• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • shopgirl80

Jösses vilken dag! Jag måste bara få spy ut lite galla här.

Jag och en kompis åkte ner till Varberg för att hälsa på en annan kompis i hennes stuga. Jättemysigt även om det var ganksa mkt barnprat och prat om hur det är att vara gravid (båda har barn som är 8 resp 6 mån) det var dock bara att stänga av öronen å inte lyssna allt för mkt.

På det stora hela var det en ganska mysig dag ända till klockan var 16. Då ringer min sambo, som är ute på jobb, och berättar mindra trevliga nyheter. För ett par veckor sedan beställde vi trädfällning av en stor bok som vi har på tomten. Den växer farligt nära vårt och grannens hus. De skulle ha kommit i förra veckan och jag var hemma varje dag å väntade på att de skulle dyka upp, men icke. Idag är enda dagen på länge som jag har haft planer inbokade som många veckor tillbaka. Då ringer de på morgonen å säger att de kommer. Min sambo berättar att vi inte är hemma men att det är ok ändå.

När min sambo ringer berättar han att det från trädfirman ringt å sagt att någa av deras beräkningar gått snett och trädet föll åt fel håll, mot grannens hus. Där det blev en del yttre skador bla luftvärmepump och tv-antenn. Han ber mig dessutom gå in till grannen när jag kommer hem...

Jag går raka vägen dit när jag kommer tillbaka med puls i typ 180, för vad väntar?? E de skitförbannade på oss eller vad, de har bott här i fem veckor. Som tur var hade min sambo pratat med henne på telefon så vi hade ett mkt bra samtal å de var absolut inte sura på oss. Vi hade ju gjort det som vi trodde var säkrast, anlitat en certifierad firma.

Fast så berättade hon hur det hela hade gått till, helt skandalöst. Som jag skrev innan är/var trädet 1m i diameter, mellan 10-15 meter högt. Ganska stort mao. Då tycker ju jag att man borde införmera grannar om att ett stort träd ska fällas och att barn ska hållas under uppsikt osv. Men inte, de hade fäst en lina i skogen bakom trädet "åt fel håll", den andra linan hade en tjej som stod å rökte hela tiden hållt i. Jag undrar lite vad hon skulle kunnat gjort... Sen hade en kille sågat ut lite kilar å sen sågat rakt av. Trädet trillade med dunder å brak rätt mot deras hus. Hela grannskapet hade kommit å tittat.

Det känns iaf bra att i detta läget ha förstående grannar. Tänk om de hade varit tvärt om HUA.

Nu sak jag gå å lägga mig å begrunda dagen...
    God natt

Majsan: Mysigt med hjärtslag. Önska att kommande två veckor går fort så jag får gå på UL å se att det finns nåt mer än chips i min mage Glad

• Maria A 78
    K79 skrev 2010-07-05 21:49:10 följande:

Powerpill: Var skönt att höra, hann att läsa ditt inlägg snabbt innan jag skulle dit =) Och det gick bra för mig också, känns bra!

Maria A 78: Låter som en härlig helg! Frisbeegolf, kul! Måste jag prova! Tar man med egen frisbee och kör på eller finns det nåt litet ställe där man "köper" något i som typ när man spelar minigolf?

Välkomna hit alla nya! Som ni sagt tidigare så är det svårt att hålla koll på alla nu :)

Hoppas  alla haft en härlig helg, har ju varit så himla skönt väder! Hoppas verkligen det håller i sig ett bra tag till!! =)
    Tror inte det finns nåt ställe att hyra frisbee på så det är bara att ta med en egen, resten är gratis :)

Emma, jäklar vilken dag! Skönt att du har förstående grannar!

Nu ska grillen igång här, hoppas ni har en trevlig kväll allesammans!
  • K79
    Maria A 78: Ah, okej, perfekt! Tack!

Shopgirl80: Ja, tur med förstående grannar. Och TUR att det inte gick värre! Hade ju vart lite värre om det rasat in i huset , en unge kommit emellan eller nåt :-O
    Trist att det skall vara så när man tror man anlitar en seriös firma. Men jag antar det är dem som står för alla kostnader som jag antar blev?
  • HannahTW

Jag måste bara fråga... är det en Boråsgrej att tuta på gravida? Tungan ute Jag har vid två tillfällen varit med om att bilar tutat åt mig när jag promenerat ner mot centrum. Jag tror det var åt mig iallafall eftersom det inte var någon annan bil eller person än den som tutade på nära avstånd. Vid det ena tillfället så vevade även föraren ner rutan och ropade något som jag inte kunde urskilja. Vet förstås inte om det var på grund av att jag är gravid, men jag tror inte det finns någon annan förklaring om jag inte ser väldigt lustig ut på något sätt. Haha, har aldrig varit med om det här i Landvetter eller Göteborg...

• shopgirl80
    HannahTW skrev 2010-07-10 10:45:18 följande:
    Jag måste bara fråga... är det en Boråsgrej att tuta på gravida? Tungan ute Jag har vid två tillfällen varit med om att bilar tutat åt mig när jag promenerat ner mot centrum. Jag tror det var åt mig iallafall eftersom det inte var någon annan bil eller person än den som tutade på nära avstånd. Vid det ena tillfället så vevade även föraren ner rutan och ropade något som jag inte kunde urskilja. Vet förstås inte om det var på grund av att jag är gravid, men jag tror inte det finns någon annan förklaring om jag inte ser väldigt lustig ut på något sätt. Haha, har aldrig varit med om det här i Landvetter eller Göteborg...
    Haha, nej det har jag inte varit med om heller Glad

Hur står ni ut med värmen?? Jag får svimningsatacker med jämna mellanrum, blir yr, torr i mun och det svartnar för ögonen. Spelar ingen roll om jag ligger ute i solen eller står i kyldisken på CIty, det kommer ändå. Obehagligt...

Ha en toppen dag!
  • Maria A 78
    shopgirl80 skrev 2010-07-10 12:17:15 följande:

Hur står ni ut med värmen?? Jag får svimningsatacker med jämna mellanrum, blir yr, torr i mun och det svartnar för ögonen. Spelar ingen roll om jag ligger ute i solen eller står i kyldisken på CIty, det kommer ändå. Obehagligt...

Ha en toppen dag!
    Låter otäckt det där! Inga svimningsattacker här men jag ligger mest still i skuggan och flåsar... Gick typ 100 meter i solen innan och trodde att sambon skulle behöva bära mig sista metrarna Glad

Och ingen som tutar på mig heller. Är nog bara så att du är ovanligt snygg, HannahTW!
  • mmth

Hej.

Nu vet jag inte om ni minns mig men jag tänkte säga att jag inte kommer bli en boråsare iallafall.. Skrev här för att jag och min sambo bestämmde oss för att flytta till borås. Vi tittade på flera lägenheter men när det väl blev allvar så klarade jag inte av det. Är bara lite över två år sen jag lämnade allt och flyttade till Göteborg och har just insett att jag börjar känna mig som hemma här så jag är inte redo att ännu en gång lämna det som börjar kännas som hem. Min sambo är såklart arg på mig nu för det var trots allt han som ville flytta och jag gick med på det bara för att slippa hans ständiga gnäll om det men har nu tagit förnuftet till fånga och insett att man inte kan flytta bara för att slippa hans tjat. Jag måste tänka på vad jag själv vill och vilket som får mig att må bra, skulle jag flytta så skulle jag bara ångra det och bli arg på honom för vad han tvingat mig till. Hur som helst då, poängen med hela detta inlägg var väl att jag bara ville att ni skulle veta att jag inte kommer att bli boråsare.

• kicki8210
    shopgirl80 skrev 2010-07-10 12:17:15 följande:

Ha en toppen dag!
    fy jobbigt med svimningsatacker ... tycker värmen är jättejobbig jag me fixar bara korta stunder ute i solen sen måste jag ha skugga eller va inne inte så kul älskar sommaren i vanliga fall men i år hadde de räckt om de är uppehåll å max 20 grader haha sen har mina fötter börjat svullna med så mycke så att anklen försvinner ser ut som två stora klumpar som fötter haha
  • Joonna

Hej alla! Hur mår ni??

Någon som varit på ultraljud än?? Jag ska dit på Måndag, blir på södra torget. Är nervös, men också fundersam. Funderar på om jag ska fråga om dom kan se vad det är för kön, vissa säger ju och vissa gör ju inte det. Dom ska ju tydligen inte säga det längre, men en kompis kompis hade fått reda på det. Är så nyfiken, ah vet inte hur jag ska göra :) Är rädd att få en liten utskällning om jag frågar efter könet med ;) Någon annan som ska dit snart??? Hoppas alla mår KANON!!!!
    KRAM

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011