Åh, tack! Vad skönt att höra :) Man undrar ju när de låter så..
SM2010 & Maria: Ja, verkligen skönt att vara hemma :)
Amningen går bättre, men vi har en del kvar att lära helt klart. Att få ordning på armarna som är överallt är inte helt lätt tycker jag.
Oftast kör jag en kort stund med amningsnapp först så han skall få tag/fatta, men ibland funkar det utan också. Mest att det är bekvämt och går snabbare med amningsnapp först. Speciellt när han måste ha mat NU, då blir han lite desperat.
Nu är nästan mitt problem att jag tycker han borde äta lite oftare annars känns det som att mjölken kommer att ta slut, och det känns ju surt när man kämpat så. Ibland vaknar han av sig själv efter 3.5 h, men ibland kan vi få väcka honom efter 4-5 h. Och sen äter han ca 10 min innan han hinner somna. Då försöker vi få igång honom igen för att han skall äta mer. Ibland blir det max 5 min på andra bröstet. Ibland inget. Så ja, undra hur länge mjölken kommer finnas kvar.. :S
Hur ofta och länge äter era små? Äter de från båda brösten varje gång?
Emma: Skönt att höra att du med kände så, då finns det hopp :) För det känns verkligen som man aldrig kommer att komma ut!
Carina: Milo kan ju vara jobbig med att ta bröstet också. Nu är ju du lite före så det är nog inte samma problem. Men när han verkligen verkligen är hungrig är det svårt, och då trycker jag ut lite på en tesked och ger honom det tills han lugnat ner sig lite, sen brukar det gå bättre. Flaska har vi inte vågat oss på än!
Melodifestivalen ikväll! Den får vi kolla på då :) Jag har verkligen noll koll på precis allt!
Låter som go helg för er alla, härligt =)