• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • kicki8210

k 79 : jag tyckte inte heller de va så roligt att va hemma i början, och ville bytt med tony. men det blev bättre och roligare. och nu när alva är mer med och det händer nya saker nästan varge dag, och man har kom in i det hela och fått  lite rutiner, så tycker jag de blivigt mycke roligare

• gladväntan

Hej!

Tänkte börja gå ut på långpromenader minst tre gånger i veckan, någon som vill följa med imorgon eller på torsdag? Tänkte gå runt ramnasjön men är öppen för förslag. Alltid kul med sällskap!

Va på föräldrargrupp första gången idag och vi fick lära oss att ge babymassage. Det tyckte Clara va riktigt mysigt och så kittlades det lite också.

Tänkte jag skulle börja med lite smakportioner nu till helgen, något tips på vad man ska börja med?

Ha en bra dag!!

• Svarvis

Gladväntan - Jag följer gärna med ut på promenad på torsdag! Känner att jag behöver komma igång

• Svarvis

Idag har jag varit o hälsat på på mitt jobb o jag kan lugnt säga att jag INTE längtar tillbaks. Går så mycket hellre hemma med Joel. Men så e mitt jobb inte så spännande heller...

• Hoodoo
    gladväntan skrev 2011-02-22 16:01:59 följande:
    Hej!

Tänkte börja gå ut på långpromenader minst tre gånger i veckan, någon som vill följa med imorgon eller på torsdag? Tänkte gå runt ramnasjön men är öppen för förslag. Alltid kul med sällskap!

Va på föräldrargrupp första gången idag och vi fick lära oss att ge babymassage. Det tyckte Clara va riktigt mysigt och så kittlades det lite också.

Tänkte jag skulle börja med lite smakportioner nu till helgen, något tips på vad man ska börja med?

Ha en bra dag!!
    potatispure säger bvc, sen palsternacka och morot, även blanda de olika. Gör man själv kan man med fördel blanda puren med bröstmjölk för att de ska känna igen smaken och gilla de samt blir de lite "lenare" i munnen för dem i början... Jag fick ett helt häfte med tips och recept!

Jag testa göra gröt idag. USCH jag gillar själv inte havregrynsgröt. Men får  lära mig... idun fatta ingenting vad de var som hon fick i munnen.

Beroende på var o när framtida promenader blir kan vi tänka oss att haka på.
  • shopgirl80

Hej!

Jag hänger gärna med ut och går. Vi ska till bvc kl 10.30 och det tar väl ca 30 min skulle jag tro. Så runt 11.30-12 passar oss bra.

Carina: Ses vi i morgon?

• Carina7907

Hej!

Kristina: Kul att dopet blev lyckat. Vi har bokat in williams dop nu och det blir 2 april så vi har nåt att se fram emot. Kan prata detaljer om hur allt gick till när vi ses nån gång framöver. Tyvärr kommer jag inte på massagen på torsdag heller då läkaren inte rekommenderade massage innan han helt blivit av med all förkylning.

Emma: Jag kommer imorgon, det ska bli kul. Jag var och testade step/styrka i måndags i knalleporten och det var jättekul. Skönt att vara igång igen. Har dock träningsverk som kommer krypande idag och jag kan tänka mig att det inte är bättre imorgon. Men enda chansen att mjuka upp det är med ny träning. Ses imorgon:)

Gladväntan: Jag följer gärna med på promenad på torsdag också, ramnasjön är säkert bra. Bestäm bara tid så kommer vi.

• gladväntan
    Hoodoo skrev 2011-02-22 17:47:27 följande:
    potatispure säger bvc, sen palsternacka och morot, även blanda de olika. Gör man själv kan man med fördel blanda puren med bröstmjölk för att de ska känna igen smaken och gilla de samt blir de lite "lenare" i munnen för dem i början... Jag fick ett helt häfte med tips och recept!

Jag testa göra gröt idag. USCH jag gillar själv inte havregrynsgröt. Men får  lära mig... idun fatta ingenting vad de var som hon fick i munnen.

Beroende på var o när framtida promenader blir kan vi tänka oss att haka på.
    Justde ny kommer jag ihåg att vi fick en sånt häfte sist, det måste jag leta fram. Tack för tipsen!

Promenad runt Ramnasjön Torsdag kl 12 för er som kan, vart vill ni ses?

Nu blir det lipa lite till Sofias Änglar!
    Ha en trevlig kväll
  • Svarvis
    gladväntan skrev 2011-02-22 20:02:20 följande:
    Promenad runt Ramnasjön Torsdag kl 12 för er som kan, vart vill ni ses?
    Det är iofs ganska längesen jag var där, men finns det inte en lekplats i ena "änden"? Det kanske är ett bra ställe att träffas på?
  • gladväntan

Jo visst det blir jättebra!

Ramnasjön Torsdag kl 12 vid lekplatsen

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011