Min styvdotters mamma är verkligen inte att leka med, hon är sjuk i huvudet på riktigt och att se hur det påverkar styvdottern ( och indirekt även mina barn, ja faktiskt hela vår familj) är fasen inte kul nånstans.
Dottern dras in i mammans sjuka föreställningar och har det mycket, mycket kämpigt med att få alla bitar att falla på plats då mamman hela tiden drar ner henne i sitt kaos.
puss skrev 2010-05-14 18:56:47 följande:
fy fan va pinsamma ni är, alla patetiska styvmammor!! hela KR är fullt av biomammor som: är bittra, är psykfall, vill hämnas, lever på soc, lever för att jävlas, är manipulativa, luras och ljuger, försöker bara komma åt pengarna, bryr sig inte om barnen, fifflar, lever för hämnd, snackar skit och lögner, sprider rykten, är lösaktiga, beter sig illa på fb, och så vidare i ALL JÄVLA OÄNDLIGHET. tydligen har din kille smak för såna brudar.
Jag tror att det är lite som med Änglarum, det framstår som jättevanligt med PSD eftersom det samlas föräldrar här i forumet som varit med om samma sak och behöver få prata med andra i samma sits. Vi styvföräldrar som brottas med problem med styvbarnen (egentligen då inte barnet i sig, utan deras bioförälder) gör på samma sätt; samlas och ältar av oss.
I de allra flesta fall lyckas trots allt de vuxna komma överens och de allra flesta föräldrar, styv eller bioföräldrar, vill sina barn väl och gott.