• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • cizza
    HannahTW skrev 2010-06-30 23:31:15 följande:
    Hej allihopa! Jag är 19 år och nyinflyttad i Borås, eller rättare sagt så håller jag på att flytta - fick tillträde till lägenheten idag så har fullt upp med att flytta grejer och inhandla de sista möblerna. Det är en tvåa på Alideberg som jag flyttar till och fram till nu har jag bott med mina föräldrar och bröder i ett hus i Landvetter.

Jag är i vecka 31 av graviditeten nu och eftersom jag bara känner ett fåtal personer i Borås vore det kul att träffa nya människor, speciellt några som man har något gemensamt med (dvs graviditet och senare bebis). Glad
    Hej och grattis till magen och lägenheten
    Är det du och din kille som flyttar in i lägenheten?
    Jag gick in i vecka 31 idag. Hur har du mått under graviditeten annars?
    Hoppas du kommer trivas i borås
  • tindratindra
    HannahTW skrev 2010-06-30 23:31:15 följande:
    Hej allihopa! Jag är 19 år och nyinflyttad i Borås, eller rättare sagt så håller jag på att flytta - fick tillträde till lägenheten idag så har fullt upp med att flytta grejer och inhandla de sista möblerna. Det är en tvåa på Alideberg som jag flyttar till och fram till nu har jag bott med mina föräldrar och bröder i ett hus i Landvetter.

Jag är i vecka 31 av graviditeten nu och eftersom jag bara känner ett fåtal personer i Borås vore det kul att träffa nya människor, speciellt några som man har något gemensamt med (dvs graviditet och senare bebis). Glad
    Vad roligt, grattis till magen =)
    Jag är också ganska nyinflyttad här i borås. Jag är i vecka 29...
    Hoppas du kommer trivas här!

www.metrobloggen.se/carolinerydell
  • Bunny81

Hej alla tjejer!

Förstod att det inte blev nån fika nu i veckan... Det är väl så när det är mitt i sommaren att det är svårt att få ihop det! Vi tar dagarna väldigt mkt som de kommer o vill helst inte planera in för mkt om man får för sig att åka iväg nånstans. Men vi måste absolut se till att träffas ganska snart! Skulle verkligen vara jätteroligt att få ett ansikte på alla! Jag tycker det är lite svårt att hålla isär alla här inne när man bara ser en visningsbild o ett nickname... Börjar väl bli gammal... Flört

Här tuffar det iaf på med veckorna! Går in i vecka 22 imorn! Har inte känt av bebis mer sen första gången jag kände (förra söndagen). Men fick komma till bm i måndags o lyssna på hjärtljuden o det bultade på därinne, så det var skönt att allt var som det skulle! Moderkakan ligger i framvägg, så den isolerar alla rörelser innan de blivit så starka!

Tänkte bara tipsa om de fina bolorna som jag hittade på denna sidan: http://babytime.se/
    Jag köpte en därifrån och hoppas att bebis gillar den lika mkt som jag!

Välkomna alla som är nya i tråden förresten! Jättekul att vi börjar bli många nu!

• Elin o Simons mamma
    HannahTw: Välkommen till vår tråd!
    Bunny81: Skönt att få komma till Bm och lyssna på hjärtljuden, skönt att allt var bra!

Har själv varit och lyssnat och gjort v.25 kontrollen idag. Var lite nervös innan vi skulle lyssna men när jag sedan fick höra lillbus hjärtslag så släppte allt. Alla värden var bra. Fattar inte vart tiden tar vägen, snart kommer vi att ha en liten bebis hos oss.
    Var igår kväll hos mina föräldrar coh tittade på vår vagn som vår lilla *Elin* skulle haft. Hade verkligen förträngt hur den såg ut, den var så fin men luften hade gått ur hjulen så nu måste vi pumpa dessa för att se om luften stannar kvar eller om vi ska ta dom till
    en hjulrepatör. Funderar bara på vart vi ska ha den när vi inte är ute och går med den, bor på 3:e våningen utan hiss :-S

Någon här som ska ner på stan nu ikväll och lyssna på Erik Grönvall ?? Vi tänkte ta oss en sväng efter det att vi har varit och ätit
    ihop med våra vänner tillika min sambos chef. Ska bli så gott att få äta på restaurang ikväll, sitter redan och längtar efter den
    där köttbiten som jag är sugen på. Lite synd bara att man inte kan beställa in ett glas rött till, tycker att fler restauranger skulle
    ha alkoholfritt vin så man slipper dricka vatten/dricka hela tiden när man är ute och äter...

Varma soliga kramar till er allihopa!!
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • HannahTW
    cizza skrev 2010-06-30 23:51:47 följande:
    Hej och grattis till magen och lägenheten
    Är det du och din kille som flyttar in i lägenheten?
    Jag gick in i vecka 31 idag. Hur har du mått under graviditeten annars?
    Hoppas du kommer trivas i borås
    Tack tack! Nej, det är bara jag som flyttar in; jag och min kille har bestämt oss för att vara särbos. Barnet kommer bo med mig så därför blir det jag som får huvudansvaret, men tanken är att han ska vara hos oss en hel del och att jag och barnet åker hem till honom ibland. Lösningen känns ok men kan nog bli praktiskt jobbig eftersom han bor i Göteborg (jag letade först lägenhet där, men det var omöjligt att få med kort varsel och bostadsrätterna där är alldeles för dyra för mig). Vi får se hur det blir, kanske slutar det med att vi flyttar ihop ändå. För min del hade vi kunnat göra det nu, men han tvekar eftersom vårt förhållande varit lite upp och ner.

Hur som helst, det viktigaste just nu känns som att jag och han förblir åtminstone goda vänner (vilket jag absolut inte tror blir något problem) och att barnet får en trygg uppväxt och får träffa sin pappa ofta trots att vi inte bor ihop. Så får vi se hur det blir med förhållandet. Vi kommer ju alltid ha en relation eftersom vi ska ha barn, men om den relationen förblir en kärleksrelation är ju osäkert, tyvärr.

Kul att du också är i vecka 31! Och som svar på din andra fråga så har graviditeten gått bra hittills. Glad Det är inga problem med barnet men jag har haft stora problem med förstoppning. Har fått en medicin nu som hjälper lite grann iallafall. Annars har det som sagt gått bra, jag är glad att jag inte känt av någon foglossning (peppar peppar). Hur har det varit för dig hittills?

Tack för alla välkomnanden, förresten! Jag tror jag kan komma att trivas bra i Borås, det verkar vara en jättefin och lagom stor stad. Dessutom är det ju ganska nära Landvetter där jag tidigare bodde och ett överkomligt avstånd till Göteborg.
  • Maria A 78
    shopgirl80 skrev 2010-06-30 21:53:17 följande:
    Välkomna hit ni nya!!

Synd att det inte blev nåt av fikan idag, men vi får se till att fixa en ny snart Glad

Jag håller med dig Majsan om att det behövs kännas nåt snart, det börjar bli frustrerande att "bara" vara tjock och inte så mkt annat. Jag går in i v 17 på fre, när började ni andra känna av att det är något där inne?

Har ni vart ute nåt på reorna? Läge att fynda lite nu tycker jag, tunikor å koftor står högt i kurs för min del. Fast det är ju svårt att låta bli att fingra på allt det där man inte kan ha Drömmer

Hoppas att torsdagen blir bra för alla!
    Har inte varit på rean än i alla fall, men det kanske vore läge för garderoben känns minst sagt begränsad nu...

Välkommen HannahTW! Tror du kommer trivas alldeles utmärkt i Borås Glad

Snart helg igen, underbart! Ska visst bli riktigt hett i helgen, så jag flyr nog till vår sommarstuga. Sambon jobbar dessutom hela helgen så då får man lite sällskap av övriga familjen.
  • cizza
    HannahTW skrev 2010-07-01 17:55:47 följande:
    Tack tack! Nej, det är bara jag som flyttar in; jag och min kille har bestämt oss för att vara särbos. Barnet kommer bo med mig så därför blir det jag som får huvudansvaret, men tanken är att han ska vara hos oss en hel del och att jag och barnet åker hem till honom ibland. Lösningen känns ok men kan nog bli praktiskt jobbig eftersom han bor i Göteborg (jag letade först lägenhet där, men det var omöjligt att få med kort varsel och bostadsrätterna där är alldeles för dyra för mig). Vi får se hur det blir, kanske slutar det med att vi flyttar ihop ändå. För min del hade vi kunnat göra det nu, men han tvekar eftersom vårt förhållande varit lite upp och ner.

Hur som helst, det viktigaste just nu känns som att jag och han förblir åtminstone goda vänner (vilket jag absolut inte tror blir något problem) och att barnet får en trygg uppväxt och får träffa sin pappa ofta trots att vi inte bor ihop. Så får vi se hur det blir med förhållandet. Vi kommer ju alltid ha en relation eftersom vi ska ha barn, men om den relationen förblir en kärleksrelation är ju osäkert, tyvärr.

Kul att du också är i vecka 31! Och som svar på din andra fråga så har graviditeten gått bra hittills. Glad Det är inga problem med barnet men jag har haft stora problem med förstoppning. Har fått en medicin nu som hjälper lite grann iallafall. Annars har det som sagt gått bra, jag är glad att jag inte känt av någon foglossning (peppar peppar). Hur har det varit för dig hittills?

Tack för alla välkomnanden, förresten! Jag tror jag kan komma att trivas bra i Borås, det verkar vara en jättefin och lagom stor stad. Dessutom är det ju ganska nära Landvetter där jag tidigare bodde och ett överkomligt avstånd till Göteborg.
    Va skönt att ni är goda vänner ändå
    Jag har haft foglossningar sedan v.11-12 till och från ska jag säga.
    Just nu har jag väääldigt ont utav dom och är så svullen

Men annars har det vart bara bra
    Toklängtar nu som bara den!

• HannahTW

Åh, vad jobbigt med foglossningen :/ svullen, det är jag med. Om vaderna och fötterna... alla skor är plötsligt obekväma.

Jag längtar också otroligt mycket nu! Kan inte bara dagarna gå? Fram tills nu har veckorna nästan flugit förbi men nu går det seeegt... är nog värmen som gör mig tröttare och otåligare hehe.

• Maria A 78

Hej på er, hoppas att alla haft en bra helg! För mig blev det mycket slappning i vår sommarstuga samt en besök Vinci med vännerna i lördagskväll.

Nu är jag precis hemkommen efter att ha spelat frisbeegolf i Ramnaparken, det kan rekommenderas. Riktigt skoj!

Igår kunde jag inte hålla mig längre utan rotade fram min angelsound som jag köpte i förra graviditeten när allt strulade. Och jag tror minsann jag fick höra bebisens hjärtslag Skrattande Vilken härlig känsla!!!

Hur är det med er andra?

• K79

Powerpill: Var skönt att höra, hann att läsa ditt inlägg snabbt innan jag skulle dit =) Och det gick bra för mig också, känns bra!

Maria A 78: Låter som en härlig helg! Frisbeegolf, kul! Måste jag prova! Tar man med egen frisbee och kör på eller finns det nåt litet ställe där man "köper" något i som typ när man spelar minigolf?

Välkomna hit alla nya! Som ni sagt tidigare så är det svårt att hålla koll på alla nu :)

Hoppas  alla haft en härlig helg, har ju varit så himla skönt väder! Hoppas verkligen det håller i sig ett bra tag till!! =)
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011