• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Svarvis

Träna ja... Var väl inte jätteduktig på det innan kanske, men nu ser jag fram emot det. Ska bli skönt att komma igång så småningom.

• Hoodoo
    Maria A 78 skrev 2011-02-15 20:38:23 följande:
    Tack själva för fikan! Vad synd att det blev en miss där, Caroline, hade varit kul att träffa dig och Juni, men det får bli nästa gång!

Vad skönt att Joel gått upp mer i vikt!

Ikväll har vi en tjej som gallskriker konstant :( Ska testa att sluta helt med mjölk och kaffe för att se om det blir bättre. Det är inte så här illa varje kväll som tur är! Hon har dessutom utslag i ansiktet, som inte ser ut som hormonplitor. Ska till BVC på torsdag så jag får prata med dem då. Ni som är mjölkfria, hur lång tid tog det innan ni såg resultat?
    Jag märkte en stor förändring redan andra dagen men sedan tog de någon vecka innan de var helt  ute för hon kunde ha små omgångar av magknip efter de.
    Jag var på IKEA i söndags och beställde mat som de sa skulle va mjölkfri tilllagad men kan garantera att de inte stämde. Antingen har de stekt i samma pannor som de har varit margarin el ja något var de för Idun började på måndag morgon att skrika och de gjorde hon med ett par andningspauser och powernaps i ren utmattning lagom till David kom hem från jobbet och då var hon jätte trött så blev en tidig kväll men som tur är kan jag bara ringa min föräldrar så vi gick här och avlöste varandra med bärandet av Idun och mysa med Ylva. Så för oss går inte laktosfritt utan de är mjölkproteinet. Men de växer ju oftast bort så vi hoppas på de bästa och skönt nog är smakisarna inte långtborta, tror att lite tjockare mat vore bra för hennes mage och med tanke på hur de börjat uppmärksamma när man äter så .tycker nog dem med att de börjar bli dags Skrattande
  • K79
    Sara: Gött att han gått upp lite mer! Hur mkt måste han gå upp för att du inte ska behöva mata var tredje timme?
    Hur har det gått med sempers magdroppar för dig?
    Vi böjade med det i torsdags men svårt att säga om det hjälper. Kanske lite. Men han skiter mkt mer! Om det är dropparna eller om det skulle blivit så ändå är svårt att veta. Men säkert dropparna.

Maria:oj, vad jobbigt ... men tur att det inte är varje kväll ja! Du testade inte miniform eller semper?

Carina
    : Jo, det går helt klart bättre! nu känns det mest som man inte gör annat än ammar och byter blöja! så skönt när linus är ledg för då tar han alla blöjbyten och även har honom väldigt mkt.skönt med egentid.

Emma: Hoppas efterkontrollen gick bra! Träna.. låter härligt! jag var inte heller bra på det innan men nu ser jag fram emot att röra på mig! Blir nog promenader för min del dock. Skönt att din mamma o syster ställer upp för dig.
    Jag har suttit här och tänkt på dig och förundrats över hur du orkar två veckor helt ensam. Avlastning är ju guld! Men ja, inte så mkt att välja på heller så bara att göra det bästa av det hela :)
    har viktor börjat kolla andra jobb?

Sofia: åh vad surt att inte kunna lita på det som de säger :(
    skönt att dina föräldrar bor så nära o ställer upp!
  • Svarvis

K79 - Jag har faktiskt inte tänkt på att fråga hur mycket han ska gå upp för att jag ska kunna amma bara när han vill. Får göra det nästa gång. Ang dropparna så kanske det e lite skillnad, men inte jättemycket. Däremot kräks han mer nu...

• Carina7907

Idag var vi hos doktorn med william för jag tycker att han låter så rossligt när han andas. Han var bara lite förkyld och andningsvägarna var fria. Det är svårt att veta när de är så små tycker jag. Man kunde kolla på ryggen om huden åkte in mellan revbenen när de andas då har de svårt med andningen. Doktorn rekommenderade inte babymassage så det var tur att vi hoppade över idag. Vi får ta igen den nästa vecka. Huvudsaken är att william mår bra.

Ha en bra dag!

• Svarvis

Carina - Skönt att han mår bra lilleman! Bra tips med för att kolla andningen, det ska jag försöka lägga på minnet

• Svarvis

En fråga: har ni termometer för baken eller örat? Vi har en för örat, men e osäker på om det anses "bra"...

• kicki8210

vi har en för baken. när vi va på barn med alva  när hon va 6 veckor så kolla dom febern i baken.
    har ingen aning om vilket som är bäst, eller om de är nån större skillnad.

igår baka jag drömmar in för dopet på söndag, vilken tid det tog när man skall roa en bebis och så skall det ätas mm imellan

• gladväntan

Hej! Tänkte hoppa med här jag me Hoppas det är ok!
    Bor på tullen tillsammans med min blivande man och vi fick en liten tjej i okt-10 .
    Träffas gärna och fikar och bor någon här i närheten så säg till om ni vill ha promenad kompisar

Ha en bra dag!

• Maria A 78

Efter 2 dagar med en gråtande tjej är hon sitt vanliga jag igen, underbart Glad Var på bvc idag och barnmorskans teori var antingen att det är något jag ätit hon reagerar mot eller att hon har ett par utvecklingsdagar som hon reagerar starkt på.

Emma: Hur gick det på efterkontrollen? Dags att börja träna igen?

Sofia: Hoppas förkylningen släppt helt för er nu. Tråkigt att man inte ska kunna lita på att maten är mjölkfri när de säger det!

Katarina: Nej, fortfarande inte testat några droppar, kanske dags nu...

Carina: Skönt att det inte var värre än så med William och att han piggnar till snabbt!

Sara: Vi har en för örat, ingen aning hur bra det är dock...

Kristina: Lycka till med dopet!

gladväntan: Välkommen! Vad heter din lilla tjej?

Ni som använder ersättning, kan ni tipsa om vilken sort som är bäst? Tänkte jag skulle köpa och testa om det går att ge till Emmy de gånger jag skulle vilja vara borta i mer än någon timme i sträck, istället för att pumpa.

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011