• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Hoodoo
    Elin o Simons mamma skrev 2011-02-18 21:37:29 följande:
    Har oxå en liten kille på 5 månader som oxå dregglar jättemycket + att allt ska in i munnen funderar oxå på om det kan vara tänder på G här.

Simon har verkligen kommit på hur man ska göra när man äter nu, sitter och gapar som en liten fågelungen varje gång han får smakisarna. Favoriten är palsternacka-morot eller palsternacka-potatis. Testade även med lite gröt igår men det tyckte han var sådär.
    Gör du egen gröt? Isf hur?
    Och jag är så insatt... Är palsternacka gott? Låter lite ..ja, mindre gott.
  • gladväntan
    Hoodoo skrev 2011-02-19 09:16:59 följande:
    Fråga bvc tycker jag, men jag skulle strunta i flaskan, vad har du för flaska föresten? Finns ju de som efterliknar bröstet mer än andra. Vi har ett lager av MAMs first bottles här hemma. Ibland går flaskan bättre hem hos spec Ylva än bröstet. Händer även att Idun tycker bröstet är jobbigt och hellre tar flaska.
    Vi bör snart börja med smakisar tycker vårt bvc. De är ca 3,5 mån nu. De tittar nämligen med stora ögon när de sitter i sina matstolar vid bordet och vi äter. Verkar som om de tycker livet är orättvist. Jag tycker inte smakisarna bör konkurera om hon är van vid amningen. De är ju en trygghet i sig att få ligga där men vad vet jag.

Dessutom är ju alla barn olika.
    Syns väääldigt tydligt på mina två töser. Äldsta tjejen (med 2min) är tyngre i kroppen fast hon nu väger något hg mindre och tycker de är jobbigt dra sig upp i sittande pose samt rulla kommer inte på frågan att försöka sig på medan lillasyster har rullat fr mage till rygg ett tag nu och avskyr att ligga ner när hon vet att man kan sitta (svajigt dock). Hon har ingen lust ligga mer än någon minut på mage längre.

Våra kör händer i munnen och dreglar men tror och hoppas att de dröjer ett bra tag med tänder. Mer troligt att våra upptäkt hur go konsitens de är för allt ska in i munnen o testas nu.
    Tack för svaret!

Ja vi kör också MAMs, har ju hört att de är bäst. Får se om hon kanske tar den någon gång i framtiden? Tänkte börja nästa vecka med lite smakisar då hon blir fyra månader. Hon är riktigt intresserad när vi sitter och äter så det ska bli kul och se hur hon reagerar!

Åh så mysigt har du tvillingar? Beundrar er mammor som klarar av två små, när man själv känner sig helt slut med bara en!

Vart bor ni alla och vilken BVC tillhör ni?
  • Maria A 78
    gladväntan skrev 2011-02-19 16:21:57 följande:
    Jag bor i Dalsjöfors och går på bvc där också.

Passar på att snabb-städa och snabb-surfa medan Emmy sover... Man har verkligen lärt sig att göra allt snabbt nuförtiden :)

Ha en skön lördagskväll!
  • Carina7907

Välkommen in i tråden Annika. Jag bor i Frufällan och går på Heimdal bvc inne i stan. Jag tar gärna en tur med vagnen nån dag med dig.

Idag har vi varit i Ullared, inte så mycket folk, men det klart vi var ju där redan nio. Som tur är har jag en sambo som gillar att shoppa med mig. Det kan vara så att jag kom med i tv- programmet för det låg en och filmade när vi kom från barnavdelningen. Nu måste jag bara titta på alla programmen:)

Nu laddar vi med musik och mat inför melodifestivalen. Ikväll ska det vara ett starkt startfält har jag hört. Vi får se.

Imorgon startar jag min nya hårdare vardag. Mycket promenader och träning på gym och mycket nyttigare mat. Ska försöka dra ner på godiset till noll. (Hur det nu ska gå!) Tur att William tycker om att åka vagnen och vara ute. Hoppas på mycket stöd av min sambo, de första två veckorna är värst.

Ha en bra kväll!

• Svarvis
    Jag bor i Sandared och går på BVC där oxå. Men jag går gärna med på promenader!
    Carina7907 skrev 2011-02-19 18:08:35 följande:
    Imorgon startar jag min nya hårdare vardag. Mycket promenader och träning på gym och mycket nyttigare mat. Ska försöka dra ner på godiset till noll. (Hur det nu ska gå!) Tur att William tycker om att åka vagnen och vara ute. Hoppas på mycket stöd av min sambo, de första två veckorna är värst.

Ha en bra kväll!
    Jag vet inte om jag kommer lyckas komma igång på nåt gym (har inget medlemsskap eller så...) men promenader är det deffinitivt dags att börja med nu! Godis o annat gott har jag tänkt att jag från och med denna veckan bara får äta på helgerna. Skulle nog inte klara av det om jag inte fick äta det alls. Vi får peppa varandra!

Här blir det oxå Melo ikväll. Vi e fortfarande hos mina föräldrar, så det blir en slappekväll tillsammans med dem. Idag har min faster varit o hälsat på, "kikat" på lille Joel. Å' igår var mina kusiner här, jättemysigt!

Ha en bra kväll allihop!
  • K79
    Jag bor på sjöbo och går på bvc här också.
    Jag går också gärna promenader när vi kommit iordning här. Min tanke är att vara ute och gå mkt när våren kommer :)
    Vi får köra med det istället för fika :P

Jag köpte en philips avent, var det en sån ni hade maria o kristie?
    Funkade det för er direkt att pumpa? Jag lyckas inte få ordning på det! Kommer ju bara när jag gör så snabbt i början, men inte sen. Jag har dock inga problem att trycka ut mjölk med handen :S
    Nu har jag iofs bara testat att pumpa när han har ätit klart, så det kanske inte finns asmkt kvar, kan det vara därför?

hoppas ni får en mysig kväll allihop!
  • gladväntan

Va kul med lite sällskap på promenaderna! Ska bli så skönt när snön försvinner och man kan börja komma ut lite oftare utan att slå ihjäl sig
    Vi brukar promenera vid ramnasjön tror jag den heter? Är inte härifrån så har inte full koll på allt ännu! Men säg bara till var och när ni vill ta en promenix!

"Sitter här med en stor godispåse och vräker i mig"

Carina7907- Åhh Ullared vill jag också åka till snart! Hittade ni mkt fint?

Trevlig kväll på er alla!

• bamse10
    Jag bor på Hulta och går på bvc på Södra torget.
  • Hoodoo
    Tack för svaret!

Ja vi kör också MAMs, har ju hört att de är bäst. Får se om hon kanske tar den någon gång i framtiden? Tänkte börja nästa vecka med lite smakisar då hon blir fyra månader. Hon är riktigt intresserad när vi sitter och äter så det ska bli kul och se hur hon reagerar!

Åh så mysigt har du tvillingar? Beundrar er mammor som klarar av två små, när man själv känner sig helt slut med bara en!

Jepp, två små töser. Helt underbara sålänge inte de är övertrötta eller storasyster har krångel i magen som händer titt som tätt. Känsligare än lillasyster över lag med maten som jag äter Obestämd
    Jag vet ju inget annat så de fungerar toppen med två om inte båda krånglar samtidigt för bära runt på 2st 6kg klumpar är tungt men de går för de är vad jag får göra Tungan ute Kommer ha grymma arm muskler sen!
    Så snart vi köpt en stavmixer och lite av allt man bör börja med enligt bvc så startar vi, blir väl nästa helg då är de bara några dagar innan de blir 4mån. Första gångerna känns de lättare att va två hemma när man ska köra igång för de blir en del söl kan jag tro.

Vi bor på kristineberg och tillhör södra torget.
  • Elin o Simons mamma
    Tack för svaret!

Hej !

Vi bor på Sjöbo och går på BVC här oxå.

Vi hänger gärna oxå med på promenader, är ute så gott som varje dag och går då Simon älskar att sova i sin vagn.
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011