• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Hoodoo

Jag tror att jag bör hoppa av för er skull så jag gör nog de, jag vill gärna va med men vi hostar lite ff och de små har lite snor i näsan. Inget jag kan säga är vidare kul. Feber har jag haft men inte någon av dem som har varit väldigt skönt, och jag har inte haft de på över en vecka men dumt om de smittar!

• tindratindra

Hoppas ni hade trevligt igår! jag smsade men fick inget svar, så det var därför vi aldrig kom.. vet inte om det var fel nr eller något..
    Hoppas att ni mår bra allihopa med era småttingar!

www.carolinerydell.blogspot.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Carina7907

Hej!

Tindratindra: vet inte vad som hänt för det ligger inget meddelande i min telefon. Det var tråkigt att det blev såhär för det hade varit trevligt att träffa er också. Hoppas vi kan ta igen det snart istället. Alla är alltid välkomna:)

Det är kul att följa allas bebisar och se de växa och utvecklas. Hoppas vi ses snart igen! Jag har ju fortfarande inte träffat alla i tråden.

Idag var vi på mamma/ barn gympa igen och det var kul. William tycker dock inte om konditionsdelen om han måste ligga på golvet och se på, nej idag fick han vara med i bärselen och det gillade han bättre.

Katarina: har amningen artat sig till det bättre? Ibörjan tror man inte att man kommer kunna röra sig utanför hemmet, men den tiden kommer. Helt plötsligt funkar det mesta och tiden rullar på. Hoppas du har det bra och att vi ses när den tiden kommer:)

• Svarvis

Idag har vi varit på BVC. Denna veckan hade Joel gått upp bättre, 115g. Men jag måste fortfarande amma minst var tredje timme förutom på natten. Sen tog hon även prov på min mjölk, då hans torsk på tungan blivit värre. Nu sitter vi i tv-soffan hos mina föräldrar utanför Halmstad, ska vara här hela veckan. Skönt!

• Maria A 78

Tack själva för fikan! Vad synd att det blev en miss där, Caroline, hade varit kul att träffa dig och Juni, men det får bli nästa gång!

Vad skönt att Joel gått upp mer i vikt!

Ikväll har vi en tjej som gallskriker konstant :( Ska testa att sluta helt med mjölk och kaffe för att se om det blir bättre. Det är inte så här illa varje kväll som tur är! Hon har dessutom utslag i ansiktet, som inte ser ut som hormonplitor. Ska till BVC på torsdag så jag får prata med dem då. Ni som är mjölkfria, hur lång tid tog det innan ni såg resultat?

• Carina7907
    Maria A 78 skrev 2011-02-15 20:38:23 följande:
    Tack själva för fikan! Vad synd att det blev en miss där, Caroline, hade varit kul att träffa dig och Juni, men det får bli nästa gång!

Vad skönt att Joel gått upp mer i vikt!

Ikväll har vi en tjej som gallskriker konstant :( Ska testa att sluta helt med mjölk och kaffe för att se om det blir bättre. Det är inte så här illa varje kväll som tur är! Hon har dessutom utslag i ansiktet, som inte ser ut som hormonplitor. Ska till BVC på torsdag så jag får prata med dem då. Ni som är mjölkfria, hur lång tid tog det innan ni såg resultat?
    Vi märkte bättre resultat redan andra dagen. Jag vågade inte tro det först, men det blev bättre. Jag åt mjölkfritt i två veckor och började sedan återinföra mjölkprodukter igen. William äter fortfarande mjölkfritt tillägg för han tycker om den och han får ont i magen av sempers.
    Jag blev däremot bättre i magen av laktosfritt så det har vi gått över till så mycket det går.
    Vi försöker också baka med mjölkfritt och det blir lika gott.
    Lycka till
  • shopgirl80

Tack alla för en, som vanligt, trevlig fika. Carina du får tacka din sambo för de goda kakorna å bullarna han hade bakat .

I morgon åker Viktor igen, känns nästan jobbigare än förra gången för nu vet jag vad sim väntar. Men det ska nog gå bra. Får ringa på jourhavande moster om det krisar alldeles.

I morgon är det dags för efterkontroll. Hoppas att allt är ok så jag kan börja träna igen. Jag tränar på onyx och de har mamma-barn träning varje onsdags morgon 9.30, så det blir att gå upp i vad som liknar ottan för vår del Sedan så har mamma lovat att vara barnvakt en gång i veckan så jag kan träna.

• Svarvis

Emma, hur länge åt gången är Viktor borta? Du får säga till om du vill ha sällskap, e ju inte så långt till Sandared

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011