• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • K79

Skall testa liggamning när vi får ordning på allt. Körde det de första 5 dagarna då jag knappt kunde sitta eller hålla honom.  Har försökt sätta mig bättre, så ryggen känns lite bättre :)

SM2010: Hur ofta åt han tidigare? Hur mkt hade han gått upp? Jobbigt att väcka de små när de sover för att äta.. Jag väcker också Milo när jag tycker det gått för lång tid.
    Du får berätta om du tyckte magdropparna var bra sen! Vår lilla kille är också gasig ganska ofta, så han ligger o ålar sig för att få ut något verkar det som :/

Här händer det inte mycket i veckan.. Linus morsa kommer hit imorgon på besök och på torsdag skall vi till BVC. Förstår inte riktigt när vi skall få ordning på allt så vi kan hitta på saker, hmm.. men det kommer väl! :)

• Svarvis
    K79 skrev 2011-02-08 14:34:55 följande:
    Skall testa liggamning när vi får ordning på allt. Körde det de första 5 dagarna då jag knappt kunde sitta eller hålla honom.  Har försökt sätta mig bättre, så ryggen känns lite bättre :)

SM2010: Hur ofta åt han tidigare? Hur mkt hade han gått upp? Jobbigt att väcka de små när de sover för att äta.. Jag väcker också Milo när jag tycker det gått för lång tid.
    Du får berätta om du tyckte magdropparna var bra sen! Vår lilla kille är också gasig ganska ofta, så han ligger o ålar sig för att få ut något verkar det som :/

Här händer det inte mycket i veckan.. Linus morsa kommer hit imorgon på besök och på torsdag skall vi till BVC. Förstår inte riktigt när vi skall få ordning på allt så vi kan hitta på saker, hmm.. men det kommer väl! :)
    Det varierade lite hur ofta han åt innan, ibland kunde det vara 2,5 tim mellan o ibland 5. Han hade gått upp 70 gram på en vecka, så det var väl klart inte jättemycket... Lovar att rapportera om dropparna! Glad
  • Maria A 78
    Sara: Hoppas det hjälper att amma honom lite oftare så han har gått upp lite mer tills nästa vägning. Är också nyfiken på magdropparna, så det får du rapportera om! Är det någon som testat minifom? De ska väl också vara bra för magen.

Katarina: Hoppas det ordnar sig snart så att du kan ta dig ut, vet hur tråkigt det är att bara sitta hemma. Och så vill vi ju träffa dig och Milo snart!

Jag var på jobbet och hälsade på idag och visade upp Emmy. Det var riktigt gött att gå runt och tjata med alla utan att behöva jobba :)
  • Elin o Simons mamma
    Maria och Katarina: Simon fick  Sempers magdroppar när vi kom hem från Neonatal pga gasig mage och de funkade jättebra + att vi använder Minifom. Så dessa droppar kan jag rekomendera

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • shopgirl80

Hej!

Vi har oxå använt både minifom och semperdroppar. Jag tycker att det är bra. Nu ger jag bara minifom vid behov. När William fick minifom på heltid så bajsade han mer vilket ledde till att han fick en röd rumpa.

Maria: Visst är det fantastiskt att vara på jobbet utan att behöva arbeta. När jag var på mitt så skulle de ha kvällsmöte. Väldigt skönt att slippa det.

Vi var på BVC i måndags. Nu har William passerar fem kg sträcket. Börjar bli en riktig klump

Nu är vi på väg till Gbg. Vi ska gå lite i affärer och då hälsa på en liten Moa som bara är 1,5 vecka gammal.

• Hoodoo

Oj vad de skrivs mycket nu, nästan som man kan ana att många börjar få rutiner, spec på sov stunder så man hinner göra saker Tungan ute De har vi med fått ordning på efter flytten till eget. ATM är de middagslur just. Ylva sover 3-4h då och Idun någon timme hon med. Gärna ute i vagnen. Nätterna sover båda närmare 9h i sträck. Vi är väldigt bortskämda med snälla barn.

Vi har fått upp nästan allt här hemma. Bara att packa om allt som ska stuvas undan, julsaker etc.
    Förkyldningen börjar släppa som tur är. Börjar nämligen bli dags för en tur till ikea nu Skrattande

• Svarvis

Idag ska jag o Joel åka till Göteborg. Ska till optikern samt gå i lite affärer

• Svarvis

Suck, bara halva inlägget kom med... Ska även luncha med min kusin, ska bli kul!

• Maria A 78

Så snöar det igen då, känns som det kan blir vår istället...

Någon som är sugen på en fika i nästa vecka? Måndag eller tisdag kanske?

Fika måndag 14/2
    Maria

Fika tisdag 15/2
    Maria

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011