon att bli pappa. Nej jag kan inte pasta att jag tycker synd om min sambo, han gillar sina barn....
    Man kan inte tvinga någon att bli pappa om han inte blir våldtagen. Blev han våldtagen 2 gånger? Annars är det nog väldigt fri vilja då han visste om riskerna. Han får helt enkelt skylla sig själv. Eftersom han valde att ha sex med henne efter att första barnet var fött så kan han inte varit allt för arg på henne för att hon blev gravid första gången.
  • susannemalmö
    kalin skrev 2010-05-15 16:01:28 följande:
    susannemalmö skrev 2010-05-15 15:46:10 följande: Alla kan gora misstag. Jag tycker man ar en idiot om man tvingar och/eller lurar nagon att bli pappa. Nej jag kan inte pasta att jag tycker synd om min sambo, han gillar sina barn....
    Visst kan alla göra misstag, men sen tar man konsekvenserna av dem. Och nä, att träffa sina barn fyra gånger om året är inte att ta ansvar.
    Din sambo är precis så pinsam som Ts skriver, och du är inte mycket bättre.

Varför tycker du inte om dig själv mer än att du är tillsammans med ett pucko som "blir lurad" två gånger på samma sätt av samma person? Anser du själv att du inte är värd eller kan hitta nån bättre?

Fan, jag hatar katter, inte är jag så korkad att jag träffar en kille med två stycken hemma.
  • gutegirl

Min styvdotters mamma är verkligen inte att leka med, hon är sjuk i huvudet på riktigt och att se hur det påverkar styvdottern ( och indirekt även mina barn, ja faktiskt hela vår familj) är fasen inte kul nånstans.

Dottern dras in i mammans sjuka föreställningar och har det mycket, mycket kämpigt med att få alla bitar att falla på plats då mamman hela tiden drar ner henne i sitt kaos.

puss skrev 2010-05-14 18:56:47 följande:
    fy fan va pinsamma ni är, alla patetiska styvmammor!! hela KR är fullt av biomammor som: är bittra, är psykfall, vill hämnas, lever på soc, lever för att jävlas, är manipulativa, luras och ljuger, försöker bara komma åt pengarna, bryr sig inte om barnen, fifflar, lever för hämnd, snackar skit och lögner, sprider rykten, är lösaktiga, beter sig illa på fb, och så vidare i ALL JÄVLA OÄNDLIGHET. tydligen har din kille smak för såna brudar.
    Jag tror att det är lite som med Änglarum, det framstår som jättevanligt med PSD eftersom det samlas föräldrar här i forumet som varit med om samma sak och behöver få prata med andra i samma sits. Vi styvföräldrar som brottas med problem med styvbarnen (egentligen då inte barnet i sig, utan deras bioförälder) gör på samma sätt; samlas och ältar av oss.

I de allra flesta fall lyckas trots allt de vuxna komma överens och de allra flesta föräldrar, styv eller bioföräldrar, vill sina barn väl och gott.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Love family
    LyckligtSlut skrev 2010-05-15 15:19:56 följande:
    Ja, det är självklart, men t ex när jag är ledsen över att vara styvmamma så är det ju för att t ex jag ej tillfrågas om något annat heller pga min roll som bara styvmamma och DET är påfrestande att inte kunna vara med och bestämma över sitt eget liv pga att t ex folk är dåliga på att planera. Då är man ju ledsen över att inte bli respekterad i sitt hem, inte pga att barnet finns för barnet vill jag aldrig vara utan.När t ex mannens familj ser en som en slags reservfru som inte är värd något, det tar och det måste man finna en lösning på. Har inte med barnet att göra utan saker omkring. Folks fördomar. T ex sådant som man läser i denna tråd:(Tycker att det är lite elakt av en person som har kärnfamilj att starta en sådan här tråd. Så tänkte väl jag också innan jag blev styvmamma, att det var så enkelt att älska ett barn som inte tillhör en. Alltid är det inte det pga saker omkring.Sedan finns det ju hemska styvmammor som inte bör finnas runt barn öht. Såklart.
    I denna situation förstår jag dig verkligen, har varit där själv. Sen när man som mig separerade så har man inget att säga till om, att jag älskar mina styvbarn som bara helt plötsligt försvann och jag inte får träffa dom.
    Bianca, mammas stolthet och kärlek här i livet
  • gutegirl
    Bellsam skrev 2010-05-15 15:18:58 följande:
    Fast jag tycker det är värst när man pratar skit om biomamman eller styvmamman inför barnen. De ska inte behöva höra något alls, oavsett situation.
    Nej, det är riktigt riktigt illa att prata skit om andra i barnets närhet. Oroligt lågt.
    Min styvdotter kommer till oss varannan vecka full med skräp från sin mamma, men aldrig att vi säger något tillbaka i samma stil, så gör man bara inte.
  • Love family
    LyckligtSlut skrev 2010-05-15 15:19:56 följande:
    Ja, det är självklart, men t ex när jag är ledsen över att vara styvmamma så är det ju för att t ex jag ej tillfrågas om något annat heller pga min roll som bara styvmamma och DET är påfrestande att inte kunna vara med och bestämma över sitt eget liv pga att t ex folk är dåliga på att planera. Då är man ju ledsen över att inte bli respekterad i sitt hem, inte pga att barnet finns för barnet vill jag aldrig vara utan.När t ex mannens familj ser en som en slags reservfru som inte är värd något, det tar och det måste man finna en lösning på. Har inte med barnet att göra utan saker omkring. Folks fördomar. T ex sådant som man läser i denna tråd:(Tycker att det är lite elakt av en person som har kärnfamilj att starta en sådan här tråd. Så tänkte väl jag också innan jag blev styvmamma, att det var så enkelt att älska ett barn som inte tillhör en. Alltid är det inte det pga saker omkring.Sedan finns det ju hemska styvmammor som inte bör finnas runt barn öht. Såklart.
    ja du vet ju lite mer om mig:)
    Bianca, mammas stolthet och kärlek här i livet
  • Bellsam
    gutegirl skrev 2010-05-15 16:08:26 följande:
    Nej, det är riktigt riktigt illa att prata skit om andra i barnets närhet. Oroligt lågt. Min styvdotter kommer till oss varannan vecka full med skräp från sin mamma, men aldrig att vi säger något tillbaka i samma stil, så gör man bara inte.
    Ni är där med bättre människor än hennes biomamma i mina ögon och i det avseendet.
  • gutegirl
    Bellsam skrev 2010-05-15 16:11:15 följande:
    Ni är där med bättre människor än hennes biomamma i mina ögon och i det avseendet.
    Det handlar inte om vi försöker vara bättre, det är bara det att tösen älskar ju sin mamma trots alla tokigheter och är i sin fulla rätt att göra det, precis som hon har rätt älska sin pappa. Inget blir bättre för henne om vi sitter här och svarar med samma mynt, det blir ju bara ännu jobbigare för henne.

En gång i tonåren satt min pappa och var bitter över skiljsmässan från min mamma. Flera år efter att de gått i sär träffade mamma en ny man, pappa blev ju inte glad över det precis och satt en kväll och talade om för mig vilken kärring hon var osv osv. Det gjorde ont att höra pappa säga så om mamma och det är inget jag tänker utsätta någon enda unge för.
  • kalin
    susannemalmö skrev 2010-05-15 16:06:30 följande:
    Visst kan alla göra misstag, men sen tar man konsekvenserna av dem. Och nä, att träffa sina barn fyra gånger om året är inte att ta ansvar. Din sambo är precis så pinsam som Ts skriver, och du är inte mycket bättre. Varför tycker du inte om dig själv mer än att du är tillsammans med ett pucko som "blir lurad" två gånger på samma sätt av samma person? Anser du själv att du inte är värd eller kan hitta nån bättre? Fan, jag hatar katter, inte är jag så korkad att jag träffar en kille med två stycken hemma.
    Allra pinsamast ar nog du sitter och dommer ut folk utan att ens ha halften av all fakta.
Svar på tråden ni är så jäääävla pinsamma!!!