• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Mina 78

Usch vad tråkigt Katsura. Hoppas du hittar nya krafter och försöker igen :) Kram

• Katsy
    Mina 78 skrev 2010-08-03 11:44:39 följande:
    Usch vad tråkigt Katsura. Hoppas du hittar nya krafter och försöker igen :) Kram
    Tack, jodå vi tänker inte ge upp. Bara att ta nya tag efter nästa lingonvecka. Måste vänta såpass vilket känns lite segt.

Kram
  • MHEK

Jätte tråkigt att höra Katsura, tänker på dig och hoppas och tror att allt kommer att gå bra nästa gång.  

• cotton

Katsura, jag beklagar något så oerhört! Finns inga ord som tröstar, men jag sänder dig en kram och många förhoppningar att ni får hålla er bebis i famnen snart.

Själv kom vi tillbaka från Nice igår kväll. Har varit nerei Åsa utanför Kungsbacka nu och solat och ska dega här i några dagar. Myyys.

Lycklig, ha en underbar resa till Rom! Den eviga staden, å vad jag älskar den! Var där med Carl i slutet på mars och längtar redan tillbaka!

Ha en härlig kväll övriga tjejer!

• Jätten gluff gluff
    Kiaa skrev 2010-08-03 11:01:44 följande:
    Lycklig 2010: Vart köpte du gravidkudden nånstans. Skulle verkligen behöva nått liknande men vet inte vart man får tag i det.
    Köpte den på kopbarnvagn.se Den verkar vara toppen!

Har haft tjejmiddag här ikväll, jättetrevligt! Vi träffas alldeles för sällan allihop, men när vi väl gör det känns det som att det var igår.
  • Kiaa

Idag har varit en extremt smärtsam dag! Har ju haft problem med ryggen ett tag nu, men i morse när jag vaknade så hade jag ont på ett helt nytt ställe. På vänster sida lite högre upp än svanken. Det känns som det är en nerv i klämm eller nått liknande - har aldrig varit med om en sånn smärta tidigare. Jag kan inte stå upprätt och det gör ont när jag ligger ner. Enda som funkar är att sitta lätt framåtböjd. Jag håller på att bli galen av det här!
    Funderade på att ringa sjukgymnasten, men hon jag brukar gå till är på semester - har en tid hos henne om två veckor. Har försökt leta lite på nätet men inte hittat nått som verkar stämma, om det inte är detta man kallar falsk ischias? Nån som vet eller har känt nått liknande?

• cotton

Kiaa, ischiasnerven sitter på höger sida om jag inte missminner mig och även falsk ischias ska stråla ut på höger sida därför. Kanske är foglossning du har? Hör gärna med någon annan sjukgymnast dock, så ont ska du ju inte ha.

• Mina 78

Ischias sitter framförallt längre ner än det du beskriver. däremot kan den förekomma på såväl höger som vänster sida. Falsk ischias känns precis som äkta som en strålande känsla ut i benet. Så du kan nog utesluta det. Kanske har du sträkt något i sömnen. Jag skulle ringa en sjukgymnast om det inte känns bättre i morgon, eller ringa MVC de har ju ofta sjukgymnaster knutna till sig

Jag har haft olika besvär med min rygg hela livet, bland annat diskbuktning och ischias, men det låter inte som det du har. vad är det för bekymmer du haft innan? Ibland orsakar ju gamla smärtor nya på helt andra ställen

Hoppas det blir bättre 

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?