• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MelikaH
    Pancakes skrev 2010-12-14 13:58:38 följande:
    Ja, absolut. De har växt och ändrat utseende lite grann.
    Mina bröstgårdar är väldigt svullna, bröstvårtorna mörkare än vanligt men jag har bara ont i den vänstra Obestämd

Kvinnokroppen är verkligen komplicerad.
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-12-14 14:54:16 följande:
    Jamen visst, värsta hiten!
    Har ansökningstiden för melodifestivalen 2011 gått ut ännu?
    Jag vet inte men jag lär nog bli diskad eftersom den "kommit ut" här på familjeliv.. ;)  Jag hoppas vi slipper sjunga den nått mer dock!!!

Melika, det låter ju lovande det där!
  • miraclee

Ang brösten :)

Mina har inte växt nånting, ser ut som vanligt trorjag, inte märkt nån skillnad iallafall :) Är i v 22.

Håller tummarna för er tjejer! Är dock lite off nu, åkt på nån jäkla lunginflammation/ÖLI eller någe igen, blä. Sjuk hela tiden, bra immunförsvar. eller nä! ;)

• sugarrush

FAN vad trött jag är! Jag döööör!

• Muffe80
    sugarrush skrev 2010-12-14 18:54:18 följande:
    FAN vad trött jag är! Jag döööör!
    Bra, kan vara ett tecken
  • pixerpie

Halloj... Får fira jul utan bebbe i magen i år med... Blä för mens... Rynkar på näsan

Men hurra för bra läkare- har fått pergo ( som ska vara omöjligt att få tag på...) och i januari " kortsluter vi systemet" få se om vi får till en graviditet... Jobbar ju med två problem här 1 att bli gravid och 2 att få behålla det... Skönt att få hjälp i alla fall!!!

Spännande med alla symptom! Håller tummarna!!
    Nu åter till julfix och trix, klappar ska fixar, julkort skrivas, knäck kokas, gran huggas, grisen slaktas.... Skrattande

• MCT79
    pixerpie skrev 2010-12-14 20:42:22 följande:
    Halloj... Får fira jul utan bebbe i magen i år med... Blä för mens... Rynkar på näsan

Men hurra för bra läkare- har fått pergo ( som ska vara omöjligt att få tag på...) och i januari " kortsluter vi systemet" få se om vi får till en graviditet... Jobbar ju med två problem här 1 att bli gravid och 2 att få behålla det... Skönt att få hjälp i alla fall!!!

Spännande med alla symptom! Håller tummarna!!
    Nu åter till julfix och trix, klappar ska fixar, julkort skrivas, knäck kokas, gran huggas, grisen slaktas.... Skrattande
    Vad trist Pixan... men skönt att hjälp väntar... Den här tiden på året finns det ju en hel del som distraherar en,,,tiden går lite fortare.. Å andra sidan är det en massa tillställningar och fester och man träffar en massa folk..
  • pixerpie
    MCT79 skrev 2010-12-14 20:50:37 följande:
    Vad trist Pixan... men skönt att hjälp väntar... Den här tiden på året finns det ju en hel del som distraherar en,,,tiden går lite fortare.. Å andra sidan är det en massa tillställningar och fester och man träffar en massa folk..
    Jo visst är det så! Sitter och fantiserar om att JAG faktiskt kan få skicka julkort med två barn nästa år! 

Ja, just ju... Alla de tillställningarna där folk berättar att de är gravida eller vill visa upp små nyfödda... Nä, skitkul är det inte... Men jag blir bättre och bättre på att hantera det! Då du? Hur mår du?
  • MCT79
    pixerpie skrev 2010-12-14 20:57:25 följande:
    Jo visst är det så! Sitter och fantiserar om att JAG faktiskt kan få skicka julkort med två barn nästa år! 

Ja, just ju... Alla de tillställningarna där folk berättar att de är gravida eller vill visa upp små nyfödda... Nä, skitkul är det inte... Men jag blir bättre och bättre på att hantera det! Då du? Hur mår du?
    Jorå det knallar... inväntar äl nu... men vi börjar bli sjuka här... ont i halsen och galet trötta.... inte nuuuuuuu...
  • FruW

Hej tjejer!

Pixan - beklagar mensskrället!! Men du är sååå välkommen till BIM i januari!! kram till dig vännen!

Oj vad ni skriver i dag, jättekul! Måste hålla med om att shit vilka "vänner"! Även om det är trist att mista vänner så kan man nog lika gärna vara utan sådana som beter sig på det sättet!!

Det värsta jag har varit med om, förutom frågor kring "vet ni inte hur man gör" när man diskuterar att SKAFFA barn så var det det här: När jag precis fått mitt första mf konstaterat (dagen efter) hade jag en kompis här på  besök, som då berättar att hon väntar barn, v 5.. Samma som mig. Hela hennes graviditet har påminnt mig om min förlust, t ex min mage hade också varit så stor nu.. Bebisen kom i våras, och det dröjde några månader innan jag var redo att träffa honom, det var för jobbigt innan. Nu i höstas var jag där o fikade med henne o lillkillen, och hon frågar om det inte är dags för oss att SKAFFA barn snart. Jag har inte velat berätta för henne om våra 3 mf tidigare, för när hon var gravid ville jag inte oroa henne, o sedan inte förta hennes glädje med min egen sorg... Men nu kände jag att det får bli som det blir, nu berättar jag.. Så det gjorde jag.. O hon svarade: -Jag vet hur det känns, jag blev gravid tidigare med en kille jag dejtade, jag hade bokat tid för abort för jag ville inte ha barnet, men hann aldrig genomföra den då jag fick mf. Så jag vet hur det känns...

Jag kände bara, ja... eller NEEEJ! Du vet inte hur det känns!! Men sa såklart inget.. Kanske menade hon att hon vet rent fysiskt hur det känns att få ett mf, men jag kan inte se att det är samma sak att förlora ett älskat och efterlängtat barn i mf, som att få mf när man ändå bestämt sig för att göra abort något senare.. Kan hända att jag trampar på några ömma tår nu, ber om ursäkt isåfall, men för mig kändes det inte som samma sak..

Nej tjejer, nu jäklar är det vår tur!! Jag vill ha mitt plus NU så jag kan få börja med behandlingen!!!!

Stor kram till alla tappra tjejer här i tråden!!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3