• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Englastar

Tråkigt att din BM inte verkar bra....kan ni inte byta på något sätt? Det är ju ändå någon som ska vara ett stöd för en och någon man ska känna sig bekväm att ringa till om det är något man undrar. internet i all ära men ibland är ju faktiskt hand-on erfarenhet bättre...

• cotton

737dagar, trivs du inte med din BM ska du absolut byta! Det är jätteviktigt att trivas bra ihop då man kommer att träffa henne ganska ofta och hon kommer att bli en viktig del i ens gravida vardag.

Lillebäcks mamma, det låter som kloka tips det där faktiskt! Saft är något jag börjat dricka lite mer av och jag måste säga att det är en underskattad dryck.

2Bmamma, usch, oavsett vad det är, är ju inget av alternativen särskilt trevligt. Jag får skitont rent ut sagt när jag ligger på hårt underlag (som när jag solade i förra veckan), och att stå på ett ben (gör man ju inte ofta iofs...   ) men jag kan inte ens stödja mig på högerbenet just nu. Men jag klagar inte... är glad för varje symtom jag får just nu.

• cotton

Just det, har själv fått hemskt huvudvärk på sistone... trodde det hade med sjukdomen att göra, men det har hållit i sig.  Det kan alltså bero på järnbrist? Jag vill ju helst undvika järntabletter så långt det går (är redan tillräckligt hård i magen tack).

• Englastar

hmmmm.... efter allt prat om svullna tarmar, gaser och gud vet allt som gör magen större så får jag väl konstatera att jag har allt detta. Finns inte en chans att dölja något (10+4 idag) Kan inte ha mina vanliga byxor, magen är rund och fin eller vad jag nu ska säga. Fortsätter det så här kan jag ju se fram emot en enorm gravidmage senare... Obestämd

• 737 dagar

Jag har funderat på att byta men min sambo tycker att jag överdriver.

Svullenhet ja, det känner jag igen :) Har vart så sen v6 då jag fick börja med mammabyxor.. jag är väldigt rund annars också, men min mage spänner ut väldigt mycket nu.. Jag ser inte ut att ha gravidmage, ser mest fetare ut än vanligt. Det är inte så roligt.

• cotton

Jag sörjer nog min midja mest just nu. Den är liksom borta! Men annars är magen inte så stor än. Den är inte lika platt som vanligt, men det kan ju bero på allt extra jag äter alltså... känns som jag är hungig heeela tiden. Det är ett enormt sug i magen liksom, jag måste ha mat _NU_ typ.

• Kajsa30

Hej alla,

Angående kisseriet på nätterna kan jag bara säga att det blir bättre (förhoppningsvis). Jag gck upp varenda natt flera gånger fram till v 18 kanske. Nu går jag sällan upp, väldigt skönt. Är i v 21. Graviditeten blir verkligen bara bättre och bättre. Nu har jag börjat känna lillen också, kittlas nästan =). Väldigt härligt!

Om två timmar går jag på semester . I Sthlm där jag befinner mig lyser solen starkt och inte ett moln på himlen. Underbart! Kommer inte kunna gå in här så ofta för vi åker till sommarstugan i eftermiddag och sen till Portgal men jag ska försöka kika in när jag hittar en dator. Ha det gott alla i sommarvärmen med era fina magar =).
    Ser fram emot den 17:e!

• Kiaa

Idag har jag varit hos min sjukgymnast. Fick ju problem med foglossningar runt svanskotan redan vecka nio och blev tillsagd att inte springa, gå snabbt eller längre sträckor och för övrigt undvika monotona rörelser så mycket som möjligt. Det har jag nu gjort sedan dess (är i vecka 16), och smärtan har i stort sett försvunnit (men kommer tillbaka igen så fort jag rör mig mycket). Har också svårt att sitta stilla längre stunder eftersom svanskotan då "domnar bort". I allafall, so far so good. Men nu har jag istället fått skitont på ett bestämt ställe i ryggen när jag sitter ner för länge åt gången. Smärtan är olidlig och strålar hela vägen fram vid revbenet. Trodde först inte detta var gravidrelaterat, men idag fick jag bekräftat att det var det. Blä! Funkar väl bra nu så länge jag har semester och inte behöver sitta så länge åt gången, men kan tänka mig det blir problematiskt när jag börjar jobba igen. Ska tillbaka till sjukgymnasten nästa vecka igen för att testa en tensapparat och låna med mig hem.

Men förutom rygg/svanskota så mår jag fantastiskt bra! Kissar givetvis även jag minst en gång per natt, men så länge jag inte har några värre problem än det är jag glad

Ösregn ute! Jag som hade tänkt åka till stugan ikväll... Är det förresten nån annan som har semester/är ledig nästa vecka och har lust att hitta på nått på dagtid? Jag klättrar på väggarna när min man jobbar hela dagarna och jag har semester!

• Soffi83
    Kajsa30 skrev 2010-07-08 14:09:05 följande:
    Hej alla,

Angående kisseriet på nätterna kan jag bara säga att det blir bättre (förhoppningsvis). Jag gck upp varenda natt flera gånger fram till v 18 kanske. Nu går jag sällan upp, väldigt skönt. Är i v 21. Graviditeten blir verkligen bara bättre och bättre. Nu har jag börjat känna lillen också, kittlas nästan =). Väldigt härligt!

Om två timmar går jag på semester . I Sthlm där jag befinner mig lyser solen starkt och inte ett moln på himlen. Underbart! Kommer inte kunna gå in här så ofta för vi åker till sommarstugan i eftermiddag och sen till Portgal men jag ska försöka kika in när jag hittar en dator. Ha det gott alla i sommarvärmen med era fina magar =).
    Ser fram emot den 17:e!
    Jag håller fortfarande på och springer upp på nätterna och är i v 27 nu. Är åtminstone inte 5 ggr längre men 1-2 minst.

Hoppas du får en underbar semester Glad
  • cotton

Kajsa30, grattis till de första rörelserna och till er semester!!! Här i Göteborg regnar det, men man har lovat sol till helgen ändå! Vad gäller kisseriet, lär det ju bli värre senare när bebben blir lite större och börjar att trycka mer på blåsan samt sikta in välriktade sparkar mot den...

Kiaa, låter jobbigt med foglossning så tidigt. Hur yttrade den sig? Hade du ont i hela bäckenet eller delar av det?

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?