• puss

ni är så jäääävla pinsamma!!!

fy fan va pinsamma ni är, alla patetiska styvmammor!!
    hela KR är fullt av biomammor som: är bittra, är psykfall, vill hämnas, lever på soc, lever för att jävlas, är manipulativa, luras och ljuger, försöker bara komma åt pengarna, bryr sig inte om barnen, fifflar, lever för hämnd, snackar skit och lögner, sprider rykten, är lösaktiga, beter sig illa på fb, och så vidare i ALL JÄVLA OÄNDLIGHET.

tydligen har din kille smak för såna brudar.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Svar på tråden ni är så jäääävla pinsamma!!!
  • susannemalmö
    kalin skrev 2010-05-15 16:15:39 följande:
    Allra pinsamast ar nog du sitter och dommer ut folk utan att ens ha halften av all fakta.
    Nä, jag känner mig inte så pinsam. Din sambo lyckades enligt dig gå på samma trick två gånger-clever.
    Dessutom träffar han bara sina ungar fyra gånger om året.
    Grattis till kapet, syster:)
  • Bellsam
    gutegirl skrev 2010-05-15 16:15:37 följande:
    Det handlar inte om vi försöker vara bättre, det är bara det att tösen älskar ju sin mamma trots alla tokigheter och är i sin fulla rätt att göra det, precis som hon har rätt älska sin pappa. Inget blir bättre för henne om vi sitter här och svarar med samma mynt, det blir ju bara ännu jobbigare för henne. En gång i tonåren satt min pappa och var bitter över skiljsmässan från min mamma. Flera år efter att de gått i sär träffade mamma en ny man, pappa blev ju inte glad över det precis och satt en kväll och talade om för mig vilken kärring hon var osv osv. Det gjorde ont att höra pappa säga så om mamma och det är inget jag tänker utsätta någon enda unge för.
    Självklart så försöker ni inte vara bättre, kanske förmulerade mig lite konstigt. Det jag menade är att i det avseendet att ni inte sitter och snackar skit tillbaka så beter ni er som mycket bättre människor än vad biomamman gör.
  • gutegirl
    Bellsam skrev 2010-05-15 16:19:51 följande:
    Självklart så försöker ni inte vara bättre, kanske förmulerade mig lite konstigt. Det jag menade är att i det avseendet att ni inte sitter och snackar skit tillbaka så beter ni er som mycket bättre människor än vad biomamman gör.
    Ah, ok

Man måste ju göra så gott man kan!

Sedan så är det ju så att när man slår ihop två familjer så tar det tid innan allt funkar, det kan ta upp till 10 år innan alla hittat sin plats i en styvfamilj har jag fått berättat för mig en gång.
    Så har jag haft mina vanor men mina barn, mannen sina vanor med sin barn, så kommer det gemensamma och så ska man få det att gå ihop. Det blir en sjuhelvetes massa relationer i en sådan konstellation att ta hänsyn till och det är banne mig inte lätt. Och det blir inte lättare om det då finns ett ex med i bilden som inte drar sig för fula knep och använder barnet som slagträ i en konflikt.

Jag tycker inte att man är skyldig att älska sina styvbarn som sina egna, de är inte heller skyldiga att älska sina styvföräldrar. Det räcker gott med vanligt hyfs och att visa varandra respekt och accepteras som delar av en ny familj.

Kommer det sedan älskakänslor så är ju det bara en bonus .
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Esther M
    puss skrev 2010-05-14 18:56:47 följande:
    fy fan va pinsamma ni är, alla patetiska styvmammor!! hela KR är fullt av biomammor som: är bittra, är psykfall, vill hämnas, lever på soc, lever för att jävlas, är manipulativa, luras och ljuger, försöker bara komma åt pengarna, bryr sig inte om barnen, fifflar, lever för hämnd, snackar skit och lögner, sprider rykten, är lösaktiga, beter sig illa på fb, och så vidare i ALL JÄVLA OÄNDLIGHET.tydligen har din kille smak för såna brudar.
    wow. säkert att det inte är du som är lite bitter?
  • Tottelina
    kalin skrev 2010-05-15 12:30:28 följande:
    Enligt dig ar det alltsa helt i sin ordning att kvinnor lurar man till att bli pappa?
    Nej enligt mig är det upp till varje individ att skydda sig. Normalt sett i ett förhållande litar man på varandra men i din mans fall finns det två faktorer som gör att jag tycker han får skylla sig själv - han gick på det två gånger med samma kvinna (lär man sig inte?) och han verkar enligt dig avsky barn så till den grad att han inte tar ansvar för de han är med och tillverkar därför borde det legat i hans intresse att skydda sig med denna kvinna för som alla vet är inga p medel hundraprocentiga. Hon kanske faktiskt hade skydd?
  • kalin
    Tottelina skrev 2010-05-15 19:21:16 följande:
    Nej enligt mig är det upp till varje individ att skydda sig. Normalt sett i ett förhållande litar man på varandra men i din mans fall finns det två faktorer som gör att jag tycker han får skylla sig själv - han gick på det två gånger med samma kvinna (lär man sig inte?) och han verkar enligt dig avsky barn så till den grad att han inte tar ansvar för de han är med och tillverkar därför borde det legat i hans intresse att skydda sig med denna kvinna för som alla vet är inga p medel hundraprocentiga. Hon kanske faktiskt hade skydd?
    Haller inte rikigt med men har ingen lust att diskutera detta mer. Ungarna ar redan satta till varlden och hur dom blivit till spelar mindre roll.
  • Tottelina
    kalin skrev 2010-05-15 19:52:18 följande:
    Haller inte rikigt med men har ingen lust att diskutera detta mer. Ungarna ar redan satta till varlden och hur dom blivit till spelar mindre roll.
    Nej jag förstår faktiskt inte varför det här ska diskuteras heller men du uttalade dig och berättade så det är klart man undrar och säger vad man tycker om saken.
  • Lanloun

Har bara läst ts.... tycker det är så klockrent! haha
    Jag har läst föööör många trådar här på fl för att motstå att hålla med.

Men vad är KR?

• Stinii
    Lanloun skrev 2010-05-15 20:40:47 följande:
    Har bara läst ts.... tycker det är så klockrent! haha Jag har läst föööör många trådar här på fl för att motstå att hålla med. Men vad är KR?
    Känsliga rummet.
  • Signy
    puss skrev 2010-05-14 18:56:47 följande:
     tydligen har din kille smak för såna brudar.
     hehehe
Svar på tråden ni är så jäääävla pinsamma!!!