• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Soffi83
    Bjornis skrev 2010-07-07 17:02:06 följande:

Massa fina bilder! Och kul med 4 rul på tre dar här i tråden!

Bra tips med BMG! De hade jag glömt!! Ska maila mammsen på en gång!

Imorn åker vi sista bussresan i Vietnam till Saigon där vi ska spendera 4 dar, ska shoppa (kanske de första bebiskläderna??), gå på bio (bio i asien är lovely) och åka till IKEAs kontor. Finns inget IKEA varuhus här men mailat en snubbe på kontoret så på fredag kommer deras "officecar" att hämta oss vid vårt hotell! Najs! Ja, jag jobbar alltså på IKEA som jag kanske sagt.
    Men sen ska det bli skönt att sätta sig på flyget på måndag kväll och få lande på svensk mark tidigt på tisdag. På onsdag börjar jobbet igen!

Rabatter på IKEA mottages tacksamt Flört
  • MHEK

Så många fina små liv man fick se här idag, blir alldeles tårögd. Just nu vill jag bara springa ikapp er alla. Ska  inte på mitt första UL förrän 10:e augusti vilket är fyra dagar innan vårt bröllop så jag hoppas verkligen att allt är bra. Först ville de ge mig en tid två dagar innan men jag tänkte att då hinner jag knappast återhämta mig innan bröllopet, det måste ju väcka oerhört starka känslor när man ser det lilla livet för första gången Glad

• MHEK
    Kiaa: Vilken otroligt fin bild! Längtar så till vårt bröllop Glad Hade ni anlitat fotograf? Vi är i valet och kvalet....funderar på att låta vänner och släkt ta foton för att spara in lite på budgeten. Men vet inte om man kanske ångrar sig efteråt.
  • Jätten gluff gluff

För oss blir det Varberg. Bor ju i Halland, så det är liksom givet.

Vagn ja... vi har tittat & tittat igen & undersökt fakta. & kommit fram till att det nog blir en BRIO Happy eller en Emmaljunga City Cross. Bägge ganska traditionella, fyrhjuliga vagnar. Jag gillar BRIO:n bäst. Har inte bestämt om vi ska köpa ny eller begagnad.

Bebiskläder ja.... höll i några idag igen. Men hängde tillbaka. Kunde inte?

• Kiaa
    MHEK skrev 2010-07-07 17:59:51 följande:
    Kiaa: Vilken otroligt fin bild! Längtar så till vårt bröllop Glad Hade ni anlitat fotograf? Vi är i valet och kvalet....funderar på att låta vänner och släkt ta foton för att spara in lite på budgeten. Men vet inte om man kanske ångrar sig efteråt.
    MIn sambo jobbar med grafisk design och sånt, och en av hans tidigare klasskompisar jobbar med reklam och foto. Så han var så snäll att han ställde upp gratis, vägrade ta emot nått annat än reseersättning fast vi insisterade. Vi är SÅ nöjda, och jag hade verkligen inte velat vara utan dom här bilderna!!!
  • MHEK

En liten fråga; De flesta gravida (särskilt i början) verkar sova så mycket och pratar om att de behöver mer sömn. För mig har det varit motsatt. Jag har inte haft så svårt för att somna men kan vakna mitt inatten och inte kunna somna om. Vakndade 03 inatt och låg och stirra i taket tills det var dags att gå upp. Är det någon annan som haft samma problem sen ni blev gravida? Kan tänka mig att det blir svårt att sova när man har gått längre i graviditeten, pga magen och så. Men i början trodde jag att man fick nåt trötthetshormon som gjorde att man sov jätte mycket.  

• cotton

Hej alla och välkomna alla nya!
    Har varit hemma, tokförkyld och febrig och dålig och inte ens orkat sitta vid datorn. Men imorgon ska jag till jobbet och tänkte kika igenom vår tråd.

MHEK, grattis till det stundande bröllopet! Jag ska också gifta mig ( den 4 september ) och har klänningsångest. Jag kommer att vara i vecka 18 då (typ) och vet inte hur jag ska göra med min klänning... kommer jag att ha liten mage då eller bara vara utan midja, eller kommer inget att synas... ja, ångest.. men mysig ångest,

Annars mår jag fortsatt bra i min graviditet. Gick in i vecka 10 idag och det känns skönt, tvåsiffrigt... Har ömma bröst och en jiivla jobbig "falsk ischias" som typ gravida tydligen kan få. Annars är allt helt okej. Vågar knappt andas möjligheten att jag kan ha sluppit undan illamåendet... men jag pratade med amma och hon mådde heller inte illa med vare sig mig eller min syster. Det kanske går i arv... hopps hoppas. 

God natt tjejer!

• cotton

Å vilka vackra bilder ni lagt upp tjejer! Från bröllop (underbart lycklig brud och förälskad brudgum ser jag! ) och från era VUl/UL! Lillebäcks mamma, bebisen ser så cool ut och jag håller med Kajsa30, h*n ser GLAD ut! Myyyys!

Stor kram!

• Lillebäcks mamma
    MHEK: Ja, jag minns några sådana nätter med faktiskt där i början. Jag var vääldigt trött mellan vecka 5-8 sen avtog det lite, ungefär samtidigt som jag var tvungen att börja gå upp och kissa om nätterna Tungan ute Nu lyckas jag sova ungefär 6 timmar innan jag vaknar av att det spränger i blåsan. Har inte sovit som jag sov innan jag blev gravid en endaste natt hittills, så man känner sig ju lite seg i huvudet. Men kanske bara en förvarning på vad som komma skall...

Cotton: Där var du ju! Jag har frågat lite efter dig i tråden, trodde kanske att du tyckt det var lite tjatigt här förra veckan. Skönt att höra att du är på bättringsvägen  {#emotions_dlg.flower}  Och vecka 10, härligt! Jag tycker det har gått lite fortare än man trodde, fast samtidigt inte. Känns som att de första 20 veckorna är lite sega, sen de sista 20 så händer det ju en massa med tätare mvc besök, sparkar, föräldragrupp osv.

• 2B Mom

Gomorgon på er alla! Kul att se många aktiva i den här trådenGlad. Tog lite tid att hinna ifatt och läsa alla inlägg (Lite trög start på jobbet så varför inte kolla lägget här )

cotton nämnde något intressant om "falsk ischias". Jag har haft till och från vecka 8  där min vänstra höft låser sig med och det blir värre med tiden. Hörde att detta kan vara "foglossning". Är det någon mer här som har något liknande än bara jag och cotton?
    MKEN, jag var pigg från början med, men sen slog det till kring vecka 7 att må illa,  jätte trött och sömnbesvär. Jag var på väg hem från Pisa och i flygplanet visste jag inte om jag skulle svimma eller kräkas, började kallsvettas. Hoppas att din graviditet kommer att vara lugnareSolig

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?