cizza skrev 2010-06-30 23:51:47 följande:
Hej och grattis till magen och lägenheten
Är det du och din kille som flyttar in i lägenheten?
Jag gick in i vecka 31 idag. Hur har du mått under graviditeten annars?
Hoppas du kommer trivas i borås

Tack tack! Nej, det är bara jag som flyttar in; jag och min kille har bestämt oss för att vara särbos. Barnet kommer bo med mig så därför blir det jag som får huvudansvaret, men tanken är att han ska vara hos oss en hel del och att jag och barnet åker hem till honom ibland. Lösningen känns ok men kan nog bli praktiskt jobbig eftersom han bor i Göteborg (jag letade först lägenhet där, men det var omöjligt att få med kort varsel och bostadsrätterna där är alldeles för dyra för mig). Vi får se hur det blir, kanske slutar det med att vi flyttar ihop ändå. För min del hade vi kunnat göra det nu, men han tvekar eftersom vårt förhållande varit lite upp och ner.
Hur som helst, det viktigaste just nu känns som att jag och han förblir åtminstone goda vänner (vilket jag absolut inte tror blir något problem) och att barnet får en trygg uppväxt och får träffa sin pappa ofta trots att vi inte bor ihop. Så får vi se hur det blir med förhållandet. Vi kommer ju alltid ha en relation eftersom vi ska ha barn, men om den relationen förblir en kärleksrelation är ju osäkert, tyvärr.
Kul att du också är i vecka 31! Och som svar på din andra fråga så har graviditeten gått bra hittills.

Det är inga problem med barnet men jag har haft stora problem med förstoppning. Har fått en medicin nu som hjälper lite grann iallafall. Annars har det som sagt gått bra, jag är glad att jag inte känt av någon foglossning (peppar peppar). Hur har det varit för dig hittills?
Tack för alla välkomnanden, förresten! Jag tror jag kan komma att trivas bra i Borås, det verkar vara en jättefin och lagom stor stad. Dessutom är det ju ganska nära Landvetter där jag tidigare bodde och ett överkomligt avstånd till Göteborg.