• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Svarvis

Men suck... Testar igen o ser om allt kommer med...

Japp, jag var i Ullared

• Svarvis

Nytt försök igen, dum telefon... Jo, jag var i Ullared

• Svarvis

Som sagt, SUCK... Fick logga in mig på datorn för min iPhone ville ju inte alls...

Jo, jag var i Ullared. Det var inte alls mycket folk faktiskt, vi var förvånade. Nästan inte så man behövde trängas nån stans... Det fanns väl det vanliga, jag shoppade inte så jättemycket. Lite bebisgrejer o annat smått o gott.

Joel har fått några små "knottror" i pannan som känns torra. De är inte likadana som hormonplitorna. Nån som har någon idé om vad det skulle kunna vara?

Ikväll kommer mina kusiner hit, ska bli väldigt roligt. Ska käka, prata barn o spela spel.

Ha en fortsatt bra helg allihop!

• gladväntan

Hej på er alla!

Jag tänkte höra med er om ni har lite tips, min lilla Clara vägrar att ta flaska, jag försöker och försöker men hon får inte riktigt till det! Men jag ger inte upp utan vi testar varje kväll 10min Tror ni vi kan börja med smakisar nu när hon blir 4mån eller ska man vänta tills hon tar flaskan ifall hon inte vill amma mer?

Hur är det med era små har de börjat få några tänder? Jag tycker Clara är väldigt gnällig och dregglar som bara den så frågan är om de kan vara på G eller om det är nåt annat?

Ha en trevlig helg!
    /Annica

• bamse10
    Maria A 78 skrev 2011-02-17 16:51:07 följande:
    Efter 2 dagar med en gråtande tjej är hon sitt vanliga jag igen, underbart Glad Var på bvc idag och barnmorskans teori var antingen att det är något jag ätit hon reagerar mot eller att hon har ett par utvecklingsdagar som hon reagerar starkt på.

Emma: Hur gick det på efterkontrollen? Dags att börja träna igen?

Sofia: Hoppas förkylningen släppt helt för er nu. Tråkigt att man inte ska kunna lita på att maten är mjölkfri när de säger det!

Katarina: Nej, fortfarande inte testat några droppar, kanske dags nu...

Carina: Skönt att det inte var värre än så med William och att han piggnar till snabbt!

Sara: Vi har en för örat, ingen aning hur bra det är dock...

Kristina: Lycka till med dopet!

gladväntan: Välkommen! Vad heter din lilla tjej?

Ni som använder ersättning, kan ni tipsa om vilken sort som är bäst? Tänkte jag skulle köpa och testa om det går att ge till Emmy de gånger jag skulle vilja vara borta i mer än någon timme i sträck, istället för att pumpa.
    Hampus dricker Baby Semp. Han hade NAN innan, men hade mycket ont i magen då, det blev mycket bättre när vi bytte till Baby semp.
  • Elin o Simons mamma
    gladväntan skrev 2011-02-18 19:39:39 följande:
    Hur är det med era små har de börjat få några tänder? Jag tycker Clara är väldigt gnällig och dregglar som bara den så frågan är om de kan vara på G eller om det är nåt annat?

Ha en trevlig helg!
    /Annica
    Har oxå en liten kille på 5 månader som oxå dregglar jättemycket + att allt ska in i munnen funderar oxå på om det kan vara tänder på G här.

Simon har verkligen kommit på hur man ska göra när man äter nu, sitter och gapar som en liten fågelungen varje gång han får smakisarna. Favoriten är palsternacka-morot eller palsternacka-potatis. Testade även med lite gröt igår men det tyckte han var sådär.
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Hoodoo
    gladväntan skrev 2011-02-18 19:39:39 följande:
    Hej på er alla!

Jag tänkte höra med er om ni har lite tips, min lilla Clara vägrar att ta flaska, jag försöker och försöker men hon får inte riktigt till det! Men jag ger inte upp utan vi testar varje kväll 10min Tror ni vi kan börja med smakisar nu när hon blir 4mån eller ska man vänta tills hon tar flaskan ifall hon inte vill amma mer?

Ha en trevlig helg!
    /Annica
    Fråga bvc tycker jag, men jag skulle strunta i flaskan, vad har du för flaska föresten? Finns ju de som efterliknar bröstet mer än andra. Vi har ett lager av MAMs first bottles här hemma. Ibland går flaskan bättre hem hos spec Ylva än bröstet. Händer även att Idun tycker bröstet är jobbigt och hellre tar flaska.
    Vi bör snart börja med smakisar tycker vårt bvc. De är ca 3,5 mån nu. De tittar nämligen med stora ögon när de sitter i sina matstolar vid bordet och vi äter. Verkar som om de tycker livet är orättvist. Jag tycker inte smakisarna bör konkurera om hon är van vid amningen. De är ju en trygghet i sig att få ligga där men vad vet jag.

Dessutom är ju alla barn olika.
    Syns väääldigt tydligt på mina två töser. Äldsta tjejen (med 2min) är tyngre i kroppen fast hon nu väger något hg mindre och tycker de är jobbigt dra sig upp i sittande pose samt rulla kommer inte på frågan att försöka sig på medan lillasyster har rullat fr mage till rygg ett tag nu och avskyr att ligga ner när hon vet att man kan sitta (svajigt dock). Hon har ingen lust ligga mer än någon minut på mage längre.

Våra kör händer i munnen och dreglar men tror och hoppas att de dröjer ett bra tag med tänder. Mer troligt att våra upptäkt hur go konsitens de är för allt ska in i munnen o testas nu.
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011