• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Bunny81

Jag vill jättegärna träffas och fika eller nåt, men jag kan tyvätt inte imorn... Men om ni skjuter på d så är jag på nästa gång! Ska försöka skriva lite mer här imorn... Har varlit lite slarvig ;)

• J K
    K79 skrev 2010-06-29 21:03:39 följande:
    Var även hos BM och tog lite prover, hade högt glukosvärde så skall dit på torsdag o göra ett sockervattentest. Är det vanligt att man har högt glukosvärde? Börjar ju bli orolig att man har diabetes :S
    Jag hade också högt glukosvärde och fick göra ett sådant test. Men mitt provresultat var jättebra och på många ställen i landet verkar de göra det på alla gravida som rutin (dock inte här), så du behöver nog inte oroa dig.

BF 13 sept. 2010, längtar! - www.janejohansson.se/
  • Elin o Simons mamma

Hej!

Då var man tillbaka igen efter en liten utflykt till Nossebro Marknad. Är så trött i mina ben och fötterna var jättesvullna nu när jag tog av mig sandalerna, det känns skönt att vi inte har bokat något de 2 veckor vi ska ha semster som kräver mycket gåing.....

Imorgon ska vi till barnmorskan och lyssna på hjärtljuden, längtar verkligen att få höra det lilla hjärtat picka på samtidigt som det är så mycket känslor omkring.
    Hur är det med era små busar, sover de på kvällarna/nätterna eller härjar de runt så som vår lille buse gör??

KRAM

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • tindratindra
    Elin o Simons mamma skrev 2010-06-30 17:15:02 följande:
    Hej!

Då var man tillbaka igen efter en liten utflykt till Nossebro Marknad. Är så trött i mina ben och fötterna var jättesvullna nu när jag tog av mig sandalerna, det känns skönt att vi inte har bokat något de 2 veckor vi ska ha semster som kräver mycket gåing.....

Imorgon ska vi till barnmorskan och lyssna på hjärtljuden, längtar verkligen att få höra det lilla hjärtat picka på samtidigt som det är så mycket känslor omkring.
    Hur är det med era små busar, sover de på kvällarna/nätterna eller härjar de runt så som vår lille buse gör??

KRAM
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
    Jag var hos BM idag och allt såg bra ut, skönt.. Först tyckte hon att min mage var jätte liten (jag hade en annan barnmorska än min då hon är på semester) men sedan när hon mätte magen så låg den exakt på mitten av kurvan :)

Min prinsessa sover nästan aldrig, hon sparkar och rullar runt jämt :)

www.metrobloggen.se/carolinerydell
  • cizza

Va mysigt!

Min är väldigt livlig på nätterna och man ser mer än vad man känner utanpå magen om man säger så

Hickar väldigt mycket och gillar kicka neråt så det blir lite obehagligt ibland Men allt är mysigt!

• kicki8210

hej får man va med här ?

jag bor i borås på normalm med min sambo jag är 28 år i år och vi väntar vårt första barn .. jag är gravid i vecka 20 (19 +1 ) bebisen är beräknad att komma 22 nov vilket vi ser fram i mot jättemycke nästan så vi vill ha vinter nu

har mått väldigt bra i min graviditet förutom endel blödningar i början som va rätt jobbiga för psyket vilket gjorde att man inte kunde glädjas riktigt i början utan va rätt orolig men har vart på tre vul på gynakuten i vecka 11 - 13 då vi fick se ett tickande hjärta varje gång å en aktiv bebis men inget svar på varför jag blödigt utan bara olika teorier varje gång nu har jag slupigt blödnigarna några veckor å även vart på rul å allt såg bra ut så nu blikar vi framåt

• cizza
    kicki8210 skrev 2010-06-30 20:32:11 följande:
    hej får man va med här ?

jag bor i borås på normalm med min sambo jag är 28 år i år och vi väntar vårt första barn .. jag är gravid i vecka 20 (19 +1 ) bebisen är beräknad att komma 22 nov vilket vi ser fram i mot jättemycke nästan så vi vill ha vinter nu

har mått väldigt bra i min graviditet förutom endel blödningar i början som va rätt jobbiga för psyket vilket gjorde att man inte kunde glädjas riktigt i början utan va rätt orolig men har vart på tre vul på gynakuten i vecka 11 - 13 då vi fick se ett tickande hjärta varje gång å en aktiv bebis men inget svar på varför jag blödigt utan bara olika teorier varje gång nu har jag slupigt blödnigarna några veckor å även vart på rul å allt såg bra ut så nu blikar vi framåt
    Hej och grattis   Vad roligt att ni/du kan glädjas åt det nu och förstår att det kan vara frustrerande med blödningarna. Har nämligen själv en kompis som är några veckor under dig som har/haft samma problem eller vad man ska säga.

Det är bara som du säger blicka framåt nu
    Grattis än en gång!
  • Maria A 78
    Kicki8210, välkommen! Vet hur jobbigt det är med blödningar, så det är skönt att de försvunnit för dig!

tindratindra, kul att det såg bra ut hos bm!

Kidden, lycka till imorgon!

Jag har dessvärre inte kommit så långt än så att jag känner av bebisen nåt. Men imorgon går jag in i vecka 16 så snart kanske, hoppas Glad Skulle behöva känna nåt för jag tycker inte det händer något just nu. Magen blir inget större och så mycket annat känner jag inte heller.

Kram på er alla!
  • shopgirl80

Välkomna hit ni nya!!

Synd att det inte blev nåt av fikan idag, men vi får se till att fixa en ny snart Glad

Jag håller med dig Majsan om att det behövs kännas nåt snart, det börjar bli frustrerande att "bara" vara tjock och inte så mkt annat. Jag går in i v 17 på fre, när började ni andra känna av att det är något där inne?

Har ni vart ute nåt på reorna? Läge att fynda lite nu tycker jag, tunikor å koftor står högt i kurs för min del. Fast det är ju svårt att låta bli att fingra på allt det där man inte kan ha Drömmer

Hoppas att torsdagen blir bra för alla!

• HannahTW

Hej allihopa! Jag är 19 år och nyinflyttad i Borås, eller rättare sagt så håller jag på att flytta - fick tillträde till lägenheten idag så har fullt upp med att flytta grejer och inhandla de sista möblerna. Det är en tvåa på Alideberg som jag flyttar till och fram till nu har jag bott med mina föräldrar och bröder i ett hus i Landvetter.

Jag är i vecka 31 av graviditeten nu och eftersom jag bara känner ett fåtal personer i Borås vore det kul att träffa nya människor, speciellt några som man har något gemensamt med (dvs graviditet och senare bebis). Glad

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011