• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Hoodoo

Usch vad jag är avis. Ville också fikat men jag har feber o allt man kan  ha. De små är inte lika illa däran som tur är men lite grinigare än vanligt båda två så helt bra är dem inte.

Carina,
    Nestles smakar bättre än Sempers åtminstone. Smakat på båda, vedervärdigt. Man kan få dem på recept så man slipper de hutlösa priserna om du inte visste. Sen tänkte jag på de att de är inte laktosen som de handlar om utan mjölkproteinet så prudukter man äter måste vara helt mjölkfria, inte bara laktosfria. Vet inte om de är vad du menar men jagtrodde de räckte med laktosfri mjölk men inte då sa vår bvc sköterska, havre/soya/ris produkterna är de som gäller i hyllan. Man får va noga med alla färdiga såser etc och ja allt innehållande komjölksprotein. Grädde,smör,mjölkpulver,kvarg, ost u name it. Men ack vilken bra bantnings kur. Man kan inte små äta för när man tittar närmare så innehåller nästan allt mjölk, ta bara godis.... lakris brukar dock gå. Jag lever på knäckebröd m skinka, jucie o te mestadels.

Snart går föresten flyttlasset, lrdag, sen blir de fika hos oss!

• Svarvis
    Hoodoo skrev 2011-02-02 17:59:14 följande:
    Snart går föresten flyttlasset, lrdag, sen blir de fika hos oss!
    Nyfiken, vart ska ni flytta?  Krya på dig förresten... Nalle
  • Elin o Simons mamma

Tack för en trevlig fika tjejer!! Simon han somnade så gott i vagnen i hissen på väg ner och sov sedan hela vägen hem. Tog även en lur när vi kom hem i min famn.

Nu i kväll har vi testat NAN2, kanske han spyr lite mindre av detta. Vi får se!

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Hoodoo
    Svarvis skrev 2011-02-02 18:50:28 följande:
    Nyfiken, vart ska ni flytta?  Krya på dig förresten... Nalle
    Sparrfelts, Kristineberg. Ett av de blå radhusen som ligger ovanför pulkabacken (?) Skrattande

Tack, min sambo har en filosofi "man är inte sjuk, bara lite mindre frisk" så jag går mest runt och tjurar och säger att "jag är ju inte sjuk enligt vissa, så jag ska inte gå till någon förbannad doktor för sist så la de in mig..". Men imogon måste jag nog gå dit trots att jag är så "frisk" Obestämd
  • Carina7907

Hej!
    Hoppas kunna vara med på nästa fika. Ni verkar haft det trevligt och hoppas alla som är krassliga snart blir friska. Det är många runtomkring som är sjuka nu.

Sofia: Lycka till med flytten och ser fram emot fika när du kommit i ordning.

Ikväll har william helt plötsligt bestämt sig för att inte ta bröstet. Försökte i en timme innan jag gav upp. När han fick flaskan smaskade han i sig hela av bara den. Förstår inte! Är det någon som har haft samma problem? Vad gjorde ni i så fall?

• K79

Hej alla!

Hur mår ni? Har ni några kul planer för helgen?

Här blir det lungt o stilla, dvs inga planer... behöver få ordning på allt först.  Längat tills dess! Vill ut!  Och en massage hade inte suttit fel, ryggen har inte riktigt gillat mina amningsställningar..

Ibland har Milo lite rosslig andning, har era små också det?

Hoppas ni har en mysig fredagskväll!

• Svarvis

Joel kan oxå låta ganska förkyld ibland, fast mer som han e täppt i näsan. Men på BVC sa de att de har lite trängre näsgångar, så det e oftast normalt.

Skönt att va hemma ändå va? Går det bättre med amningen?

Helgen blir nog ganska lugn, Melodifestival imorn hos kompisar men annars inga planer.

• shopgirl80

Jag upplever samma med William så jag frågade på BVC. Vår bm där sa att de har så mjuka rör att kan låta rossliga men att det inte var nåt farligt. Även att de kunde få amningssnuva för att mjölken tränger upp bakvägen till näsan.

I morgon på dan kommer Viktors pappa, bror och hans sambo på besök sen blir det mf för hela slanten, jag är schlagernörd På sön ska vi till mamma å pappa för Viktor ville se Liverpool-Chelsea.

Förstår vad du menar med känslan av att aldrig komma ut. Trodde att jag skulle få sitta hemma resten av året typ. Men rätt vad det är så bara funkade det.

Trevlig helg!!

• kicki8210

hej alva låter så med, har fått samma svar som dom andra...

här blir det med lungt i helgen, på söndag skall vi till tonys morfar som fyller 85.
    på måndag skall alva få sin första spruta. det ser jag inte fram imot hoppas de går bra iallafall och att hon slipper feber för det kunde dom tydligen få av den.

trevlig helg   

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011