• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Carina7907
    gladväntan skrev 2011-02-19 20:16:34 följande:
    Va kul med lite sällskap på promenaderna! Ska bli så skönt när snön försvinner och man kan börja komma ut lite oftare utan att slå ihjäl sig
    Vi brukar promenera vid ramnasjön tror jag den heter? Är inte härifrån så har inte full koll på allt ännu! Men säg bara till var och när ni vill ta en promenix!

"Sitter här med en stor godispåse och vräker i mig"

Carina7907- Åhh Ullared vill jag också åka till snart! Hittade ni mkt fint?

Trevlig kväll på er alla!
    Vi handlade lite nya saker till william. Till mig köpte vi inget denna gången, men då har jag en anledning att åka dit snart igen:)

Temperaturen ute -18,3 inget promenadväder precis. Det blir att vara inomhus idag.
  • Maria A 78
    Katarina: Jag har en Philips Avent. För mig funkade det bättre att pumpa i början när jag hade sprängfyllda bröst, nu har jag mer Emmy-anpassad produktion och nu får jag "spara" på ett bröst ett tag för att det ska gå att pumpa (Emmy får alltså bara äta från ett och samma bröst några gånger i sträck). Så det kan säkert vara för att Milo är nyäten som det kommer dåligt. Kristie inspirerade mig med pumpning, så nu ska jag köpa sådana där förvaringskärl och pumpa på!
  • shopgirl80

Hej!

Jösses vad ni skriver. Jag hinner bara vara inne å läsa när Viktor inte är hemma. Det är fullt upp kan man säga Glad

Sara: Viktor är borta två veckor och hemma två veckor. De veckorna han är hemma är verkligen kanon för då är han ju ledig hela tiden. De andra två veckorna är lite tuffare men jag brukar ha så mkt inplanerat att de går fort ändå. Sedan hjälper mamma, pappa och min syster till mkt.

Jag har en medela handpump, den tycker jag funkerar bra. Har sex flaskor stående i frysen för framtida bruk. Dessutom har jag två förpackningar med ersättning oxå. Vi har provat semper en gång ochd et slurpade William i sig. Jag brukar pumpa på morgonen för då brukar brösten vara så fulla att han bara behöver äta på ett. Iblnd har jag fått väcka WIlliam för att jag har haft så fulla bröst att jag inte kunnat sova på nätterna.

De flaskorna som fungerar hos oss (de enda vi har provat) är mam. Vi gav William flaska de två första veckorna pga att han sög dåligt och jag fick massa sår. Nu ger vi på flaska ganska sällan, men det fungerar när vi väl gör det.

Maria: Efterkontrollen gick bra. Allt såg bra ut. Jag knep för dåligt bara, hade gjort fel när jag hade gjort det. Man ska visst knipa ungefär som om man drar upp en hiss... Obestämd Inte så lätt.

Annica: Jag bor i Lundaskog, ligger mellan Tullen och Sjömarken. Går på bvc i Sandared. Jag går ganska ofta runt Byttorpssjön.

På onsdag ska jag gå på mamma-barn träning på Onyx. Är det någon mer som tränar där? Jag ser verkligen fram emot att börja träna ordentligt igen.

Idag har mamma haft Wille. Jag och pappa var på handboll. Det var skönt att göra något som jag gjort innan. Jag kollar på mkt sport, både live och på tvn. Det har gått hur bra som helst. De var ute på en promenad och sedan har han sovit så oddsen var goda.

Om någon vill hitta på något i veckan, promenad eller så, så är det bara att höra av sig.

Nu ska vi äta våfflor som mamma fixat Glad Ha en bra kväll alla

• Carina7907

Hej!

Emma: Jag tränar också på Onyx och kommer på mamma/barn gympa på onsdag. Jag såg inte att de började med detta i onsdags så jag missade första. William har varit lite krasslig i helgen igen, men hoppas att han är bättre till onsdag. Då kanske vi ses.

• shopgirl80

Carina: Då ses vi, har precis bokat in mig å känner mig aningens nervös Glad Jag har inte tränat på nästan ett år...

• Elin o Simons mamma
    Hoodoo skrev 2011-02-19 09:20:23 följande:
    Gör du egen gröt? Isf hur?
    Och jag är så insatt... Är palsternacka gott? Låter lite ..ja, mindre gott.
    Nej, vi har köpt Nestlé havregröt och den verkar han gilla. Har bara fått smaka lite grand på den än men tänkte börja med gröt till  natten för att se om han sover bättre igen som det är nu så vaknar han var 3-4:e timma igen.
    Simon han älskar verkligen palsternacka blandat med morot, igår fick han även testa bara morot och även det slank ner. Han är ett riktigt litet matvrak .

Idag ska vi på föräldragruppsträff nr3 och därefter är det 5-månaders koll, ska bli spännande att se hur mycket han väger nu + hur lång han har blivit. Han har verkligen växt sedan sista kontrollen då så gott som alla byxor i strl 62 är för korta.
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Maria A 78

Rediga ni är som tränar! Jag fick träningsförbud i 3 månader så jag får väl hålla mig lugn ett tag till, antar att det beror på snittet. Ska på återbesök i nästa vecka, får väl höra vad de säger då.

Hade Simon växt mycket, Camilla?

Grannen kom över med precis hur mycket kläder som helst till Emmy, som deras dotter växt ut. Jag kommer inte behöva köpa ett plagg på ett par år tror jag... Bra med snälla grannar :)

Lyckades bara hålla mig undan jobbet i 1,5 månad... för nu ska jag börja jobba lite igen. Men bara tillfälligt, de behövde hjälp med en grej som ska vara klar om två veckor, och som jag behöver lägga ett par dagar på. Så idag var jag och hämtade dator och grejer så jag ska kunna jobba hemifrån.

• kicki8210

nu har vi haft dopet för alva, det gick bra. alva sov sig igenom nästan hela dopcermonin. 
    vi trodde hon skulle vakna när prästen tog henne för att hälla vattnet på huvudet men hon sov sig igenom det med  
    därimot sov hon inget mer under dagen va ju så spännande å titta på allt och alla som va där ju. så idag har vi haft en lugn och skön dag hemma och vilat upp oss rejät, de behövs efter allt förberedande som har vart.

ullared vill jag med åka till... hoppas jag kan komma iväg dit snart

vi har mams nappflaskor de har vi haft från början jag tycker dom är bra...alva får sempers ersättning vi pröva nan en gång men vi tyckte hon kräktes mer än vanligt av den.

vi bor på norrmalm och går på heimdals bvc. vi går med gärna med på promenad nån gång. jag längtar till våren nu. tänkte skaffa lejonkortet i år tänkte att de kan va mysigt att promenera runt där innen ibland.

tänkte bjudigt på en bild på doptårtorna men gick inte ladda upp.

• K79

Maria: ja det var nog för han käkat.. testade pumpa innan o då var det inga problem.
    Vilka snälla grannar :)

Tar Mattias hand om emmy när du jobbar då? Ibland är jag sugen på att jobba lite också för att göra något annat än blöjbyte o amning,, dvs byta med linus.. men men, det stannar där :) Jag hoppas det blir lite bättre framöver, för just nu är det ju inte så jättekul att gå hemma. 

Kicki: Härligt att dopet gick bra :)

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011