• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Lillebäcks mamma
    Ceropegia: Åh, var du ny här? Välkommen och grattis till ditt plus måste jag ju säga då! {#emotions_dlg.flower} Börjar bli svårt att hålla reda på alla, speciellt de som blev medlemmar tidigt men sedan inte skrivit på ett tag Skäms
    Kul att du hittat hit i alla fall!
  • ceropegia

Lillebäcks mamma: Ja, man kan säga att jag är ny här! :) Tittade in en gång innan och sa hej..men sen har jag inte hunnit sitta mkt vid datorn...men..nu tänkte jag ge mig på det igen! :) Fick en iphone av min snälla man häromdagen så då kan man ju kolla FL när som :)

Tänkte ha berättat tidigare..men så störtblödde jag 2 gånger runt v.8..och efter det var jag livrädd för missfall..så jag höll min hemlighet..men nu..i snart v.15 känns det mer säkert..så det är väl dags att berätta.. Särskilt för min mans stora barn som bor hos oss varannan vecka..de är 10 och 12 år gamla..fattar inte att de inte misstänkt nått! Blivit jättetjock! :P

Tänkte att det var lättare att lära känna folk och ha lite koll på vem som är vem om man kommer på fika :) Plus att det alltid är kul att lära känna nytt folk! Kommer vara arbetslös from Augusti då företaget jag jobbat för gått i konkurs..så jag har massa tid för fika :)

Läntar efter Liten i magen! :)
  • ceropegia

Lillebäcks mamma: Vilket datum har du planerat BF?? Såg att du också skall ha i början av Januari! :)

Läntar efter Liten i magen! :)
  • Lillebäcks mamma
    Ceropegia: Åh usch va hemskt! Men såå härligt att höra att det gått bra ändå Glad
    Vilken snäll man du har! Jag har också en Iphone och de är ju superbra (även om man lätt blir vääl nördig Tungan ute)

Jag är hemmafru i Kallebäck så det finns allt tid för många fikor framöver Solig
  • Lillebäcks mamma
    Ceropegia: Har fått BF satt till 29:e december (enligt senaste UL). Får väl se vad de säger på RUL 29:e juli. Men det blir nog en liten januaribebis här Glad
    Går in i vecka 16 i morgon.
  • Annizzzen
    Lillebäcks mamma: Nej jag har inte känt nåt ännu, men jag måste erkänna att jag börjar bli lite otålig. Man vill ju liksom känna att bebisen rör på sig. Förmodligen en galet häftig känsla när den väl kommer.
    Men vad jag har läst så verkar det vara väldigt olika när man kan känna och vanligast runt v 20... och det är ett tag kvar... Men jag längtar massor dit (fast det innebär också att min semester är slut då jag kommer att vara i v 20 när jag börjar jobba igen så man vill inte längta för mkt )

Ceropegia: Välkommen hit Vi verkar vara ungefär lika långt gångna, jag går in i v 15 imorgon  
  • Soffi83
    Ceropegia: Välkommen. Skönt att höra att allt gått bra med liten trots blödningar.
    Kul att även du vill hänga på och fika Glad
  • Jätten gluff gluff

Välkommen ceripegia! Vad betyder nicket? *nyfiken*

Då ska vi i stort sett ha samtidigt Lillebäcks mamma! Jag är beräknad till 30 december enligt senaste UL, men innan dess är det 25:e december, så det är väl bara & se! Jag hoppas på en liten januariknodd!

• MHEK

Åh vad mysigt det är att komma hem på kvällen och läsa igenom allt som hänt på denna tråd Glad Idag har min mage känts som en ballong. Läste något om svullna tarmar i tråden, är väl förmodligen det. Jag har inte gått upp i vikt än men magen har definitivt blivit större. Räknade ut att jag är i vecka 6. Hade uppehåll med min mens i ett par månader innan jag blev gravid (förmodligen pga av stress)  så det har varit lite svårt att räkna ut vilken vecka jag är i men jag är ganska säker på när jag hade ägglossning sist.

Soffi83: Vad roligt att din sambo startat en tråd för pappor. Föreslog det för min sambo men han tyckte inte att det var något för honom. Jag har själv aldrig varit aktiv i något fourm eller så tidigare. Men det känns så speciellt nu och jag vill verkligen dela upplevelser och tankar med personer som går igenom samma sak som jag. Har haft en del vänner som fick barn för 1-2 år sen och några som inte ens är i när heten av barntankar, så jag känner mig lite mittemellan alla. Vore förresten sååå roligt att träffas på fika Glad

Lycklig2010: Jag tror absolut att overklighetskänslorna ökar av att det gick så fort att bli gravid. Jag känner några som försökt och längtat så länge innan de blev gravida. På något sätt saknar jag lite den känslan, att få längta och hoppas några månader men jag är samtidigt så tacksam för att det gick fort och att vi faktiskt kan bli gravia tillsammans (även om det fortfarande såklart är väldigt tidigt).

• Soffi83
    MHEK: Nej förstår din sambo. Min var inte så inne på det från början heller men sen när det började pratas om fikor och annat så blev han också sugen. Sen är som du säger alltid bra att ha någon att prata med som är i samma situation. Känns annars lätt som att man håller på att prata öronen av folk :)

Någon som har ett förslag på tid och plats för fika? Någon som kan nästa vecka? 
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?