• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • tindratindra

Ska vi säga onsdag då?! Kl 13? För oss spelar tiden absolut ingen roll, tänkte vad som är bäst för era små :) Ni behöver inte ta med er något!! Jag fixar fika! Vi bor på Kellgrensgatan 34, i samma hus som bageri Gullkragen. Det är nära textilmuseet! Femte våningen. Portkoden är 5555. Mitt nr är 073-9845445 :)

www.carolinerydell.blogspot.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Maria A 78
    tindratindra skrev 2011-01-30 22:42:19 följande:
    Ska vi säga onsdag då?! Kl 13? För oss spelar tiden absolut ingen roll, tänkte vad som är bäst för era små :) Ni behöver inte ta med er något!! Jag fixar fika! Vi bor på Kellgrensgatan 34, i samma hus som bageri Gullkragen. Det är nära textilmuseet! Femte våningen. Portkoden är 5555. Mitt nr är 073-9845445 :)
    Det blir jättebra, då ses vi på onsdag! Ska bli trevligt!
  • Svarvis

Det blir jättebra med fika på onsdag. Ska bli kul att träffa er!

• Carina7907

Hej!
    Varit på BVC och första besöket hos läkaren idag (10 v kontroll). Det var bara positivt inga knäpp i höfterna, han följde blicken bra, han hade stark nacke mm. Då blir jag glad när allt är ok, vi har ju haft en tuff början. Han vägde 5520 g och var 60,9 cm lång det var en bra tillväxt för honom.

Jag började bli lite orolig att han inte fick tillräckligt med mat eftersom han suger på fingrarna direkt efter att han ätit. Det kan vara så att mjölken har börjat sina lite i brösten vi får se. Har börjat ge William tillägg en gång på kvällen då mjölken är lite tunnare och mindre.

Jag kan glatt berätta att komjölkfritt har gett resultat. William är mycket mer harmonisk nu än förr. Han skriker inte alls lika mycket och är mycket gladare, antagligen för att han inte har ont i magen lika ofta. Det är värt ett försök om det är någon som tycker sig känna att de skriker lite mycket. Det produkter som är laktosfria i affären är också väldigt goda och man märker ingen större skillnad i maten.

Sofia: Var lite skeptisk till Nutramigen (laktosfritt) i tillägg eftersom det luktar jätteilla och tänkte att detta kommer han inte att äta, men men. Han spottade ut flaskan första klunken och funderade lite vad det var sedan fick han flaskan igen och åt upp allt. Det var som du sa är de hungriga äter de vad de får. Tack för tipset!

Katarina: Har du testa Medela bröstvårteluftare? Har aldrig haft mjölkstockning när jag använt denna. Bröstvårtan blir stor och mjuk och lätt att ta tag i för honom. Visst är det mysigt med Milo och följa hans första utveckling.

Kanske går ut en stund med vagnen i eftermiddag, mina extrakilon försvinner inte av sig själv. Typiskt! Hårt arbete väntar framöver.
    Ha en bra dag!

• Carina7907
    Hej ett litet tips till alla!!

Det går att köpa blöjor billigt på Willys denna veckan. Köp 3 förpackningar och betala för två. Alltså betalar man 216 kr istället för 324 kr och tjänar 108 kr. Blöjor går ju att bunkra upp med för det går ju åt Glad.
  • K79
    shopgirl80 skrev 2011-01-30 22:00:58 följande:
    Det där med spända bröst hade jag oxå problem med. Jag pumpade ur lite för att William skulle få bättre tag. Det var ju nästan helt slätt å inget för honom att få tag i. Testa att handmjölka så det blir mindre mjölk i bröstet å på så vis mindre spänt. På bb visade de mig ett grepp för att tömma mjölksjöarna innanför bröstvårtan. Forma fingrarna som ett O och tryck sedan på vårtan. Det funkade dock inte för oss för William var inte snabb nog på att ta tag så de fylldes igen.
    ja, jag gör det ibland. ibland matar jag med tesked om han är för hungrig för det är ju omöjligt att få honom still annars.
    Har det blivit bättre för dig?
    Det känns som man aldrig kommer komma ut bland folk pga amningen, hehe

carina: härligt att du märkt resultat! Milo ligger ibland o åmar sig efter maten, massa gaser o rapar som vill ut.. men skriker iinte så mkt än, hoppas det håller i sig i att gaserna försvinner..
    Nope, inte testat, kan kolla upp ifall vi inte får ordning på ammandet :) men de blir bättre o bättre, med några svackor då å då..
  • tindratindra

Ska bli jättekul att träffa er alla på fika imorgon! Och om någon som inte skulle kommit ändrar sig och vill komma så är ni så välkomna!! 

Ses imorgon runt kl 13 då.. =)

Mitt nr är 073-98 45 445 ifall ni undrar över något.

www.carolinerydell.blogspot.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • anciola

Hade verkligen sett fram emot fikan idag Caroline samt att se hur du, Tindra och Juni har det. Men får tacka nej den här gången då Elliott fortfarande har feber.

Hoppas vi ses nästa vecka på öppnis

• Svarvis

Tack tjejer för en mysig fika. Hoppas det blir fler gånger

• Maria A 78

Säger som Sara, tack för idag, det var jättetrevligt :) Och tack för den goda fikan Caroline!

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011